Rodzinne używane auto. Niezawodne, z bagażnikiem i dla 7 osób. Szukamy do 30 tysięcy zł

Szukając siedmiomiejscowego samochodu, możemy sięgnąć zarówno po vany jak i uniwersalne SUV-y. Finalny wybór zależy od naszych wymagań i preferencji. Niezależnie od wyboru, to konstrukcje, których długość przekracza 470-480 centymetrów. Odwdzięczają się również potężnym bagażnikiem. Należy jednak pamiętać, że trzeci rząd siedzeń okaże się wygodny na krótkich, miejskich dystansach.

Seat Alhambra II

Od 2010 do 2020 produkowana była druga generacja Seata Alhambry, bliźniaka Volkswagena Sharana. 30 tysięcy złotych wystarczy na kupno egzemplarza z początkowego okresu produkcji. Estetyczne zaprojektowane nadwozie nie ma problemów z korozją. Do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń dostęp ułatwiają odsuwane (opcjonalnie elektrycznie) drzwi. Dla pięciu osób Alhambra oferuje niezależne, komfortowe fotele. Pierwsze dwa mogą być sterowane elektrycznie. W trzecim rzędzie umieszczono dwa awaryjne siedziska. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy automatyczną klimatyzację regulowaną w dwóch strefach, panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, kolorową nawigację i biksenonowe oświetlenie.

Do napędu oddelegowano usterkowe, wymagające znacznych inwestycji jednostki 2.0 TDI 140-170 KM, 2.0 TSI 220 KM i 1.4 TSI 150 KM. W 2011 w ofercie pojawił się dopracowany diesel 2.0 TDI o mocy 150 KM i wtryskiem typu common-rail. Na liście opcji występował napęd 4x4.

Zobacz wideo Motocykl zakończył trasę na barierkach. Kierowca i pasażerka trafili do szpitala

Peugeot 5008 I

Bez większych przeszkód znajdziemy zadbany egzemplarz Peugeota 5008 pierwszej generacji produkowanej od 2009 do 2017. Model dzieli płytę podłogową i całą mechanikę z Citroenem C4 Picasso. Nadwozie nie ma problemów z korozją. Również kabina została solidnie wykonana. Jak przystało na auto znad Sekwany, 5008 zapewnia kompletne wyposażenie: automatyczną klimatyzację, „pełną elektrykę”, komputer pokładowy i przyzwoite nagłośnienie. W trzecim rzędzie zmieszczą się niewysokie osoby.

Benzynowe silniki 1.6 i 1.6 THP o mocy odpowiednio 120 i 156 KM, nie cieszą się dobrą sławą. Zostały opracowane wspólnie z BMW i mogą przysporzyć wiele problemów z układem rozrządu. Im młodszy egzemplarz, tym ryzyko poważnej awarii maleje. Bezpiecznym wyborem są za to diesle 1.6 i 2.0 HDI o mocy 110, 150-163 KM.

Renault Grand Espace IV

Czwarta generacja francuskiego mistrza przestronności - Renault Grand Espace, produkowana była od 2002 aż do 2014. Bez względu na rok produkcji, estetyczne nadwozie nie zmaga się z problemem korozji. Jakość wykonania wnętrza uległa wyraźnej poprawie w ostatnich latach produkcji. Do dyspozycji mamy siedzenia w układzie 2+2+2 lub 2+3+2. Fotele drugiego i trzeciego rzędu możemy dowolnie przesuwać i demontować. W kwestii wyposażenia dodatkowego, dostajemy do użytku dwustrefową klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, komputer pokładowy, nawigację i szereg systemów bezpieczeństwa.

Mechanicy szczególnie polecają nowoczesnego diesla 2.0 dCi o mocy 150-173 KM i benzynowy 2.0 Turbo 170 KM. To jedne z najlepszych silników w swoich kategoriach pojemnościowych.

Renault Grand Espace IVRenault Grand Espace IV fot. Renault

Citroen C8

Za 30 tysięcy złotych bez problemu kupimy Peugeota 807 lub bliźniaczego Citroena C8 z końcowych lat produkcji (2002-2014). Obłe nadwozie doskonale zabezpieczono przed korozją. Wnętrze wykonano solidnie, z użyciem wytrzymałych materiałów. Francuski van przekonuje przestronnością i funkcjonalnością - szczególnie dzięki odsuwanym drzwiom i możliwości przesuwania i wyjmowania foteli. Oferowane egzemplarze używane są bogato wyposażone. Znajdziemy w nich klimatyzację automatyczną, prosty tempomat, szyberdach, rozbudowane nagłośnienie i mnóstwo schowków.

