delahaye

Więcej o:

delahaye

  • Wdowa Desmarais miała rację. Historia Delahaye, cz. 1

    Emile Delahaye urodził się w Tours w 1843 roku. Inżynierii uczył się w tej samej szkole, do której później chodził opisywany przeze mnie niedawno Louis Delage. Początkowo pracował w Belgii w wytwórni parowozów, by potem zająć stanowisko głównego inżyniera w odlewni i zakładzie mechanicznym

  • Dziwne, piękne, zapomniane - Delahaye 175 S Saoutchik Roadster

    Emile Delahaye - błyskotliwy francuski inżynier i konstruktor, urodził się w 1843 roku w Tours. Swój pierwszy samochód zaprezentował w wieku 52 lat. Auto odniosło niemały sukces i popyt na nie szybko przerósł możliwości produkcyjne małego zakładu. Delahaye postanowił więc nawiązać współpracę

  • Delahaye za 1,65 pierdyliona dolarów

    Przed II Wojną Światową najbogatsi tego świata mieli o wiele większy wybór poszukując luksusowego samochodu. Oprócz znanych i dziś Rolls-Royce'a, Bentleya, Mercedesa, czy Bugatti, w czołówce były także francuskie marki Delage i Delahaye. Jeden z ciekawszych egzemplarzy tej ostatniej może niedługo

  • Wybierz auto dekady | lata 30.

    nadwoziem; 5. Citroen Traction Avant - przedni napęd, nadwozie samonośne, brak stopni bocznych. Ale przede wszystkim znakomite jak na tamte lata własności jezdne; 6. Delahaye 135 - Samochody marki Delahaye kojarzone są ręcznie robionymi nadwoziami projektowanymi na zamówienie. Ich świetność przypada na lata

  • Delage D12 nie ma drzwi. Francuską markę ożywia syn słynnego biznesmena

    okresie międzywojennym Delage był jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie. Wytwarzał sportowe i eleganckie samochody, ale podupadł w trakcie wielkiego kryzysu finansowego na początku lat 30. XX wieku. Wtedy przejęła go inna francuska firma motoryzacyjna - Delahaye i to był początek końca marki

  • Rycerze swastyki, cz. 27. Trzeci tytuł mistrza

    Sezon zaczął się 10 kwietnia na wąskim, ulicznym torze w Pau w południowo-zachodniej Francji. Mercedes zgłosił dwa samochody, dwa nowe Mercedesy W154, którymi mieli pojechać Rudolf Caracciola i Hermann Lang. Stawić czoła im miały trzy inne zespoły fabryczne: odważna ekipa Delahaye z trzema modelami

  • Od triumfu do biedy: historia Louisa Delage

    się w czasie z rozwodem Louisa Delâge, który był zmuszony sprzedać luksusowy dom przy Polach Elizejskich w Paryżu. W 1935 roku przemysłowiec zamknął zakład w Courbevoie, a większość majątku firmy przejęła inna francuska marka aut luksusowych, Delahaye. Próba ratowania marki poprzez sprzedawanie aut

  • HMC Hidalgo czyli AMG Bugatti

    równie dobrze mógł być Talbot Lago, lub któraś z kreacji Figoni&Falaschi stworzona na podwoziu Delahaye. Plany nie są ambitne, produkcja ma być ograniczona do sześciu sztuk rocznie. Być może znajdzie się tylu ekscentrycznych klientów, którzy docenią szwajcarską robotę i będą gotowi wydać małą fortunę

  • Bugatti lepszy od Citroena

    .) czy Delahaye 135 (2 proc.) nie porwały waszych serc. Bugatti 57SC Atlantic to zmodyfikowana i chyba najpiękniejsza wersja modelu 57. Wszystkie zaprojektował syn założyciela firmy, Jean Bugatti, który zginął w sierpniu 1939 roku podczas jazd próbnych wyścigową wersją 57G Tank. Model 57 produkowano od 1934 roku