Lancia Kappa - opinie Moto.pl

Auto jest włoskie. Czyli jak wieść gminna niesie, lubi się psuć i rdzewieć. Ale z drugiej strony - przecież nikt z parlamentarzystów, marszałków czy wojewodów do korzystania z niego namawiać nie musiał

Mało tego. Niektórzy po ustąpieniu z urzędu nadal - tym razem za kierownicą - z przyjemnością korzystają z zalet prywatnej Kappy. Czy tylko dlatego, że na widok tego auta szlabany natychmiast się podnoszą, a policjanci przymykają oczy na przekroczenie prędkości?

Metryczka:

Najmniejszy silnik 1.4 (75 KM) gwarantuje Lancii niezłe osiągi, zużywając przy tym niewielkie ilości paliwa... Żartujemy! Najmniejszy silnik to pięciocylindrowy benzyniak o pojemności 2.0 i mocy 155 KM. Skoro ten jest najmniejszy, to jaką pojemność ma najmocniejszy? Identyczną. Ale dzięki turbinie moc wynosi 220 KM. Do wyboru także silniki 2.4 litra (175 KM) i 3.0 V6 (205 KM). W ostatnim okresie produkcji Kappy można było zamawiać także z silnikiem Diesla JTD (o pojemności 2.4 litra, moc 136 KM).

Zaskoczenie...

Znalezienie typowych usterek lub mankamentów zaczynamy od przejrzenia postów na grupach dyskusyjnych i w klubach internetowych. Oglądamy auta wystawione do sprzedania w komisach, zaczepiamy właścicieli przed supermarketami. Na koniec wszystko weryfikujemy w stacjach obsługi - autoryzowanych lub specjalistycznych. Tym razem nie poszło tak łatwo...

Według opinii znalezionych w internecie jest to - upraszczając - ogromny samochód za niewielkie pieniądze. Bardziej osobiste wyznania właścicieli: "Mam Kappę od roku, złego słowa o niej powiedzieć nie mogę" dają nam już jakieś pojęcie o aucie, ale lista usterek nadal jest pusta... Kierowca "ministerialnej" zaczepiony pod Sejmem: "Największa wada? Już jej nie produkują...". Ostatnia nadzieja w ASO (jedna z trzech w stolicy), która ma bardzo długą nazwę (coś tam Kancelarii Prezesa coś tam). Jednak na rozmowę z mechanikiem (pewnie też nosi ciemne okulary) potrzebna jest zgoda szefa. Ten ją wyraża, ale prosi o przesłanie pytań faksem. Który zawsze wpędza nas w stres... jeszcze większy niż fotokopiarka. Na szczęście w następnej stacji (otwartej do 18.30... Akurat, byliśmy o 17.40, a pomieszczenia zaciemnione jak przed nalotem) obsługa bardziej rozmowna i sympatyczna. Dzięki temu mamy nasze...

Bolączki:

Ubytki oleju

Dostrzeżone przez właściciela (niekoniecznie na podłodze garażu) zawsze psują humor. Na szczęście w silnikach Kappy (niezależnie od pojemności) przy przebiegu ponad 200 tyś. km należy wymienić uszczelniacze zaworowe. Na szczęście, bo do remontu silnika jeszcze daleko (300-400 tys. km, rekordziści - 600 tys. km)

Ubytki oleju... razem z miską olejową

Dla niektórych Lancia jest samochodem zbyt nisko zawieszonym - skoro wielu kierowcom przytrafiło się bliskie spotkanie z wystającą studzienką kanalizacyjną (według anegdoty zasłyszanej w serwisie jednemu kierowcy udało się jeszcze przejechać prawie kilometr).

Słaba wentylacja

Mało wydajna klimatyzacja latem, ogrzewanie zimą. To prawda, jednak na wszelki wypadek warto sprawdzić, czy filtr kabinowy nie jest brudny. Jeśli w tym właśnie momencie o istnieniu takiego się dowiadujemy... No cóż... Na pewno jest brudny...

Ceny modelu sprawdzisz tutaj .

Jacek Balkan

Więcej o:
Copyright © Agora SA