Niemcy wybrali najbardziej awaryjne auta. Kilka niespodzianek w raporcie ADAC 2021

Szukasz używanego samochodu? Sprawdziliśmy, jakie samochody jako najbardziej awaryjne wskazał niemiecki automobilklub ADAC. Badano auta zarejestrowane od 2011 do 2018 r. Samochody podzielono na kilka klas.

Raport ADAC 2021

Najnowszy raport ADAC powstał w oparciu o 3,38 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2020 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które miały nie więcej niż 10 lat i oferowane są w sprzedaży od co najmniej trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych. Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 109 samochodów. Przy większości modeli podajemy w nawiasie rozpiętość liczby usterek we wskazanych, najgorszych latach. Taką metodologię przyjęto w raporcie ADAC. Jeżeli interesuje was szczegółowy podział na roczniki, to odsyłamy na stronę ADAC. Pełny raport znajdziecie w tym miejscu. Tam możecie kliknąć w dany model i dowiedzieć się o nim wszystkiego. Przy najbardziej niezawodnych autach z badanych roczników (w tym przypadku 2011-2018) w rankingu ADAC ogranicza się do wypisania nazwy modelu.

Warto mieć na uwadze, że awaria awarii nierówna. Nie jest to ranking idealny. Bazuje tylko na interwencjach pomocy drogowej. Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód. Które modele okazały się psuć najczęściej?

Zobacz wideo Potrącił kobietę na przejściu i uciekł. 61-latka trafiła do szpitala, a policja szuka świadków

Samochody małe (klasa mini) - najbardziej awaryjne:

  • smart forfour
  • smart fortwo

Miejskie samochody (segment B) - najbardziej awaryjne

  • Hyundai i20
  • Opel Meriva

Samochody kompaktowe (szeroko pojęty segment C) - najbardziej awaryjne:

  • Kia Ceed
  • Kia Sportage
  • Nissan Qashqai
  • Opel Astra
  • Renault Kangoo
  • Renault Scenic

Samochody klasy średniej (segment D) - najbardziej awaryjne:

  • Ford S-Max
  • Opel Insignia
  • Seat Alhambra
  • Volkswagen Sharan

Klasa wyższa-średnia (segment E) - najbardziej awaryjne

  • Mercedes Klasy E

Załącznik nr 1 gotowy. Tak ma wyglądać nowy taryfikator punktów karnych. Wejdzie w życie 1 grudniaZałącznik nr 1 gotowy. Tak ma wyglądać nowy taryfikator punktów karnych. Wejdzie w życie 1 grudnia

Raport ADAC 2021 - co psuje się najczęściej?

Najczęstszą przyczyną wzywania pomocy był niesprawny akumulator. To aż 46,3 proc. wszystkich przypadków. Osoby, które śledzą raporty ADAC z pewnością nie będą zdziwione, ponieważ dokładnie tak samo było w zeszłych latach. Widać jednak spory wpływ pandemii, kiedy wiele samochodów podczas lockdownu stało. W raporcie 2020 problemy z akumulatorem odnotowano w 41,8 proc. Widać więc duży wzrost. Co jeszcze się psuło?

  • Niesprawność akumulatora - 46,3 proc.
  • Usterka silnika lub sterowania silnikiem  - 15,9 proc.
  • Alternator, rozrusznik, instalacja elektryczna - 10 proc.
  • Ogumienie i koła - 7,1 proc.
  • Układ paliwowy - 3,2 proc.
  • Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - 2,1 proc.
  • Układ oczyszczania spalin i wydech - 1,2 proc.
  • Pozostałe (w tym m.in. układ przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczym nadwozie): 14,2 proc.
Więcej o: