baur
-
Baur, Binz i Bitter - Co im zawdzięczamy?
Dzisiaj okażemy naszą wdzięczność trzem firmom - Baurowi, Binzowi i Bitterowi. Dlaczego właśnie im? Wszystkie są niemieckie, wszystkie mają...
Dzisiaj okażemy naszą wdzięczność trzem firmom - Baurowi, Binzowi i Bitterowi. Dlaczego właśnie im? Wszystkie są niemieckie, wszystkie mają...
Baur to niewielka firma karoseryjna ze Stuttgartu i choć działa w mateczniku Mercedesa, jest bardzo silnie związana z BMW, dla której budowała same rodzynki. Baur powstał w 1910 roku i od zawsze jego głównym zainteresowaniem są karoserie i otwierane dachy. Firma naprawia auta, ale przede wszystkim
Pierwsze wydanie BMW serii 3 pojawiło się w 1975 roku w zastępstwie dla modelu 2002, dając początek klasie małych limuzyn premium. Obok 2-drzwiowego sedana powstała także kabriolet, zaprojektowany przez firmę Baur (tylko 4,5 tys. sztuk). Karoseria obydwu wersji mierzyła 4,35 m długości, 1,61 m
się z przedwojennej konstrukcji silnikiem 6-cylindrowym, trafił do produkcji z opóźnieniem, był zbyt ciężki, miał za słaby silnik i kosztował tyle, ile przeciętny Niemiec zarabiał przez cztery lata. Szanse na rynkowy sukces były zerowe. Nadwozia budowano u podwykonawcy, w firmie Baur w Stuttgarcie (ta sama firma
cieszy się druga generacja BMW serii 3 - E30 produkowana przez dwanaście lat (1982-1994). Klienci mieli do dyspozycji dwu i czterodrzwiowego sedana, niezbyt funkcjonalne kombi, klasyczny kabriolet z tekstylnym poszyciem dachu, a także nietypowe połączenie sedana i kabrioletu - Cabrio Baur. Foremne
Bittera CD, blisko spokrewnione z obydwoma prototypami Styling CD, budowała seryjnie renomowana manufaktura karoseryjna Baur ze Stuttgartu (ta sama, która produkowała przez wiele lat kabriolety dla BMW oraz BMW M1). Rodzinna firma montowała także wykonane przez siebie nadwozia na podwoziu Opla Diplomata
1976 roku. Co ciekawe BMW zleciło przygotowanie prototypów firmie... Lamborghini. Planowana była również produkcja tego modelu w Sant'Agata Bolognese. Jednak finansowe problemy Włochów spowodowały, że montaż powierzono firmie Baur w Stuttgarcie. Za wygląd auta odpowiedzialny jest Giorgio Giugiaro. W
we współpracy z Centrum Projektowym Opla. Luksusowe coupé produkowane przez firmę Baur ze Stuttgartu bazowało na Diplomacie B. W lipcu 1977 r. firma Opel postanowiła zakończyć udaną karierę "Wielkiej Trójki" na rynku motoryzacyjnym. Wyniki sprzedaży były następujące: 11 017 Kapitänów, 31 827 Admirali i 18 725
przez BMW mocniejszych jednostek, E21 wywalczyło dla siebie duży kawałek tortu o nazwie segment D. Pierwsze BMW serii 3 było dwudrzwiowym coupe. Nie licząc niewielkiej liczby kabrioletów (wyprodukowane przez firmę Baur w 4500 egzemplarzach), Bawarczycy nie zdecydowali się na inne rodzaje nadwozia