Charakterystyka zawieszeń i dobre wyciszenie wnętrza sprzyjają komfortowi jazdy. Świetnie prezentuje się również wyposażenie. Dla osób, które chciały by użytkować Rovera 75 jak typowy samochód rodzinny sporą wadą może być mały bagażnik. Ma zaledwie 430 l, czyli tyle, ile oferują kompaktowe sedany. Nie zawiodą się ci, którzy liczą na mocne silniki. Ich gama obejmuje aż 7 propozycji. Najmocniejsza jednostka ma 8 cylindrów i 260 KM, zupełnie jak luksusowe limuzyny prestiżowych marek.
Kupno samochodu marki, której nie ma już na rynku może wydawać się niezwykle ryzykowne. Nie jest jednak tak źle. Co prawda właściciel Rovera 75 nie będzie miał takiego komfortu przy zakupie części zamiennych jak użytkownicy aut znanych i wciąż egzystujących firm, ale dostanie praktycznie wszystko co potrzebuje. Czego zabraknie w ofercie nowych, fabrycznych elementów można uzupełnić częściami używanymi. Ceny nie są niskie, dlatego trzeba liczyć się z wysokimi kosztami użytkowania.
1999 - premiera modelu, nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 1.8 (120 KM), 2.0 V6 (150 KM) i 2.5 V6 (177 KM), turbodiesel 2.0 CDT (116 KM) 2003 - silnik benzynowy 1.8 Turbo (160 KM), turbodiesel 2.0 CDTi (130 KM) 2004 - silnik benzynowy 4.6 V8 (260 KM) 2005 - zakończenie produkcji
Rover 75 nie jest klasyfikowany w rankingu niezawodności TÜV. Dwukrotnie ogłaszano dla tego modelu serwisowe akcje nawrotowe. Pierwsza odbyła się wiosną 2000 r. i dotyczyła wadliwego czujnika położenia wału korbowego. Podczas drugiej, z wiosny 2004 r., eliminowano możliwość uszkodzenia opon przednich kół przez sprężyny przedniego zawieszenia.
Najgorszą opinię pod względem awaryjności mają benzynowce 1.8 i 1.8 Turbo. Problemy z układem chłodzenia są w nich na porządku dziennym. Dochodzi do przegrzania i wypalenia uszczelki pod głowicą, co prowadzi do kłopotliwych i kosztownych napraw. Głównymi winowajcami są pękające przewody gumowe.
Słabym punktem Rovera 75 jest układ włączania sprzęgła. Pompa i wysprzęglik potrafi być sporym utrapieniem. Założenie nowych części nie gwarantuje spokoju na lata. Wykonane są tandetnie i szybko się psują. Zwłaszcza, gdy samochód często jeździ w mieście i sprzęgło jest często używane. Najgorsze jest jednak to, że wymiana wysprzęglika, który i tak jest bardzo drogi, w niektórych wersjach jest niezwykle kosztowna ze względu na skomplikowaną naprawę. Wymaga demontażu zawieszeń, półosi napędowych, skrzyni biegów a nawet rozrusznika. Ze względu na dużo niższą cenę polecane są zamienniki firmy LUK. Można też ratować się wysprzęglikiem z Land Rovera Freelandera TD4. Jest trzykrotnie tańszy od oryginalnego. Wymiana pompy sprzęgła nie sprawia większych problemów. Dobre rezultaty daje zamontowanie trwalszej pompy z BMW E39, co jest możliwe po niewielkich przeróbkach.
Elektryka Rovera 75 nie należy do szczególnie kapryśnych, ale zdarzają się drobne awarie. Najczęściej odmawiają posłuszeństwa sterowniki szyb w drzwiach i centralny zamek.
Użytkownicy najwyżej oceniają dwulitrowego turbodiesla, ale w mocniejszej wersji CDTi. Przyzwoite osiągi idą tu w parze ze sporo niższym niż w benzyniakach zużyciem paliwa. Słabsza wersja, choć jest jeszcze oszczędniejsza, nie radzi sobie zbyt dobrze z ważącym prawie 1,5 tony samochodem. Silniki benzynowe 2.0 i 2.5 są paliwożerne, a zużycie paliwa w 4.6 wręcz pustoszy kieszeń. Oszczędniejsze są 1.8 i 1.8 Turbo, ale mają problemy z awariami układu chłodzenia.
Numer VIN wybito w komorze silnika, na prawym kielichu kolumny przedniego zawieszenia. Numer VIN można odczytać również na górnej powierzchni deski rozdzielczej, przez dolny, lewy narożnik przedniej szyby.
Dekoder numerów VIN dla samochodów Rover
roverki.pl - strona Klubu Miłośników Marek Rover i MG
Dariusz Dobosz
ZOBACZ TAKŻE: