marcello gandini

Więcej o:

marcello gandini

  • 100 lat Bertone

    ) czy Marcello Gandini (odpowiedzialny m.in. za wygląd Lamborghini Countach, Diablo, Miura czy Fiata X 1/9). Założyciel przedsiębiorstwa, Giovanni Bertone zmarł w 1972 roku w wieku 88 lat. Syn Nuccio zmarł w 1997 roku. Ogłoszona w 2007 roku upadłość firmy zaszokowała cały świat motoryzacji. Ostatnim modelem

  • Pantera z h w nazwie

    . Panterę modyfikowano wielokrotnie, wprowadzając kolejne wersje, w tym L (luksusowa) z odprężonym silnikiem, czy GTS - jeszcze bardziej luksusowy. W 1989 roku Marcello Gandini dostał zadanie odświeżenia wyglądu Pantery. Nie zdało się to na wiele. Do 1993 roku, kiedy zakończono definitywnie produkcję

  • BMW Spicup sprzedane za 460 tys. euro

    -letni Marcello Gandini. To on odpowiada m.in. za charakterystyczny przedni pas z "przymrużonymi" reflektorami, które trafiły później do Alfy Romeo Montreal. A jeśli profil Spicupa wydaje się Wam znajomy, nie mylicie się - ideę coupe z dachem targa studio Bertone postanowiło wykorzystać przy okazji

  • Nowe Lamborghini Countach. Włoska firma zapowiada powrót legendy

    legendarną Miurę i wywołało szok przede wszystkim z powodu wyglądu. To był odwrót od eleganckich linii. Prototyp autorstwa Marcello Gandini ze studia Bertone, ale i wersja produkowana seryjnie projektu Paolo Stanzaniego szokowały agresywnymi kantami. Countach rozpoczął nową erę Lamborghini, która trwa

  • Niechciane projekty i ich adopcje

    Volvo. Turecki ślad Cała historia zaczyna się w 1977 roku, kiedy Marcello Gandini pracujący dla Bertone stworzył FW11. Był to prototyp pięciodrzwiowego liftbacka stworzony dla dwóch firm. Cztery sztuki trafiły do Wielkiej Brytanii ze znaczkami marki Reliant, która dalej rozwijała projekt pod nazwą

  • Prototypy nie z tego świata

    Marcello Gandini, który później stworzył takie arcydzieła jak Lamborghini Miura, Countach czy Diablo. Bertone musiał wziąć kredyt, żeby zrealizować ten projekt Zero ma silnik umieszczony centralnie Po tym jak szef Lanci Ugo Gobbato zobaczył prototyp Zero zdecydował się zbudować model produkcyjny Stratos

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.