aerodynamika

Więcej o:

aerodynamika

  • Aerodynamika pojazdu - dlaczego jest aż tak istotna?

    u góry jest niższe niż na spodzie. Z tych rozkładów ciśnienia wynikają parcia, na grzbiet i spód płata. Parcie na część dolną jest większe niż na górną, więc wypadkowe parcie skierowane jest do góry i nazywa się je siłą nośną. Właśnie dlatego samoloty wznoszą się w powietrze. Jednak aerodynamika

  • Arrinera Hussarya coraz bliżej | Testy aerodynamiki i układu jezdnego

    ekspertów od aerodynamiki z Politechniki Warszawskiej. "W supersamochodach, które osiągają duże prędkości, nie może być przypadkowych kształtów i elementów nadwozia. Tu wszystko ma wpływ na stabilność jazdy, na zachowanie w zakrętach czy długość drogi hamowania. Sprawdzamy, na ile nasze modele teoretyczne

  • Schlörwagen | Mistrz aerodynamiki z 1939

    Samochody przyszłości | Dawne pomysły Bohaterem tego tekstu jest niemiecki inżynier Karl Schlör i jego niesamowity prototyp z 1939 roku - Schlörwagen. Oficjalna nazwa samochodu pochodzi oczywiście od nazwiska twórcy, ale do auta przylgnęły też dwie inne nawiązujące do wyglądu - "Jajko" i "Stonoga".

  • Salon Frankfurt 2015 | Mercedes-Benz Concept IAA | Niesamowita aerodynamika

    Mercedes S Klasa Coupe Obniżanie spalania i emisji CO2 to obecnie mania wszystkich producentów. Większość skupia się na bardziej ekologicznych silnikach i układach elektrycznych bądź hybrydowych. Mercedes swoim nowym autem chce pokazać, że w obniżaniu norm ogromne znaczenie ma aerodynamika

  • Nowa Toyota Prius | Obsesja na punkcie aerodynamiki

    Toyota Prius | Co nowego? Nowy Prius wyposażony jest w układ hybrydowy (łączna moc to 122 KM) najnowszej generacji, który ma zapewniać znacznie niższe zużycie paliwa, szczególnie w cyklu pozamiejskim, oraz większą radość z jazdy. W dodatku będzie pracował ciszej i płynniej niż dotychczas. Całkowicie

  • Opinie Moto.pl: Opel Astra 1.2T 130 KM 6MT. Mieszane uczucia

    się z nim nie zgodzić. Nieźle daje sobie radę w zakrętach, a, jak na niemieckie auto przystało, lubi się z wysokimi prędkościami. Na drogach szybkiego ruchu trudno narzekać na wyciszenie wnętrza czy uciążliwe podmuchy wiatru. To też zasługa jeszcze bardziej dopracowanej przy okazji liftingu aerodynamiki. W hatchbacku

  • Niemcy ostrzegają przed modnym gadżetem w autach. Spopularyzowała je Tesla

    czy Toyota. To nie tylko stylistyczny smaczek czy ciekawy gadżet. To również rozwiązanie, które wpływa aerodynamikę nadwozia. A im mniejszy opór, tym niższy poziom hałasu i oszczędności na paliwie czy energii. Zależnie od producenta klamka może być wysuwana i chowana automatycznie (wówczas w drzwiach

  • Porsche 911 | Nowe klapki

    Rysunek patentowy został właśnie opublikowany w USA. Pokazuje tylny dyfuzor ze specjalną, ruchomą klapą, którą jest sterowana za pomocą silników aerodynamicznych. Klapa po wysunięciu przedłuża podwozie, tym samym powietrze znajdujące się pod samochodem zupełnie inaczej wywiera wpływ na tył auta.