Używane SUV-y z silnikami 2.0 do 30 tys. zł. Wybór jest spory i nie musisz iść na kompromisy

Z budżetem w wysokości 30 tysięcy złotych możemy wybierać chociażby wśród niezwykle popularnych SUV-ów. Decydując się na wariant z silnikiem o pojemności dwóch litrów, zyskujemy ogromne pole wyboru, a także możemy liczyć na wciąż akceptowalne kwoty obowiązkowych ubezpieczeń. Wśród używanych znajdziemy propozycje niemieckie, koreańskie, francuskie i japońskie. Przyglądamy się zarówno motorom benzynowym, jak i wysokoprężnym.

Kia Sportage II 2.0 CRDi

Od 2004 do 2010 między innymi w południowokoreańskich zakładach produkowana była Kia Sportage drugiej generacji. Technologiczny bliźniak Hyundaia Tucsona nie wyróżnia się prezencją. Producent wybrał obłości i przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne. Wnętrze oferuje wystarczającą przestrzeń dla czterech osób i ich bagażu. Model pochodzi z czasów, gdy Koreańczycy wciąż gonili Europę. W kabinie spotkamy połacie przeciętnych, choć nieźle spasowanych plastików. Małą rekompensatą jest wyposażenie, często zawierające szyberdach, automatyczną klimatyzację, dołączany napęd 4x4 i tempomat. Spośród polecanych silników, mechanicy zgodnie stawiają na wolnossącego benzyniaka 2.0 o mocy 142 KM, a także diesla 2.0 CRDI o mocy 112-150 KM. Wysokoprężna jednostka jest jedną z najlepszych w klasie. Wymaga jedynie okresowych przeglądów i wymian filtrów oraz oleju.

Zobacz wideo

Peugeot 3008 I 2.0 HDI

Zdecydowana większość kierowców użytkujących SUV-y korzysta przez większość czasu tylko z przedniego napędu. W takich warunkach ciekawą propozycją jest pierwsza generacja Peugeota 3008. Kompaktowy pojazd znad Sekwany produkowany był od 2009 do 2016. 3008 nie ma żadnych zdolności terenowych. Użytkownik dostaje nieco większy prześwit, wyższą pozycję za kierownicą, a także pokaźne przeszklenie kabiny. Większość egzemplarzy ma pełne wyposażenie: dwustrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, nawigację, panoramiczny dach, wyświetlacz HUD i szereg systemów bezpieczeństwa. Mechanicy jednogłośnie polecają dopracowanego diesla 2.0 HDI generującego 150 lub 163 KM. Jednostka korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. Uchodzi za trwałą, oszczędną i cechuje się wysoką kulturą pracy.

Mitsubishi Outlander II 2.0 16V

Dużą popularnością na rynku wtórnym cieszy się druga generacja Mitsubishi Outlandera. Japoński SUV produkowany był w japońskich i holenderskich zakładach marki w latach 2006-2012. Niestety, zawsze sporym problemem pozostaje korozja nadwozia, trapiąca nawet bezwypadkowe egzemplarze. Obszerne wnętrze w godziwych warunkach zabiera na pokład cztery dorosłe osoby. Jak przystało na Mitsubishi, wnętrze wykonano z twardych i trwałych plastików. Na liście wyposażenia znajdziemy klimatyzację, skórzaną tapicerkę, wydajne nagłośnienie i dołączany napęd 4x4. Specjaliści zgodnie polecają wolnossący benzynowy silnik 2.0 o mocy 147 KM. Uchodzi za pancerny, ale zapewnia przeciętną dynamikę. W alternatywie pozostaje diesel o tej samej pojemności, lecz to awaryjna konstrukcja Volkswagena z pompowtryskiwaczami.

Prowokacja z żarówką w Bartoszycach. Urzędniczka może zostać ukarana przez sądParszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

Renault Koleos 2.0 dCi

30 tysięcy złotych to kwota wystarczająca na niedocenianego Renault Koleosa. Model produkowany w koreańskich zakładach Samsunga dostępny był w latach 2007-2016. Nienagannie narysowane nadwozie nie ma problemów z korozją. Kabinę wykończono wzorem innych modeli marki, miękkimi plastikami i przyjemnymi tekstyliami. Co istotne, wśród używanych dominują sowicie wyposażone egzemplarze z dwustrefową klimatyzacją, nawigacją, panoramicznym dachem, napędem 4x4 i szeregiem systemów bezpieczeństwa. Największym zainteresowaniem cieszy się ceniony francuski diesel 2.0 dCi o mocy 150-173 KM, zapewniający dobre osiągi i niskie spalanie. Jest trwały, a osprzęt bez trudu wytrzymuje przebiegi rzędu 250-300 tysięcy kilometrów.

