Nowa Toyota Land Cruiser zajedzie daleko. Dalej niż dotychczas

Jeszcze nie wiem, czy najnowsza generacja Toyoty Land Cruiser jest świętym Graalem. Ale moim zdaniem, jest to najlepiej jeżdżący Land Cruiser, jakiego kiedykolwiek inżynierowie Toyoty stworzyli.

Gdy zastanawiam się nad historią rozwoju legendarnej terenówki - Toyoty Land Cruiser, nie mogę się oprzeć wrażeniu, że konstruktorzy od lat starają się znaleźć złoty środek, który z jednej strony czyniłby ten model jednym z najdzielniejszych aut terenowych na świecie, a z drugiej jednym z najbardziej komfortowych pojazdów na świecie.

Obsesja w dążeniu do doskonałości skutkuje tym, że każda kolejna generacja Land Cruisera jest nie tylko lepsza od poprzednich, ale godnie zapisuje się w historii tego modelu, która rozpoczęła się w 1951 r., choć nazwa Land Cruiser zadebiutowała na rynku trzy lata później.

Nowa Toyota Land Cruiser rozchodzi się jak świeże bułeczki?

Przedstawiciele Toyoty chwalą się, że w pierwszą godzinę po uruchomieniu sprzedaży online najnowszej generacji Land Cruisera, w Polsce zarezerwowano aż 462 sztuki. I zgadnijcie co? Twierdzą, że jest to najefektywniejszy w jeździe terenowej, najbardziej komfortowy i najlepiej prowadzący się podczas jazdy po asfalcie Land Cruiser, który kiedykolwiek powstał.

Nowa Toyota Land Cruiser - lepsza od poprzedniczki

Kształt nadwozia od razu zdradza, że tym samochodem można zjechać z asfaltu bardzo daleko. Złośliwi powiedzą, że to sprawi, że trzeba będzie daleko iść po traktor, ale, ale, nie tak szybko, bo Land Cruiser jest przystosowany do tego, by radzić sobie w najcięższych warunkach.

Jak informuje producent zastosowano tu nową blokadę mechanizmu różnicowego opartą o elektrozawór, co zapewnia o 85% szybszą reakcję. Nowy reduktor radzi sobie z większym momentem obrotowym, jest trwalszy i mniej podatny na korozję.

Co więcej, konstrukcja wału napędowego została dopracowana pod kątem trwałości oraz cichszej pracy. Poza tym, zmodyfikowano również centralny mechanizmy różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen, który został zoptymalizowany pod kątem osiągów i wpływu na zużycie paliwa. Ma to zapewniać równowagę pomiędzy przyczepnością w terenie, a stabilnością na drodze.

Nowa Toyota Land Cruiser - przestronne wnętrze, lepsze materiały

Materiały wykończeniowe wyglądają na trwałe, są dobrej jakości. Design kokpitu dobrze współgra z wyglądem nadwozia i stanowi udane połączenie nowoczesnych technologii w postaci cyfrowych wyświetlaczy z tradycyjnymi przyciskami i pokrętłami.

Podoba mi się otoczenie kierowcy, zniknęły stąd siermiężne dźwignie, całość jest przyjaźniejsza użytkownikowi.

W Europie Land Cruiser jest dostępny z silnikiem Diesla o pojemności 2,8 l, który rozwija moc maksymalną 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 2800 obr./min. Auto może holować przyczepę z hamulcami o masie 3.5 t. O tym jak jeździ nowa Toyota Land Cruiser dowiecie się z poniższego wideo, które nagrałem podczas wyjazdu sfinansowanego przez Toyotę, co nie miało wpływu na finalny wygląd materiału ani opinię autora:

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.