rudolf diesel

Więcej o:

rudolf diesel

  • O silniku diesla, czyli wpływ orzeszków ziemnych na kurs dolara

    powstrzymać Diesla przed pracą dla Anglików. Uprawa orzeszków ziemnych a indeksy giełdowe Gdyby Rudolf Diesel żył w dzisiejszych czasach, byłby ulubieńcem rolników, szczególnie tych z Indii, Chin, Nigerii i USA, gdyż właśnie tam uprawia się orzeszki ziemne. Olej arachidowy produkowany z tych orzeszków

  • Diesel czy hybryda?

    zadowala się zaledwie 6,9 litrami ON na 100 km (różnica 14 proc.). Ważne jest też, że diesle są odpowiedzialne za rozwój paliw alternatywnych. Silnik wysokoprężny może pracować z powodzeniem na zużytym oleju do smażenia. Znamienne, że wśród paliw wykorzystywanych przez Rudolfa Diesla w pracach

  • Porady | Jak zimą zadbać o Diesla

    Silnik wysokoprężny, znakomity wynalazek Rudolfa Diesla od momentu opatentowania go w 1893 roku brał wielki udział w rozwoju motoryzacji. W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku silnik z zapłonem samoczynnym był domeną wyłącznie samochodów ciężarowych, maszyn budowlanych, okrętów i napędów

  • Silnik diesla | Rekordy i inne ciekawostki

    Rudolf Diesel opatentował swój pomysł na "silnik o zapłonie samoczynnym" już w roku 1893. Od tamtego czasu silniki wysokoprężne stawały się coraz lepsze i coraz popularniejsze - w 1897 powstał naprawdę wydajny silnik tego typu, w 1903 na morza wyruszył pierwszy statek z napędem Diesla, w 1923

  • Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

    - Mistrzowski Diesel Pierwszy silnik wysokoprężny został opatentowany przez Rudolfa Diesla już w 1893 roku. Niemiec pragnął stworzyć podobną konstrukcję do klasycznego silnika benzynowego, ale jego silnik miał być znacznie wydajniejszy i efektywniejszy. fot. Volkswagen | Najnowsza generacja popularnego

  • Zapłon iskrowy i samoczynny w jednym silniku, czyli... zaprzeczanie teorii

    systemy opracowane przez Rudolfa Diesla i Nikolausa Otto. Wysoce wydajny proces spalania podobny był do tego w silniku Diesla, gdyż mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się sama. F 700 uruchamiał się jak konwencjonalny silnik benzynowy ze świecą zapłonową. W czasie niskich i średnich prędkości obrotowych

  • Subaru diesel - test | Za kierownicą

    tym, że jest bardziej zwarty (a więc sztywniejszy i lżejszy) od zwykłej rzędówki, dziennikarze zaproszeni na prezentację w Maladze mogli się przekonać, porównując go z rozłożonym na stole kultowym TDI. Na tle silnika Subaru ten ostatni wydawał się tak archaiczny, że miałem wrażenie, iż nosi odciski palców samego Rudolfa

  • Mercedes ML 320 CDI - test | Za kierownicą

    włączające się automatycznie ksenony (mają statyczno-dynamiczny system doświetlania zakrętów), a 224 konie powoli budzą się do życia. Jedynie przez krótką chwilę słychać, że pod maską pracuje wynalazek Rudolfa Diesla. Dwa kilometry dalej, ku mojemu zdziwieniu, nie słychać już charakterystycznego klekotu