Do napędu przewidziano udane benzyniaki 2.0 136 KM, 2.2 158 KM i 3.0 V6 207 KM oraz diesle 2.0 HDI 110-165 KM lub 2.2 HDI 170 KM. Ten większy może generować kosztowne problemy z osprzętem przy przebiegu rzędu 250 tysięcy kilometrów.

Opel Zafira III

Poszukiwanym na rynku iście rodzinnym modelem jest Opel Zafira trzeciej generacji. Kompaktowy van Opla produkowany był od 2012 do 2019. W przeciwieństwie do poprzedników, nadwozie zostało solidnie zabezpieczone przed korozją. Wnętrze wykończono z większą starannością, z materiałów odpornych na trudy rodzinnego użytkowania. Lista opcji obejmuje między innymi klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, nawigację, komputer pokładowy i tempomat. W pierwszym i drugim rzędzie pięć dorosłych osób znajdzie komfortowe miejsca. Dwa dodatkowe, chowane w podłodze bagażnika siedziska pełnią funkcję awaryjną.

Najlepsze opinie wśród mechaników zbierają silniki 1.4 Turbo 120-140 KM, 1.8 115-140 KM, oraz diesle 1.6 CDTI 120-136 KM i 2.0 CDTI 110-165 KM. Benzynowe z powodzeniem możemy zagazować. Wysokoprężne cechują się niskim zapotrzebowaniem na olej napędowy.

Opel Zafira IIIOpel Zafira III fot. Opel

Audi Q7 I

Ciekawą propozycją dla kierowców oczekujących czegoś więcej niż praktycznego środka lokomocji jest pierwsze wcielenie Audi Q7. SUV Audi produkowany w Bratysławie od 2005 do 2015, nie zna problemu korozji. Jak na klasę premium przystało, wnętrze wykończono w wysokim standardzie. Jakość plastików i tekstyliów nie pozostawia wiele do życzenia. Nie sposób ocenić po ich zużyciu faktycznego przebiegu auta. Na fotelach i kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Siedziska w trzecim rzędzie zadowolą tylko najmłodszych. Oczywiście, wyposażenie jest kompletne w większości przypadków.

Najpopularniejszym silnikiem jest diesel 3.0 V6 TDI o mocy 204-240 KM, a także benzynowy 3.6 280 KM. Pozostałe jednostki nie mieszczą się w założonym budżecie, ale też sprawiają znacznie więcej problemów eksploatacyjnych.

Toyota Sienna II

Wartym uwagi modelem spełniającym wymogi licznej rodziny jest druga generacja Toyoty Sienny. Van produkowany w amerykańskich zakładach Toyoty oferowany był w latach 2003-2009. Model opracowano dla amerykańskiej klienteli, dzięki czemu nie zapomniano o obszernych fotelach dla siedmiu pasażerów, licznych schowkach, klimatyzacji, radiu i dobrym wyciszeniu kabiny. Oczywiście, użyte plastiki są tanie i twarde, całość zmontowano jednak solidnie.

Pod maskę trafił wolnossący silnik 3.5 V6 o mocy 266 KM przekazujący moc na przednie koła poprzez sześciostopniowy automat. To pancerna jednostka bez zarzutu współpracująca z instalacją LPG.

Chrysler Grand Voyager V

Kolejnym vanem pochodzącym z północnoamerykańskiego rynku jest Chrysler Grand Voyager piątej generacji. Produkowano go od 2007 do 2016. Karoseria nie ma problemów z korozją. Płowieją jedynie nielakierowane elementy zderzaków. Wnętrze wykonano w typowo amerykańskim stylu - królują tandetne plastiki, ale dostajemy w zamian mnóstwo pojemnych schowków. Tekstylia i skórzana tapicerka okazują się jednak wytrzymałe. Lista dodatków obejmuje chociażby szklane okno dachowe, klimatyzację, komputer pokładowy i niezłe nagłośnienie.

W Europie najpopularniejszy był diesel 2.8 CRDI o mocy 163 KM. Oferowano także wolnossące, benzynowe 3.8 V6 193 KM. Obie propozycje uchodzą za trwałe i stosunkowo tanie w bieżącym serwisie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA