W zeszłym roku również wybieraliśmy najlepsze samochody. Co ważne, wyróżnienia przyznawane były nie tylko przez dziennikarzy i ekspertów branżowych, ale też przez czytelników, którzy przez miesiąc oddawali głosy na samochody nominowane w kategorii głównej i w kategoriach specjalnych.
Zazwyczaj polskie plebiscyty motoryzacyjne odbywają się według utartych schematów. Samochód roku wybierają jurorzy (najczęściej związani z jedną redakcją) lub internauci. The Best of Moto to jednak wydarzenie bez precedensu. Jeszcze nigdy w Polsce nikt nie przeprowadzał plebiscytu w taki sposób i na tak szeroką skalę. Nagrodę główną przyzna jury, w którego skład weszli eksperci redakcji Moto.pl oraz osoby spoza wortalu. Swojego faworyta w kategorii głównej wybieracie także wy - nasi czytelnicy. Wasze zsumowane głosy odpowiadają głosowi jednego jurora.
W poprzednich edycjach nagrodę The Best of Moto otrzymała choćby Kia Stinger oraz Porsche 911. W 2020 r. postawiliśmy na jeden z najpopularniejszych kompaktów nie tylko nad Wisłą - Skodę Octavię nowej generacji.
Jest to szczególna część plebiscytu, w której liczą się tylko głosy naszych czytelników. Jurorzy nie mają tu już nic do powiedzenia. Głosy zbieraliśmy w w 11 kategoriach. Tegorocznych zwycięzców poznamy już niedługo. A kogo docenili nasi czytelnicy rok temu?
Raz jeszcze. Wszystkim serdecznie gratulujemy!
Bardzo ważną częścią naszego plebiscytu są cztery kategorie eksperckie, w których o zwycięzcach zdecydowali jurorzy. Do każdej kategorii wybraliśmy oddzielne grono ekspertów z danej dziedziny.
Na łamach Moto.pl poruszamy tematy ważne, a niektóre projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzone przez producentów samochodów są często przez media pomijane. Dlatego zdecydowaliśmy, że docenimy działania firm motoryzacyjnych w walce o lepszy świat.
Świat motoryzacji zmienia się w błyskawicznym tempie. Zmienia się także mentalność kierowców, którzy coraz częściej chcą korzystać z samochodów, ale niekoniecznie płacić za ich posiadanie. Rynek finansowania zakupu bądź użytkowania samochodów oferuje wiele ciekawych rozwiązań. Zdecydowaliśmy, że warto je docenić.
Podobno większość z nas samochody kupuje przede wszystkim oczami. Nie wiemy, czy to prawda, ale wiemy, że jest bardzo istotne to, jak samochód wygląda. Nagrodę za najlepszy wygląd przyznało jury złożone m.in. z polskich projektantów przedmiotów użytkowych.
Reklama wiąże się z kreatywnością, która w przypadku tej kategorii waży najwięcej. Nie chodzi o to, by ścierały się w niej tylko duże kampanie reklamowe. Jurorzy chętnie pochylili się nad oceną efektywnych działań, nawet tych skierowanych do wąskiej grupy odbiorców.