Osiem limuzyn za 30 tys. zł. Styl, komfort i bogate wyposażenie. Na liście Audi, BMW i Honda

Wydawać by się mogło, że budżet w wysokości 30 tysięcy złotych nie wystarczy na zbyt wiele. Nic bardziej mylnego. Sięgając po nastoletnie konstrukcje bez trudu znajdziemy szereg reprezentacyjnych limuzyn, które nawet dziś zachwycą komfortem, dynamiką, poziomem wyposażenia i jakością elementów wykończeniowych.

Audi A8 D3

Za 30 tysięcy złotych z łatwością znajdziemy należycie utrzymane Audi A8 drugiej generacji. A8 D3 produkowane było od 2002 do 2010 roku wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan – opcjonalnie z wydłużonym rozstawem osi. Zachowawczy design także po latach potrafi przekonać elegancją. Z uwagi na zastosowanie aluminium, nadwozie nie boryka się z problemem korozji. Ogromnym i kosztownym wyzwaniem są natomiast wszelkie naprawy powypadkowe. Oczywiście, jeśli mają być przeprowadzone zgodnie z technologią producenta. Wnętrze gwarantuje najwyższy komfort jazdy czterem dorosłym osobom, bez względu na wariant wyposażenia. Lista dodatków obejmuje między innymi czterostrefową klimatyzację, rozbudowane nagłośnienie, pneumatyczne zawieszenie, nawigację, masaż i wiele systemów czuwających nad bezpieczeństwem.

Wersje z napędem na przednią oś lepiej pominąć. Celujemy w system quattro. Najbezpieczniejsze są benzynowe odmiany sprzed liftingu – dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa. To 3.7 V8 280 KM i 4.2 V8 335 KM. Wśród diesli najniższe, choć nie niskie koszty użytkowania pochłania najpopularniejszy 3.0 V6 TDI o mocy 233 KM.

Zobacz wideo

Lancia Thesis

Założony budżet umożliwi również zakup perfekcyjnie utrzymanej, prawdziwej flagowej Lancii. Model Thesis produkowany był w Turynie od 2001 do 2009 roku, wyłącznie jako sedan. Niespotykany design wciąż chwyta za serca miłośników marki i nie tylko. We wnętrzu oczywiście nie zaznamy perfekcji wykonania i jakości materiałów znanej z niemieckich czy japońskich modeli. Niemniej, wszystko spasowano należycie, a materiały po latach potrafią wyglądać świeżo. Kabina oferuje sporo przestrzeni dla czterech dorosłych osób. Na liście wyposażenia jest szklane okno dachowe, automatyczna klimatyzacja, nawigacja, dobrze skonfigurowane nagłośnienie, skórzana tapicerka czy kosztowne, adaptacyjne amortyzatory.

Mechanicy zgodnie polecają sprawdzonego pięciocylindrowego diesla 2.4 JTD o mocy 150, 175 i 185 KM. Miłośnicy silników benzynowych mają do wyboru jednostki pięciocylindrowe 2.0 Turbo 185 KM i wolnossące 2.4 170 KM lub sześciocylindrowe V6 3.0 i 3.2 o mocy 215 i 230 KM.

Lancia ThesisLancia Thesis fot. Lancia

Volvo S80 II

Trudno znaleźć bardziej stateczny i dystyngowany model w klasie wyższej niż Volvo S80. Założony budżet pozwoli na egzemplarz drugiej generacji, ale z początku produkcji. S80 produkowano od 2006 do 2016 roku. Także i tym razem zbudowane zostało na wspólnej płycie podłogowej z V70 II, dzięki czemu ceny części zamiennych i serwisu plasują się na rozsądnym poziomie. Nienaganne zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia to niejedyny atut modelu. Wnętrze wykonano z trwałych i odpornych materiałów, które w żaden sposób nie zdradzają prawdziwego przebiegu auta. Przy odrobinie szczęścia możemy liczyć na tempomat, skórzaną tapicerkę, wydajne nagłośnienie, niezbyt precyzyjną nawigację, szyberdach, napęd 4x4 i wiele systemów aktywnego wsparcia kierowcy.

Wśród wysokoprężnych jednostek warto sięgać po odpowiednio mocne, szwedzkie diesle 2.4 D o mocy 163-215 KM. Alternatywą są jednostki benzynowe 2.0 Turbo 203 KM, 2.5 Turbo 210-231 KM, 2.9 R6 285-304 KM i flagowy 4.4 V8 315 KM.

Volvo S80 IIVolvo S80 II fot. Volvo

Honda Legend II

Znikomą popularnością na europejskim rynku w czasach swojej świetności cieszyła się druga generacja Hondy Legend. Japoński konkurent Mercedesa klasy E dostępny był od 2004 do 2012 roku, wyłącznie jako sedan. Co więcej, Legend oferowano tylko w jednej wersji silnikowej i napędowej. Sercem flagowego modelu był wolnossący silnik 3.5 lub 3.7 V6 o mocy 295 lub 300 KM. Moc trafiała w trybie stałym na cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowego, klasycznego automatu.

Wnętrze zapewnia wystarczającą przestrzeń dla czterech osób, które zawsze mogą korzystać z kompletnego wyposażenia. Mamy do dyspozycji chociażby automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, rozbudowane nagłośnienie i systemy bezpieczeństwa. To jedna z najciekawszych propozycji w tym segmencie. Model uchodzi za trwały i wolno traci na wartości.

