Volkswagen Passat B6 - opinie i typowe usterki. Który silnik wybrać?

Volkswagen Passat to jednen z najpopularniejszych modeli na polskim rynku. Jakie są opinie na temat i typowe usterki Volkswagena Passata B6?

Volkswagen Passat B6 - ceny

Volkswagen Passat B6 był oferowany od 2005 do 2010 roku. W ogłoszeniach większość ofert stanowią samochody z nadwoziem kombi, która w nomenklaturze Volkswagena nazywa się Variant. Przeglądając popularne serwisy z ogłoszeniami zauważymy, że ceny startują poniżej 10 tysięcy złotych, a większość tak wycenionych pojazdów to egzemplarze z problematycznym silnikiem 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji.

Zobacz wideo Volkswagen Golf - czy niemiecki kompakt wciąż wyznacza trendy w segmencie?

Najdroższe Passaty B6 są wystawione na sprzedaż za 26-30 tysięcy złotych. Na rynku wtórnym zdecydowanie przeważają samochody z jednostkami wysokoprężnymi, które pochodzą z polskiego salonu lub zostały przywiezione z Niemiec. W 2008 roku zadebiutował Volkswagen Passat CC, który miał być bardziej ekskluzywny. Bazował on na płycie podłogowej opisywanego Passata B6.

Volkswagen Passat B6 - który silnik wybrać?

W przypadku Volkswagena Passata B6 zdecydowanie trzeba uważać na silniki 2.0 TDI PD o kodzie BMP. Samochody z tą jednostką nawet po niespełna dwóch latach zaliczały poważne awarie m.in. jak pękanie głowicy cylindrów, zatarte silniki, czy problemy z turbosprężarką.

Ten konkretny motor był oferowany tylko dwa lata, dlatego najlepiej go omijać, ponieważ naprawy jak chociażby regeneracja lub wymiana układu wtryskowego (pompowtryskiwacze) może nas słono kosztować.

Dobrą alternatywą jest słabszy, wręcz swego czasu kultowy 1.9 TDI lub nowsze, poprawione 2.0 TDI CR, w którym zastosowano wtryskiwacze Common Rail. Volkswagen Passat B6 również był oferowany z silnikami benzynowymi, których jest zdecydowanie mniej na rynku wtórnym.

Jeśli nie zależy nam na osiągach warto poszukać Passata B6 z 1.6 MPI. To prosta 8-zowarowa jednostka wyposażona w wielopunktowy wtrysk paliwa, który oprócz możliwości założenia instalacji LPG nie będzie generował wysokich kosztów w serwisowaniu. Uważać na bardziej zaawansowane 1.6 FSI z wtryskiem bezpośrednim.

Alternatywą dla jednostek wysokoprężnych może okazać się 2.0 FSI, które nie wykazuje jakiś dużych problemów. Warianty z turbo, czyli 1.8 TSI oraz 2.0 TSI często borykają się z dużym zużyciem oleju. Na samej górze znajdują silniki VR6 o pojemności 3.2 i 3.6 o mocy 300 KM. To raczej pojedyncze ogłoszenia, ale jest to zdecydowanie propozycja dla entuzjastów modelu i lubiących dobre osiągi.

Volkswagen Passat B6 - wyposażenie

To właśnie w szóstej generacji Passata klienci mogli doposażyć swoje auto w znaną i cenioną dzisiaj autotematyczną skrzynię biegów DSG o sześciu lub siedmiu przełożeniach. Trzeba przyznać, że o ile jej praca była naprawdę bardzo dobra to warto pamiętać, aby dobrze ją sprawdzić podczas zakupu.

W zależności od użytkowania samochodu skrzynia DSG może potrzebować regeneracji po 200 tysiącach kilometrów. Ważne, aby wymieniać olej co 60 tys. km. Nowościami w tym modelu były elektryczny hamulec ręczny i skrętne reflektory.

Koszty serwisowania Volkswagena Passata B6 obniża zastosowanie z przodu typowych kolumn McPhersona. Standardowo Volkswagen Passat B6 jest samochodem przednionapędowym, niektóre wersje silnikowe otrzymały napęd na wszystkie koła 4Motion. Nie zapominajmy, że najstarsze egzemplarze mają już 15 lat, więc jest szansa wystąpienia korozji. Rdza najczęściej pojawia się na układzie wydechowym, rantach drzwi czy maski oraz na nadkolach.