Hyundai i30 | Karta wozu

Kompaktowy Hyundai, kontynuator sukcesów tanich modeli Pony i Accent, awansował dzisiaj do czołówki swojego segmentu. Właśnie do sprzedaży trafiła jego druga generacja

Hyundai i30 Producent: Hyundai Miejsce produkcji: Czechy Okres produkcji: 2011r. - Generacja: 2 Rankingi DEKRA: brak testów Euro NCAP: brak testów Thatcham: brak testów Konkurencja Fiat Bravo , Skoda Octavia , Citroen C4 Ogłoszenia Hyundai i30 - Autotrader.pl *ranking kradzieży samochodów

>>> Galeria Hyundaia i30 <<<

Rynek

Zaprojektowany w niemieckim centrum rozwojowym Hyundaia model i30 , zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Kia Cee'd, debiutował podczas salonu samochodowego w Genewie wiosną 2007 r. Miesiąc później, podczas salonu w Seulu, pokazano po raz pierwszy odmianę kombi nowego, koreańskiego kompaktu. Od 2009 r. auto produkowane jest w Czechach. W 2010 r. przeprowadzono niewielką modernizację modelu, zmieniając przede wszystkim pas przedni. Jesienią 2011 r. podczas salonu we Frankfurcie odbyła się premiera i30 drugiej generacji. Także w tym przypadku samochód dzieli płytę podłogową z Kia Cee'd i jest produkowany w Czechach. Stylizacja nowego nadwozia, tak jak poprzednio opracowana w nimieckim centrum rozwojowym firmy, nawiązuje do wcześniej wprowadzonych modeli - Elantra oraz i40. W marcu 2012 r. podczas salonu w Genewie można było po raz pierwszy obejrzeć odmianę kombi drugiej generacji i30. Jeszcze w tym roku pojawi się wersja trzydrzwiowa.

2007 - hatchback 5d pierwszej generacj

2007 - wersja kombi

2009 - produkcja w Czechach

2010 - niewielka modernizacja modelu

2011 - i30 hatchback 5d drugiej generac

2012 - wersja kombi

Technika

Hyundai i30 to samochód zaawansowany technicznie, ale nieszczególnie innowacyjny pod tym względem. Takie elementy jak 7 poduszek powietrznych, wielowahaczowe zawieszenie tylne, kontrola stabilności pojazdu, system stabilizacji toru jazdy, elektryczny hamulec pomocniczy, inteligentny kluczyk, kamera cofania, dotykowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, światła diodowe, system doświetlania zakrętów czy reflektory ksenonowe pokazują, że i30 od strony technologicznej jedynie dogonił konkurencję. Naprawdę godne uwagi są silniki GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Takim rozwiązaniem mogą pochwalić się nieliczni producenci. Interesujący jest również system Flex Steer, który pozwala programować układ wspomagania układu kierowniczego (Normal, Comfort, Sport) w zależności od warunków jazdy i preferencji kierowcy.

GDI - silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny Flex Steer - programowanie wspomagania kierownicy

Hyundai i30 | Za kierownicą

Bezpieczeństwo

Hyundai i30 drugiej generacji nie został poddany jeszcze niezależnym testom zderzeniowym Euro NCAP

Zabezpieczenia

Nowy Hyundai i30 nie jest jeszcze ujęty w testach zabezpieczeń Thatcham

Awaryjność

Nowy Hyundai i30 nie jest jeszcze ujęty w raportach niezawodności samochodów

Eksploatacja

Nowy i30 niewiele zmienił się pod względm wymiarów w porównaniu z poprzednikiem. Jest dłuższy o zaledwie 2 cm, szerszy o 0,5 cm i niższy o 1 cm. Nie zmienił się rozstaw osi. Bagażnik wersji hatchback 5d ma pojemność 378/1316 l, w wersji kombi 528/1642 l. Samochód prowadzi się bardzo stabilnie, bez zarzutu działa układ kierowniczy i hamulcowy. Bardzo dobre wrażenie robią jednostki napędowe. Pracują cicho i spokojnie. Nawet w najsłabszych wersjach zapewniają niezłą dynamikę.

https://moto.pl/MotoPL/1,88389,11280271,Hyundai_i30___Pierwsza_jazda.html

Silniki

Kolor czerwony - wartości mierne Kolor niebieski - wartości przeciętne Kolor zielony - wartości godne uwagi (!) - rewelacja

>>> ZAPRASZAMY DO GALERII HYUNDAIA i30 <<<

Ekologia

W gamie Hyndaia i30 nie ma wersji proekologicznych

Wyposażenie standardowe

Gwarancje

Gwarancja mechaniczna - 5 lat Gwarancja na lakier - 2 lata Gwarancja perforacyjna - 12 lat Assistance - 5 lat

Co kupić?

Najtańsza wersja - i30 1.4 (100 KM) MPI Base - od 50 900 zł

Hyundai i30 - reklamaHyundai i30 - reklama fot. Hyundai Hipnotyczny Hyundai i30 - Wideo

Konkurenci

Fiat Bravo 1.4 (90 KM) od 46 490 zł Skoda Octavia 1.6 (102 KM) od 49 350 zł Nissan Tiida 1.6 (110 KM) od 56 400 zł Citroen C4 1.4 (95 KM) od 57 900 zł Toyota Auris 1.3 (99 KM) od 61 600 zł Ford Focus 1.0 (100 KM) od 63 050 zł Honda Civic (1.4 100 KM) od 64 900 zł Mazda 3 1.6 (105 KM) od 64 900 zł VW Golf 1.2 (105 KM) od 64 990 zł

Nasze typy

Wersja ekonomiczna - i30 1.6 MPI Classic - 59 400 zł

Ponieważ wersja podstawowa ma wyraźne braki w dynamice silnika i wyposażeniu proponujemy odmianę 1.6 MPI Classic, wyraźnie mocniejszą i wzbogaconą o elementy istotne z punktu widzenia komfortu jazdy. Najtańszy i30 to dobra propozycja dla osób, które chcą kupić ładny, nowoczesny i dobrze wykonany samochód w dobrej cenie, ale są w stanie pogodzić się z brakiem tak istotnych elementów jak klimatyzacja czy fabryczny radioodtwarzacz.

Wersja marzeń - i30 1.6 GDI Premium - 81 400 zł

Ta odmiana i30 ma najlepsze wyposażenie i najlepsze osiągi, a jednocześnie znakomicie prezentuje się od strony zużycia paliwa. Najmocniejszy turbodiesel jest oczywiście oszczędniejszy, ale nie wytrzymuje porównania dynamiki i ceny. Dlatego w roli wersji marzeń widzimy właśnie najmocniejszego benzynowca.

Dariusz Dobosz

ZOBACZ TAKŻE:

Rząd wyciągnie miliard złotych od kierowców

Uwaga! Będą robić zdjęcia od tyłu

Samochody - Ogłoszenia

Więcej o: