rudolf diesel

Więcej o:

rudolf diesel

  • O silniku diesla, czyli wpływ orzeszków ziemnych na kurs dolara

    powstrzymać Diesla przed pracą dla Anglików. Uprawa orzeszków ziemnych a indeksy giełdowe Gdyby Rudolf Diesel żył w dzisiejszych czasach, byłby ulubieńcem rolników, szczególnie tych z Indii, Chin, Nigerii i USA, gdyż właśnie tam uprawia się orzeszki ziemne. Olej arachidowy produkowany z tych orzeszków

  • Diesel czy hybryda?

    zadowala się zaledwie 6,9 litrami ON na 100 km (różnica 14 proc.). Ważne jest też, że diesle są odpowiedzialne za rozwój paliw alternatywnych. Silnik wysokoprężny może pracować z powodzeniem na zużytym oleju do smażenia. Znamienne, że wśród paliw wykorzystywanych przez Rudolfa Diesla w pracach

  • Porady | Jak zimą zadbać o Diesla

    Silnik wysokoprężny, znakomity wynalazek Rudolfa Diesla od momentu opatentowania go w 1893 roku brał wielki udział w rozwoju motoryzacji. W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku silnik z zapłonem samoczynnym był domeną wyłącznie samochodów ciężarowych, maszyn budowlanych, okrętów i napędów

  • Silnik diesla | Rekordy i inne ciekawostki

    Rudolf Diesel opatentował swój pomysł na "silnik o zapłonie samoczynnym" już w roku 1893. Od tamtego czasu silniki wysokoprężne stawały się coraz lepsze i coraz popularniejsze - w 1897 powstał naprawdę wydajny silnik tego typu, w 1903 na morza wyruszył pierwszy statek z napędem Diesla, w 1923

  • Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

    - Mistrzowski Diesel Pierwszy silnik wysokoprężny został opatentowany przez Rudolfa Diesla już w 1893 roku. Niemiec pragnął stworzyć podobną konstrukcję do klasycznego silnika benzynowego, ale jego silnik miał być znacznie wydajniejszy i efektywniejszy. fot. Volkswagen | Najnowsza generacja popularnego

  • Zapłon iskrowy i samoczynny w jednym silniku, czyli... zaprzeczanie teorii

    systemy opracowane przez Rudolfa Diesla i Nikolausa Otto. Wysoce wydajny proces spalania podobny był do tego w silniku Diesla, gdyż mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się sama. F 700 uruchamiał się jak konwencjonalny silnik benzynowy ze świecą zapłonową. W czasie niskich i średnich prędkości obrotowych

  • Subaru diesel - test | Za kierownicą

    tym, że jest bardziej zwarty (a więc sztywniejszy i lżejszy) od zwykłej rzędówki, dziennikarze zaproszeni na prezentację w Maladze mogli się przekonać, porównując go z rozłożonym na stole kultowym TDI. Na tle silnika Subaru ten ostatni wydawał się tak archaiczny, że miałem wrażenie, iż nosi odciski palców samego Rudolfa

  • Mercedes ML 320 CDI - test | Za kierownicą

    włączające się automatycznie ksenony (mają statyczno-dynamiczny system doświetlania zakrętów), a 224 konie powoli budzą się do życia. Jedynie przez krótką chwilę słychać, że pod maską pracuje wynalazek Rudolfa Diesla. Dwa kilometry dalej, ku mojemu zdziwieniu, nie słychać już charakterystycznego klekotu

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.