Opinie Moto.pl: Dzień z nowym Fiatem 500. "Zawsze lubiłem ten model, ale teraz..."

Moja sympatia tylko się zwiększyła. Fiat 500 jest teraz zupełnie nowy i stuprocentowo elektryczny. Z pięścestką wystarczy spędzić dzień, żeby ją polubić.
Zobacz wideo Jak żyje się na co dzień z Fiatem 500? Nowa generacja kultowego auta bez tajemnic:

Nowy Fiat 500 - najważniejsze informacje

Fiat 500 znowu chce rewolucjonizować Europę. Kiedyś zmotoryzował Włochy, potem przywrócił modę na miejskie auta, a teraz chce podpiąć nasze drogi do gniazdka. I ma w zanadrzu kilka naprawdę mocnych kart. Nie tylko bezbłędny wygląd i równie piękne wnętrze. To pełnoprawny miejski samochód nowej ery - od początku zaprojektowany jako elektryk i dopracowany pod tym względem. Co więcej, pełen najnowszych technologii i rozwiązań, o których opowiedzieliśmy w naszym felietonie.

Nowy Fiat 500 ma 118 KM mocy i do pierwszej setki rozpędza się w równe dziewięć sekund. Ale to nie ta wartość jest najbardziej imponująca. Pięćsetka została zestrojona z myślą o typowo miejskiej jeździe, dlatego skupiono się tu na przyspieszeniu od 0 do 50 km/h, a więc na tym najbardziej przydatnym, kiedy musimy zmienić pas albo włączyć się do ruchu. To zaledwie 3,1 sekundy.

A co z zasięgiem? Producent deklaruje, że auto w cyklu mieszanym przejedzie 320 km, a jeśli kierowca nie będzie opuszczał miasta, to może wzrosnąć do około 458 km. To wartości zmierzone oczywiście w sprzyjających warunkach wg WLTP. W mroźne dni nie udawało nam się tyle osiągnąć, ale i tak nie trzeba był przejmować się zasięgiem. Zwłaszcza, że akumulator o pojemności 42 kWh z easyWallboxa naładujemy do 80 proc. w niecałe cztery godziny. Na trasie zawsze z pomocą przyjdzie szybka ładowarka - z odpowiednio szybkiej zasięg pięćsetki możemy zwiększyć po pięciu minutach o 50 km.

Nasze nagranie powstało we współpracy z marką FIAT.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.