Nagrodę główną przyznaje jury, w którego skład wchodzą dziennikarze redakcji Moto.pl oraz osoby spoza wortalu, ale związane z motoryzacją. Ostatnim, i równie ważnym, jurorem są czytelnicy Moto.pl. Oni również wybierają swojego faworyta spośród czternastu finalistów, a ich zsumowane głosy odpowiadają głosowi jednego jurora. A tymi w The Best of Moto 2021 są:
Na łamach Moto.pl poruszamy tematy ważne, a niektóre projekty z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu prowadzone przez producentów samochodów są często przez media pomijane. Dlatego zdecydowaliśmy, że docenimy działania firm motoryzacyjnych w walce o lepszy świat. Najlepszy projekt wybiorą:
Świat motoryzacji zmienia się w błyskawicznym tempie. Zmienia się także mentalność kierowców, którzy coraz częściej chcą korzystać z samochodów, ale niekoniecznie płacić za ich posiadanie. Rynek finansowania zakupu bądź użytkowania samochodów oferuje wiele ciekawych rozwiązań. Zdecydowaliśmy, że warto je docenić. Wybierają:
Podobno większość z nas samochody kupuje przede wszystkim oczami. Nie wiemy, czy to prawda, ale wiemy, że jest bardzo istotne to, jak samochód wygląda. Nagrodę za najlepszy wygląd przyzna jury złożone m.in. z polskich projektantów przedmiotów użytkowych.
Reklama wiąże się z kreatywnością, która w przypadku tej kategorii waży najwięcej. Nie chodzi o to, by ścierały się w niej tylko duże kampanie reklamowe. Jurorzy chętnie pochylą się nad oceną efektywnych działań, nawet tych skierowanych do wąskiej grupy odbiorców.