emisja

Więcej o:

emisja

  • Czym jest ujemna emisja?

    Nadmierna emisja substancji szkodliwych w spalinach stała się światowym problemem. Do tego zjawiska przyczyniają się różnego typu sektory gospodarcze, w tym również transport drogowy. Według ekspertów ten sektor jest odpowiedzialny za to zjawisko w 28 proc. w tym ponad 70 proc. udziału ma transport

  • Kłopoty producentów z nowymi, europejskimi normami emisji

    VAG | Zmiany na samym szczycie Problemy z normami emisji szkodliwych substancji w silnikach Diesla to temat, który zdominował w ostatnich tygodniach motoryzację. Dla producentów samochodów najtrudniejsze jest uporanie się z emisją tlenków azotu. Przy okazji skandalu w Volkswagenie dowiedzieliśmy

  • Emisja z pojazdów konwencjonalnych, dlaczego tak trudno jest ją obniżyć?

    Sposobów na ograniczanie emisji w transporcie jest wiele. Wśród nich jednym z bardziej promowanym jest zastępowanie starszych pojazdów nowszymi, w szczególności tymi o napędzie nisko- lub zeroemisyjnym. To rozwiązanie choć skuteczne ma jednak pewną zależność. Użytkownicy starszych aut muszą mieć

  • Spadła emisja CO2 - na papierze

    Przyszłość motoryzacji? Elektryczna hybryda auta i motocykla W 1995 roku średnia emisja CO2 dla samochodu osobowego w Europie wynosiła 186 g/km. Jak podała ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów) w 2012 wynik ten osiągnął 136,6 g/km. Oznacza to redukcję emisji tego gazu o ponad 26

  • Nowe normy emisji spalin. Czy rynek je wytrzyma?

    rejestrowano w grudniu 2020 roku, żeby udało się je później sprzedać (nawet jako używane). A to bezpośrednio przełożyło się na sprzedaż w styczniu 2021 roku. Każda norma budzi popłoch No właśnie, z normami emisji właśnie tak to jest. Kiedy wchodzą w życie, budzą popłoch i panikę. U producentów i dealerów

  • Spadła emisja CO2 nowych aut

    Jak obliczyli analitycy z JATO, średni poziom emisji dwutlenku węgla dla nowych aut spadł o 12% w porównaniu z wynikiem z 2003 roku. Obecnie połowa spośród samochodów sprzedawanych w 21 badanych krajach Europy emituje poniżej 140 g/km dwutlenku węgla (w 2003 roku - 23%). Z badań wynika, że spadek