BMW X3 I E83 2.0 R4

Założony budżet wystarczy także na zakup BMW X3 E83. Pierwsze wcielenie kompaktowego SUV-a BMW jest propozycją dla kierowców ceniących właściwości jezdne i dobrą trakcję. Model produkowany był w austriackich zakładach od 2003 do 2010. Problem korozji nie występuje. Jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych również prezentuje wysoki poziom. Tworzywa nie zdradzają prawdziwego przebiegu, co w wielu przypadkach może stać się pułapką. X3 opracowano na płycie podłogowej wspólnej z serią 3 E46. Kabina zapewnia wystarczającą przestrzeń, a niekiedy także przyzwoite wyposażenie: klimatyzację, skórzaną tapicerkę, nawigację, szyberdach i obowiązkowy napęd 4x4. Po latach najbezpieczniejszym wyborem jest wolnossący benzynowy silnik 2.0 R4 o mocy 150 KM. Przy odrobinie szczęścia znajdziemy dobrze utrzymany wariant wysokoprężny 2.0 D o tej samej mocy.

Opel Antara 2.0 CDTI

Od 2006 do 2015 w Europie dostępny był kompaktowy SUV Opla. Model technicznie spokrewniony z Chevroletem Captivą nie zdobył popularności, pozostając w cieniu rynkowych rywali. Nadwozie nie zmaga się z problemem korozji, a po latach płowieją jedynie plastikowe elementy. Wnętrze wykonano z przyzwoitych plastików, które niestety potrafią piszczeć w czasie jazdy. W zależności od wariantu, możemy spodziewać się automatycznej klimatyzacji, nawigacji, napędu 4x4, systemów bezpieczeństwa i skórzanej tapicerki. Oferowana przestrzeń to klasowa średnia, stworzona dla czterech podróżnych. Szczególnie polecany jest diesel 2.0 CDTI dysponujący mocą 127-150 KM. Nie grzeszy kulturą pracy, ale odwdzięcza się długowiecznością.

Honda CR-V II 2.0 16V

Wszystkie generacja Hondy CR-V doskonale trzymają cenę. W efekcie, 30 tysięcy złotych wystarczy na kupno drugiego wcielenia japońskiego SUV-a. Rynkowa kariera trwała od 2001 do 2006. Pomimo ulokowania produkcji między innymi w brytyjskich fabrykach, jakość pozostała na wysokim poziomie. Niestety, podobnie jak w innych modelach marki z tego okresu, spory problem stanowi korozja nadwozia. Rdza atakuje progi, nadkola i drzwi. Wnętrze skrywa przestrzeń wystarczającą dla czterech osób, a w drugim rzędzie siedzeń wygodnie usiądą niezbyt wysocy pasażerowie. Twarde plastiki są trwałe i zostały nienagannie spasowane. Mechanicy bez wahania polecają wolnossącego benzyniaka 2.0 o mocy 150 KM. To niezbyt dynamiczna, ale trwała jednostka lubiąca wysokie obroty. Współpracuje z precyzyjną, manualną skrzynią biegów.

Audi Q7 ILuksusowe SUV-y do 50 tys. zł. Okazja? Zastanów się. Wpadasz w pułapkę kosztów

Skoda Yeti 2.0 TDI

Od 2009 do 2017 w ofercie Skody dostępny był pierwszy SUV marki - Yeti. Model oparto na architekturze Octavii II 4x4, co gwarantuje wykorzystanie sprawdzonych mechanizmów. Estetycznie narysowane nadwozie skutecznie zabezpieczono przed korozją. Wzorem innych aut koncernu VAG, wnętrze wykonano z trwałych i przyjemnych w dotyku materiałów. W kwestii wyposażenia, wszystko zależy od zasobności portfela pierwszego właściciela. Wśród płatnych dodatków znajdowała się dwustrefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, nawigacja, dołączany napęd 4x4 i systemy wsparcia kierowcy. W palecie napędowej Skody Yeti, znalazły się benzynowe silniki podwyższonego ryzyka, a także wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 110-150 KM. To poprawiona wersja słynnego diesla. Tym razem bazuje na wtrysku common-rail, który gwarantuje spokojną eksploatację.

Skoda YetiSkoda Yeti fot. Skoda

Więcej o: