Auta dostawcze dla firm | Przegląd rynku

Samochód w firmie to bardzo rozległy temat. Tym razem skupiamy się na dostawczych wersjach modeli o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Oto nasze propozycje lekkich dostawczaków
Renault Kangoo - gama modelowa Renault Kangoo - gama modelowa Renault Kangoo - gama modelowa

Renault Kangoo

Renault ma duże doświadczenie w produkcji aut dostawczych. Kangoo to znany i popularny na rynku kombivan, występujący w wersji osobowej oraz użytkowej o nazwie Express. Obecnie w sprzedaży znajduje się druga generacja modelu po face liftingu, przeprowadzonym w połowie 2013 roku.

Oferta Kangoo jako samochodu dostawczego obejmuje 15 wersji (w tym odmianę Z.E. z napędem elektrycznym), w których objętość przestrzeni ładunkowej wynosi od 2,3 do 4,6 m3. Dostawczak jako jedyny model w swoim segmencie może być wyposażony w trzy miejsca z przodu. Taka opcja jest dostępna w trzech długościach nadwozia: Compact, Express i Maxi.

Wersje kombivan, Kangoo, Grand Kangoo 5-miejscowe i 7-miejscowe posiadają za tylną kanapą przestrzeń bagażową od 660 do 930 litrów. W furgonetce Kangoo Maxi pojemność części ładunkowej i schowków sięga nawet 4600 litrów.

Gama jednostek napędowych składa się w głównej mierze z różnych wariantów oszczędnego silnika 1.5 dCi (75, 90 lub 110 KM). Jedynym silnikiem benzynowym jest jednostka 1.2 TCe o mocy 115 KM.

Renault Kangoo Express

Renault Kangoo Express

Renault Kangoo Express

Renault Kangoo Expressfot. Renault

Volkswagen Caddy Furgon Volkswagen Caddy Furgon fot. VW

Volkswagen Caddy

Konkurencja w segmencie kombivanów jest bardzo duża. Kolejnym mocnym graczem na tym polu jest Volkswagen z modelem Caddy. Samochód produkowany jest w polskich zakładach koncernu w Poznaniu (razem z modelem Transporter).

Wersje osobowe posiadają w drugim rzędzie trzy miejsca siedzące. Przy całkowicie złożonym drugim rzędzie siedzeń 5-osobowego Caddy pojemność bagażnika po dach wynosi 2 850 litrów. W przypadku dłuższego o 47 cm Caddy Maxi do dyspozycji jest pojemność 3 700 litrów. Po raz pierwszy drugi rząd siedzeń można całkowicie wymontować dwoma prostymi ruchami rąk. W takiej konfiguracji długość przestrzeni bagażowej wynosi 1 781 milimetrów a pojemność 3 030 litrów. Odpowiednie wartości dla Caddy Maxi wynoszą 2 250 milimetrów i 3 880 litrów.

VW Caddy może być napędzany benzynowym silnikiem 1.2 TSI (85 lub 104 KM) , ale dużo większa popularnością cieszą się turbodiesle: 1.6 (75 lub 102 KM) i 2.0 TDI (110 lub 140 KM). Caddy jako jedyne kompaktowe auto dostawcze może być opcjonalnie wyposażony w 6- i 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Model oferowany jest również z przedłużonym rozstawem osi (Maxi) oraz napędem na wszystkie koła 4MOTION (wyjątek w klasie). System ESP należy do wyposażenia standardowego.

Volkswagen Caddy Furgon

Volkswagen Caddy Furgon

Volkswagen Caddy Furgonfot. Volkswagen

Nissan NV200 Nissan NV200 fot. Nissan

Nissan NV200

Jeśli potrzebujemy większej przestrzeni ładunkowej warto zainteresować się vanami, np. Nissanem NV200. Oferta modelu jest rozbudowana. Do wyboru są: wersja towarowo-osobowa, kombi lub najbardziej użytkowy furgon. Istnieje także szeroki wybór konfiguracji drzwi: przesuwanych bocznych z jednej lub z obydwu stron nadwozia oraz tylnych, dwuskrzydłowych lub pojedynczych otwieranych do góry. Dostępne jest również nadwozie chłodnia. Każdy klient powinien więc wybrać wersję dopasowaną do swoich potrzeb.

Po złożeniu fotela pasażera i zamontowaniu ruchomej przegrody samochodem można przewozić przedmioty o długości nawet 2,8 metra. NV200 ma także najniższą krawędź załadunku w swojej klasie, która przebiega na wysokości zaledwie 524 mm nad podłożem. Całkowita przestrzeń ładunkowa ma aż 4,2 m3. Maksymalna ładowność NV200 to 793 kilogramy.

Osobowy NV200 Combi z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi. Środkowa kanapa dzieli się w układzie 60/40, a po złożeniu można ją przesunąć do przodu, aby łatwiej zajmować miejsce w ostatnim rzędzie lub powiększyć przestrzeń ładunkową. Dwa fotele w ostatnim rzędzie można składać indywidualnie, odsuwając je na boki przestrzeni ładunkowej. Nie ma potrzeby demontowania żadnego z foteli w razie konieczności powiększenia przestrzeni bagażowej.

Do napędu pojazdu przewidziano wysokoprężną jednostkę 1.5 dCi o mocy 89 lub 110 KM oraz wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM.

Nissan NV200

Nissan Evalia

Nissan Evaliafot. Nissan

Nowy Renault Trafic Nowy Renault Trafic Fot. Renault

Renault Trafic

Trafic to dobrze znany model z segmentu vanów i minibusów. Francuski model jest bliźniaczą konstrukcją z Oplem Vivaro. Latem 2014 roku, po 13 latach obecności na rynku dotychczasowych wersji, Renault wprowadzi do sprzedaży nową generację Trafica.

Samochód będzie oferowany w wersjach o dwóch wysokościach, dwóch długościach, dostawczej odmianie furgon, ze standardową lub przedłużoną kabiną, platformą z kabiną oraz wersją do przewozu osób. Bazowa odmiana ma około 5 metrów długości, a wersja przedłużana mierząca o 40 cm więcej urosła o prawie 21 cm w stosunku do poprzednika.

Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Nowy Trafic dysponuje o 200 litrów większą pojemnością użyteczną w wersji H1 i o 300 litrów większą w wersji H2. W wersji H2 objętość tę maksymalnie zwiększono dzięki bardziej prostopadłościennemu kształtowi, z niewielkim pochyleniem bocznych ścian. Już w wersji H1 możliwy jest załadunek trzech europalet.

Kabinę zaprojektowano jako mobilne biuro z szeregiem pomysłowych elementów wyposażenia, umożliwiających zamocowanie w zasięgu ręki telefonu komórkowego, tabletu i laptopa użytkownika.

Nowy Trafic będzie dostępny tylko z silnikami Diesla o pojemności 1,6 litra. Jednostki z pojedynczym turbodoładowaniem generują 90 i 115 KM mocy, natomiast jednostki Twin Turbo - 120 lub 140 KM.

Renault Trafic III

Nowy Renault Trafic

Nowy Renault TraficFot. Renault

Fiat Ducato Fiat Ducato Fot. Fiat

Fiat Ducato

Przechodzimy do największych lekkich samochodów dostawczych (niektóre wersje przekraczają już DMC do 3,5 t). Wśród nich silną pozycję ma Fiat Ducato. Od 1981 roku włoski producent sprzedał ponad 2,2 mln wszystkich generacji tego modelu.

Oferta jest bardzo rozbudowana i zróżnicowana: wystarczy policzyć, że jeśli weźmiemy pod uwagę różne kombinacje nadwozia-silnika-rozstawu osi, możemy otrzymać około 2000 wersji do transportu towarów, przewozu osób oraz pojazdy do adaptacji i zabudowy. Gama furgonów oferuje 8 różnych pojemności przestrzeni ładunkowej, od 8 do 17 m3, które w połączeniu z niskim zużyciem paliwa, pozwalają uzyskać wysoki wskaźnik wydajności (koszty przejazdu w zależności od ilości przewożonych towarów).

Nowe Ducato sprzedawane jest z turbodieslami 2.0, 2.3 i 3.0 l z bezpośrednim wtryskiem Multijet, o mocy od 115 do 177 KM, połączonymi z 5- lub 6-biegową skrzynią biegów. Dostępna jest także wersja zasilana gazem ziemnym.

Fiat Ducato

 

Fiat DucatoFot. Fiat

Renault Master - gama modelowa Renault Master - gama modelowa Renault Master - gama modelowa

Renault Master

Godnym polecenia furgonem jest także Renault Master, który występuje na rynku także jako: Opel Movano i Nissan NV400. Aktualna, trzecia generacja modelu jest na rynku od połowy 2010 roku.

Wprowadzenie tylnego napędu do gamy sprawiło, że Nowe Renault Master staje się samochodem, oferującym w segmencie dużych furgonów dwa rodzaje napędu: przedni i tylny. Gama została rozszerzona o: nową długość nadwozia L4 oferującą pojemność przestrzeni ładunkowej do 17 m³ i długość przedziału ładunkowego sięgającą 4,38 m; wersje o DMC 3,5 t i 4,5 t z bliźniaczymi kołami z tyłu, do przewożenia ładunków o większej masie. Dopuszczalna masa przyczepy ulega zwiększeniu do 3 t, dzięki czemu DMCZ* wzrosła do 7,5 t oraz nowe możliwości zabudów i montażu nadwozia.

W ten sposób Nowe Renault Master oferuje niezwykle bogatą gamę obejmującą w ofercie fabrycznej ponad 350 wersji:

- 40 rodzajów nadwozia (furgon, kombi, minibus, podwozie i platforma z kabiną itp.);

- 4 długości pojazdu (3 rozstawy osi i 2 długości tylnego zwisu);

- 3 wysokości nadwozia;

- podwójną ofertę napędu przedniego i tylnego (z kołami pojedynczymi i podwójnymi);

- 4 D.M.C.: 2,8t, 3,3t, 3,5t (tylne koła pojedyncze i bliźniacze) oraz 4,5t (tylne koła bliźniacze).

Od chwili debiutu Renault Master jest oferowany z silnikiem Diesla o pojemności 2,3 litra, opracowanym specjalnie do napędu dużych vanów. Do wyboru są trzy wersje mocy: 100, 125 lub 150 KM. Przy konstrukcji z przednim napędem, dołączanym tyłem L2H2 i silnikiem o mocy 125 KM, spełniającym wymogi normy Euro 5, oznacza to zużycie paliwa na poziomie 7,8 l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 205 g/km. W 2013 roku do gamy wprowadzono zmodernizowane silniki Energy dCi 100 i 125 KM, obniżające zużycie paliwa nawet o 1 litr na 100 km.

Renault Master

Renault Master

Renault Masterfot. Renault

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.