Honda Legend IIHonda Legend II fot. Honda

BMW serii 5 E60

Ogromną popularnością na rynku wtórnym cieszy się piąta generacja BMW serii 5 – E60/61. Model produkowany od 2003 do 2010 roku w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan i kombi. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne jest cechą szczególną tego reprezentacyjnego auta. Największym problemem natomiast jest wypadkowa przeszłość zdecydowanej większości egzemplarzy i zaniedbania właścicieli. Wnętrze E60 z łatwością mieści cztery dorosłe osoby. W zależności od fantazji pierwszego nabywcy, możemy korzystać z klimatyzacji, szyberdachu, skórzanej tapicerki, sportowych foteli, rozbudowanych multimediów i niezbyt trwałego napędu na cztery koła.

Po latach, specjaliści zgodnie polecają wersje benzynowe, jako te mniej kłopotliwe. Największym powodzeniem cieszą się odmiany sześciocylindrowe – 2.5 177-218 KM, 3.0 218-272 KM, 3.0 TwinTurbo 306 KM, 4.0 V8 306 KM i 4.4 V8 333 KM. Spośród diesli poszukiwany jest najtrwalszy wariant 3.0 D 218-286 KM.

BMW serii 5 E60BMW serii 5 E60 fot. BMW

Mercedes Klasy E W211

Bezpośrednim konkurentem serii 5 jest od zawsze Mercedes Klasy E. Założony budżet wystarczy na zadbaną Klasę E typoszeregu W211 produkowaną w latach 2002-2009. Klienci mieli do wyboru sedana i przepastne kombi. Największą bolączką modelu, zwłaszcza przed liftingiem, jest postępująca korozja. Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości, co mocno utrudnia ustalenie faktycznego przebiegu danego egzemplarza. Lista wyposażenia obejmować może pneumatyczne zawieszenie, komfortowe fotele z pneumatyczną regulacją, trójstrefową klimatyzację, rozbudowane nagłośnienie oraz napęd na cztery koła.

Spokój na długie lata i łatwość w późniejszej odsprzedaży gwarantuje wybór benzynowych odmian: 2.6 V6 177 KM, 3.0 V6 231 KM, 3.2 V6 240 KM, 3.5 V6 272 KM, 5.0 V8 306 KM. Trudno znaleźć diesla z przebiegiem poniżej 300 tysięcy kilometrów. Te dostępne na rynku mogą generować spore koszty warsztatowe, choć odpowiednio serwisowana jednostka też może dać sporo frajdy podczas codziennej eksploatacji. Trzeba jednak wnikliwie przestudiować jej historię.

Mercedes Klasy E W211Mercedes Klasy E W211 fot. Mercedes

Citroen C6

Propozycją dla entuzjastów francuskiej motoryzacji i nietypowych rozwiązań technicznych jest Citroen C6. Niegdysiejsze auto prezydenta Francji produkowane było od 2005 do 2012 roku. Co ciekawe, producent zastosował wklęsłą tylną szybę oraz drzwi pozbawione ramek. Obła sylwetka skrywa wnętrze przewidziane dla czterech dorosłych osób. Wykonane zostało z wysokiej jakości materiałów, choć niektóre tworzywa w centralnej części kokpitu nie przystają do limuzyny za 300 tysięcy złotych. Prawie każdy egzemplarz wyposażony jest w skórzaną tapicerkę, wyświetlacz HUD, trójstrefową klimatyzację, przeciętną nawigację, rozbudowane nagłośnienie i typowe dla modelu hydropneumatyczne zawieszenie – znak rozpoznawczy wielu flagowych modeli Citroena. Hydrauliczny układ dba o najwyższy komfort podróżowania, w czasie rzeczywistym zmieniając twardość zawieszenia i niwelując wychyły nadwozia.

Do wyboru mamy benzynowy silnik 3.0 V6 o mocy 211 KM oraz diesle. Czterocylindrowy 2.2 HDI o mocy 170 KM, a także 2.7 i 3.0 V6 HDI generujące 204 i 241 KM. To jedna z najbardziej oryginalnych propozycji i jednocześnie ciekawy okaz mogący stać się w przyszłości pożądanym youngtimerem.

Citroen C6Citroen C6 fot. Citroen

Lexus LS III

Ciekawą propozycją dla kierowców oczekujących prawdziwie bezobsługowej eksploatacji jest Lexus LS trzeciej generacji. Japoński rywal Mercedesa klasy S produkowany był od 2000 do 2006 roku, oczywiście tylko jako czterodrzwiowy sedan. Perfekcyjne zabezpieczenie antykorozyjne tylko potwierdza kunszt japońskich twórców. Design wnętrza nie powala na kolana, jednak analogowy kokpit jest nieskomplikowany w obsłudze. W pakiecie dostajemy najwyższą jakość, nienaganny montaż i wysoką trwałość. Kompletne wyposażenie obejmuje chociażby automatyczną klimatyzację, elektrykę lusterek i szyb, komputer pokładowy, zaawansowane nagłośnienie i szereg systemów bezpieczeństwa.

Sercem modelu jest wolnossący silnik 4.3 V8 o mocy 294 KM, przekazujący moc na tylne koła za pośrednictwem pięcio, a później sześciostopniowej przekładni automatycznej. Do jego największych zalet należy wyważenie i aksamitna praca.

Lexus LS IIILexus LS III fot. Lexus

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.