Ferdynand Porsche

Więcej o:

Ferdynand Porsche

  • Rycerze swastyki, cz. 6. Skąd się wzięła nazwa P-Wagen?

    wypróbowywano w praktyce, bo tak zwyczajnie było szybciej. Niektóre pomysły okazywały się skuteczne, inne nie. Więcej ciekawych tekstów o historii motoryzacji i motorsportu znajdziesz na stronie Gazeta.pl silnik Auto Union w roku 1938 miał pojemność 6,5 litra oraz moc 560 KM Ferdynand Porsche zdecydował

  • Muzeum Porsche bogatsze o wyjątkowy okaz

    Spyder? P1 - zaprojektowany i zbudowany przez Ferdynanda Porsche, był jednym z pierwszych pojazdów zarejestrowanych w Austrii. Trafił na ulice Wiednia 26 czerwca 1898 roku. Oznaczenie "P1" (Porsche numer 1) wygrawerowano na wszystkich kluczowych elementach samochodu, nadając mu nieoficjalnie

  • Rycerze swastyki cz. 3. Tajemnicze początki firmy Porsche

    na stronie Gazeta.pl Jeździł w końcu jako fabryczny kierowca Mercedesa, co sprawiło, że dobrze poznał opłacanego przez markę sowicie konstruktora modeli SS i SSK, Ferdynanda Porsche (zresztą wozem jego konstrukcji miał potworny wypadek na berlińskim torze Avus; Rosenberger i jego mechanik zostali ranni

  • Cisitalia | Zagmatwana historia

    . Przez swojego przyjaciela Carlo Abartha Pierro Dusio skontaktował się z dawnym współpracownikiem Ferdynanda Porsche - inżynierem Rudolfem Hruską. I tu pytanie zasadnicze. Kto podjął się wykonania w tak krótkim czasie (16 miesięcy) tak karkołomnego zadania? Ferdynand Porsche, który, jak wiadomo, przebywał

  • Volkswagen nie świętuje. Przez Hitlera

    zadaniem stworzenia pojazdu stanął Ferdynand Porsche. Późniejszym efektem był słynny "Garbus", którego historia jest niemniej fascynująca od losów fabryki w Wolfsburgu. Jej budową zajął się DAF, czyli Niemiecki Front Pracy. Była to organizacja nazistowska, zrzeszająca pracowników i pracodawców

  • Ferdinand Piech jeździ Bugatti Chiron

    rozpoznawczy wszystkich modeli należących do wnuka Ferdynanda Porsche. W jego kolekcji znajdują się takie samochody, jak m.in. Audi RS6 Avant, Ferrari LaFerrari, F12 Berlinetta, Bentley Mulsanne czy choćby wspomniane Bugatti Chiron. Ferdinand Piech ustąpił ze stanowiska w 2015 roku po dwóch dekadach pracy

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.