Flotowe bestsellery pierwszego kwartału

Wciąż mocna pozycja Skody, Forda i Volkswagena oraz dynamicznie rosnący udział Renault, Peugeota i marek koreańskich - tak można w skrócie streścić preferencje klientów kupujących samochody na firmę w pierwszym kwartale 2013 roku

Jak wynika ze statystyk CEP (Centralna Ewidencja Pojazdów), w pierwszym kwartale 2013 roku firmy kupiły łącznie 53423 samochody, czyli o 43 proc. więcej niż klienci indywidualni. To właśnie dzięki klientom kupującym samochód na firmę można mówić o ogólnym wzroście sprzedaży rok do roku. Jeśli chodzi o ulubione marki, właściciele firm wciąż najchętniej wybierają modele Skody, Volkswagena, Forda i Toyoty.

A jakie modele firmy kupują najczęściej? W pierwszym kwartale 2013 roku największą popularnością cieszyły się: Skoda Fabia (2570 sztuk), Skoda Octavia (2243 sztuki), Ford Focus (2137 sztuk) oraz Volkswageny Golf (1328 sztuk) i Passat (1260 sztuk). To jednak nie Ci producenci mogą pochwalić się największymi skokami sprzedaży rok do roku. Najbardziej zadowoleni mogą być przedstawiciele Toyoty i Renault. Auris sprzedawał się dwa razy lepiej, a niemal 80-procentowy wzrost sprzedaży Clio dał Renault miejsce w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli.

Copyright © Agora SA