Honda CR-V (1995-2002) - opinie Moto.pl

Kto ma skromny budżet a bardzo zależy mu na rekreacyjnym kombi, może sięgnąć po Hondę CR-V pierwszej generacji. Nie powinien żałować

W połowie lat 90. segment aut typu SUV wyglądał bardzo skromnie. Każdy z producentów, który do niego dołączał, nie miał wielu wzorców, z których mógł korzystać albo które mógł poprawiać. Honda, jeden z pionierów samochodowej rekreacji, stanęła przed takim właśnie problemem tworząc model CR-V. Efekt końcowy był zupełnie niezły. Atrakcyjna estetyka stanowiła jeden z atutów tego podwyższonego kombi, z prześwitem sięgającym 20,5 cm. W nadwoziu o długości 4,52 m zaprojektowano przestronny i wygodny przedział pasażerski, który był kolejnym mocnym punktem CR-V. Zabrakło jednak miejsca na obszerny bagażnik. Kufer o pojemności 375/668 l jest zbyt mały, by pomieścić weekendowe lub urlopowe pakunki pięciu osób. Wnętrze wykończono w sposób typowy dla japońskich aut sprzed 15 lat, czyli przy użyciu sporych ilości przeciętnych tworzyw sztucznych.

Nieszczególnie fascynujący jest również napęd 4x4. Co prawda tylna oś dołączana jest tylko w razie potrzeby, gdy przednie koła stracą przyczepność (oszczędność paliwa), ale system działa w oparciu o sprzęgło lepkościowe i nie radzi sobie w trudniejszym terenie. Z powodzeniem sprawdza się jednak na śliskich nawierzchniach oraz na drogach szutrowych. Samo prowadzenie CR-V nie budzi zastrzeżeń. Świetnie działa układ kierowniczy a podwozie, choć zapewnia wysoki komfort jazdy, bardzo stabilnie prowadzi samochód.

Rekreacyjna Honda pierwszej generacji może z powodzeniem pełnić rolę auta rodzinnego. Świetnie sprawdza się zarówno w mieście, łatwo radząc sobie z dziurawymi jezdniami i krawężnikami, jak i w dłuższych trasach. Problemem jest nader skromna gama jednostek napędowych. Aż nie chce się wierzyć, że tak poważny producent mógł poprzestać na jednym silniku. Zdobycie części zamiennych do CR-V na pewno nie sprawi problemów, ale na warsztaty którym powierzamy ten samochód lepiej uważać. Zaawansowane technologicznie Hondy trzeba oddawać w ręce dobrych fachowców. Tylko wtedy można liczyć na bezawaryjną eksploatację.

Historia modelu

1995 - premiera modelu, nadwozie kombi 5d 1997 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie, silnik benzynowy 2.0 (128 KM) 1999 - niewielka modernizacja (nowe zderzaki, drobne poprawki wnętrza), silnik benzynowy 2.0 (147 KM) 2002 - premiera drugiej generacji modelu

Awaryjność

Honda CR-V pierwszej generacji nie jest notowana w raporcie niezawodności TÜV. Ten model uchodzi za samochód trwały i mało awaryjny. Nie był też objęty serwisowymi akcjami nawrotowymi.

Nadwozie

Najstarsze egzemplarze Hondy CR-V pierwszej generacji mają już 16 lat, dlatego warto zwrócić uwagę na ewentualne ogniska korozji. Przede wszystkim trzeba obejrzeć krawędzie pokryw i tylne nadkola. Nie zaszkodzi sprawdzić, czy prawidłowo działa zamek szyby w pokrywie bagażnika (można ją otwierać bez uchylania klapy). Lubi się zacinać.

Podwozie

Najsłabszym punktem podwozia są łączniki stabilizatora. To one zużywają się najszybciej. Tyle tylko, że dopiero po 80-100 tys km. Trwałość zawieszeń jak widać jest bardzo wysoka.

Przeniesienie napędu

Im dłuższy przebieg tym głośniej pracuje most napędowy przy tylnej osi. Wynika to z faktu, że obecny w nim płyn hydrauliczny ulega coraz większemu zanieczyszczeniu. By usunąć problem hałaśliwości zazwyczaj wystarcza płukanie mostu i wprowadzenie świeżego płynu.

Co wybrać?

Słowo wybór w przypadku CR-V jest wręcz nie na miejscu. Jeden typ nadwozia i jeden silnik w każdym roczniku - oto, co czeka poszukujących rekreacyjnej Hondy. Decydując się na ten model najlepiej kupić wersję produkowaną od 1999 r. (fot.). Ma mocniejszy silnik, lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa.

VIN

Numer identyfikacyjny VIN wybito w komorze silnika, w centralnej części przegrody czołowej. Numer VIN umieszczono również na górnej powierzchni deski rozdzielczej i można go odczytać przez lewy, dolny narożnik przedniej szyby.

vin.hondabg.com - dekoder numerów VIN dla samochodów marki Honda

Ceny

autotrader.pl/ogloszenia/samochody-osobowe/honda,cr-v

Linki

forum.honda-klub.org.pl - strona Honda Klub Polska

Dariusz Dobosz

ZOBACZ TAKŻE:

Najbardziej niezawodne SUV-y

Odświeżona Honda CR-V - WIDEO

Honda - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA