Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson 1.6 150 KM 6MT. Bardzo rozsądna bazowa propozycja

To właśnie 150-konny silnik benzynowy i sześciobiegowa ręczna skrzynia jest najpopularniejszą konfiguracją Hyundaia Tucsona w Polsce. Czy trzeba się bać bazowej wersji?

Niech nie zwiedzie was wściekle czerwony kolor i ostry pakiet N-Line. Hyundai Tucson ze zdjęć, jeśli chodzi o jednostkę napędową, jest zaskakująco zwykły. Pod maską pracuje najzwyklejszy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra, mocy 150 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ręczna skrzynia biegów ma sześć przełożeń.

To właśnie ta wersja napędowa jest najpopularniejsza nad Wisłą. Z dwóch powodów. To bazowa propozycja, która otwiera cennik nowego Hyundaia. Po drugie, dobrze dostępna. A to w szalonych czasach pandemii, wojny i niedoborów półprzewodników kluczowe. Więcej testów nowych samochodów znajdziesz na stronie głównej gazety.pl.

Zobacz wideo Hyundai Ioniq 5 - testujemy auto nie z tego świata

Hyundai Tucson 1.6 6MT - osiągi

Benzynowy silnik 1.6 zapewnia przyzwoite osiągi. W codziennym życiu dla większości kierowców w zupełności wystarczające Ważne w mieście przyspieszenie od 0 do 60 km/h to 8,1 sekundy, a pierwsza setka na liczniku pojawi się po 10,3 sekundy. Na niemieckiej autostradzie Tucsona 1.6 uda wam się rozpędzić do 189 km/h.

Jak na pierwszą pozycję na dłuższej liście dostępnych jednostek napędowych, trzeba przyznać, że liczby Hyundaia prezentują się naprawdę dobrze.

Hyundai Elantra 1.6 MPI 123 KMOpinie Moto.pl: Hyundai Elantra 1.6 MPI 123 KM. Stara szkoła zaskakująco nowoczesna

Mamy tu cztery, a nie trzy cylindry

Zwłaszcza, że Koreańczycy nie poszli drogą niektórych konkurentów i nie wsadzili pod maskę dość sporego SUV-a silnika trzycylindrowego. Te zachwycają dynamiką, reakcją na gaz i mogą zaskoczyć nawet największego sceptyka. Do czasu. Pod obciążeniem silniczki R3 w takich samochodach zaczynają się męczyć, trzeba je kręcić dużo wyżej, a wtedy auto zużywa więcej paliwa. Sprawują się znakomicie, ale są dobrą opcją dla kierowcy, który jeździ sam, ewentualnie z pasażerem.

A przecież od mierzącego 4,5 metra długości SUV-a wymagamy więcej uniwersalności. Po coś mamy tu przestronną tylną kanapę i duży bagażnik. Segment C to często już rodzinne samochody. Cztery cylindry w Hyundaiu Tucsonie wydają się więc dużo lepszym rozwiązaniem. Tucson nie jest z nimi oczywiście demonem prędkości (ta wersja nie ma takich aspiracji), ale nie łapie zadyszki, jeśli go zapakujemy.

Hyundai Tucson 1.6 150 KM 6MTHyundai Tucson 1.6 150 KM 6MT fot. Filip Trusz

Hyundai Tucson 1.6 6MT - zużycie paliwa

Zużycie paliwa? Producent deklaruje 6,6-7,0 litra na sto przejechanych kilometrów. Mi pod koniec testu komputer pokładowy pokazał około ósemki. Uważam, że całkiem nieźle. Zwłaszcza, że to zwykła benzyna. Bez żadnych magicznych sztuczek w postaci choćby miękkiej hybrydy.

Kolejny plus zapisuję też przy ręcznej skrzyni biegów. Jest precyzyjna, a kolejne biegi wchodzą z przyjemnym oporem. Troszkę jak w sportowym samochodzie.

Hyundai Tucson 1.6 6MT - ceny, wymiary wyposażenie

SUV w porównaniu z poprzednikiem delikatnie urósł. Tucson ma teraz 4,5 m długości (+2 cm), 186,5 cm szerokości (+1,5 cm) i 165 cm wysokości (+0,5 cm). Rozstaw osi zwiększył się o 1 cm i mierzy 268 cm. Bagażnik w zależności od wersji napędowej ma pojemność od 546 do 620 litrów. I to czuć, bagażnik jest naprawdę duży i ustawny.

Najnowszy cennik otwiera 115 900 złotych za wersję Modern. W standardzie Tucson oferuje całkiem sporo. Poniżej wypisujemy najciekawsze pozycje:

  • szyba przednia z powłoką akustyczną, a tylna z podgrzewaniem
  • światła do jazdy dziennej LED,
  • światła pozycjne LED
  • tylna kanapa składana w proporcji 40:20:40,
  • fotele przednie podgrzewane
  • kieszenie dla pasażerów tylnej kanapy w fotelach kierowcy i pasażera
  • oświetlenie tylnejh kanapy
  • schowek pod podłogą bagażnika i haczyki na bagaże,
  • kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą,
  • podgrzewana kierownica,
  • klimatyzacja manualna,
  • komputer pokładowy z kolorowym ekranem 4,2 cala,
  • tempomat,
  • wybór trybów jazdy,
  • kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi,
  • system multimedialny z ośmiocalowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB oraz obsługą Android Auto oraz Apple CarPlay.

Do tego dochodzi oczywiście cały zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. To m.in.:

  • Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA),
  • monitorowanie uwagi kierowcy (DAW),
  • informowanie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA)
  • Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
  • Inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
  • Podążanie na pasie ruchu (LFA)

Hyundai Tucson 1.6 150 KM 6MTHyundai Tucson 1.6 150 KM 6MT fot. Filip Trusz

Hyundai Tucson 1.6 150 KM 6MTHyundai Tucson 1.6 150 KM 6MT fot. Filip Trusz

Hyundai Tucson 1.6 150 KM 6MTHyundai Tucson 1.6 150 KM 6MT fot. Filip Trusz

A co daje wersja N-Line?

Do redakcji przyjechał Tucson w usportowionym z wyglądu wydaniu N-Line. SUV otrzymał sporo detali, które wizualnie dodają mu sportowego charakteru. Z przodu parametryczne osłona chłodnicy jest wyższa i szersza niż w bazowym modelu. Pod grillem znajduje się trapezoidalny zderzak z większym wlotem powietrza, a przednie reflektory wyposażono w czarne obramowania. Tucson N Line ma 19-calowe felgi aluminiowe z bardziej sportowym parametrycznym wzorem. Klienci mogą wybierać spośród siedmiu kolorów nadwozia, a także dobrać czarny dach (dostępny przy pięciu kolorach).

Hyundai Tucson 1.6 150 KM 6MTHyundai Tucson 1.6 150 KM 6MT fot. Filip Trusz

We wnętrzu znajdziemy zamszowe sportowe fotele z logo N, a kabinę wykończono czerwonymi szwami. Emblematy N znajdują się na kierownicy, skórzanej gałce zmiany biegów i osłonie konsoli drążka zmiany biegów. Czarna podsufitka nadaje wnętrzu bardziej sportowego charakteru. Pozostałe elementy wyróżniające wersję N Line to metalowe nakładki na pedały, podnóżek oraz listwy progowe.

Poza dynamicznym wyglądem, zoptymalizowano również działanie elektronicznie sterowanego zawieszenia (ECS), co zapewnia bardziej sportowy charakter.

Z testowanym silnikiem Tucson N-Line kosztuje 142 900 złotych.

Hyundai Bayon 1.0 T-GDIOpinie Moto.pl: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI. Wybór małego SUV-a stał się jeszcze trudniejszy

Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson 1.6 150 KM 6MT - podsumowanie.

Obecność Hyundaia Tucsona w pierwszej dziesiątce polskich bestsellerów to żadne zaskoczenie. Koreańczycy przygotowali naprawdę dopracowanego SUV-a, który przyciąga wzrok stylistyką, a kierowcę i pasażerów zatrzymuje w środku przemyślaną oraz przestronną kabiną. Cieszy także bardzo rozsądna oferta. Bazowa wersja silnikowa to dobra propozycja dla większości kierowców. Co ważne, już w pierwszej wersji Modern Tucson ma wszystko, co najważniejsze w SUV-ie.

Więcej o: