Opinie Moto.pl: Macan to jeden z najtańszych modeli Porsche, czuć w nim najlepsze geny marki ale w wersji bazowej pozostawia niedosyt

Walcząc o zyski, Porsche staje się dostępne dla coraz szerszego grona nabywców. Kompaktowej wielkości SUV - Macan, jest dostępny od 266 tys. zł. To kwota dwa razy niższa niż trzeba zapłacić za podstawową wersję 911. Sprawdzamy, ile genów Porsche znajdziemy w bazowej wersji modelu.

Wspomniana kwota, jaką trzeba zapłacić za podstawową wersję Macana sprawia, że model wzbudza zainteresowanie nabywców, którzy do tej pory bali się spoglądać w stronę cenników marki Porsche.

Nie twierdzę, że auto jest dostępne za tę samą kwotę co np. Audi Q5, czy BMW X3 - nie jest. Ale osoby, które szukają kompaktowego SUVa klasy premium na pewno w cennik Macana spojrzą z zaciekawieniem. Dla wielu może być to początek przygody z legendarną sportową marką. Pytanie, czy w podstawowym modelu Macan, czuć charakter Porsche?

Czuć.

Porsche Macan 2.0/265 KMPorsche Macan 2.0/265 KM fot. Tomasz Korniejew

Zerknijmy w dane techniczne. Opisywany Macan jest wyposażony w napęd na obie osie i napędza go benzynowy silnik o pojemności 2l, który osiąga moc maksymalną 265 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1800 do 4500 obr./min.

Porsche 928 GTSPorsche 928 GTS. Miało zastąpić model 911

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s (6,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i może się rozpędzić do 232 km/h. Bez wątpienia podstawowe wcielenie Macana jest pojazdem niezwykle dynamicznym, ale czy aż tak przyjemnym w prowadzeniu jak pozostałe modele marki Porsche?

Tak. Układ kierowniczy, zawieszenie, wyważenie samochodu, to jak reaguje na polecenia kierowcy, jak jest przewidywalny i zwinny na krętych odcinkach, to wszystko sprawia, że kierowca nie ma wątpliwości, że prowadzi samochód zaprojektowany przez inżynierów z Zuffenhausen.

Porsche Macan 2.0/265 KMPorsche Macan 2.0/265 KM fot. Tomasz Korniejew

W układzie jezdnym Macana czuć najlepsze geny marki, ale nie oznacza to, że nie można poczuć niedosytu. Można, bo w tej beczce miodu jest łyżka dziegciu. Przy autostradowych prędkościach, z czterema osobami na pokładzie i załadowanym kufrem (bagażnik pomieści zaskakująco dużo pakunków) dynamika zauważalnie spada. W takich warunkach Macan wciąż jest samochodem dynamicznym ale już nie tak bardzo jak byśmy tego oczekiwali od Porsche.

Tego niedosytu wielu osobom nie zrekompensuje zużycie paliwa. Na autostradzie Porsche zużywało około 11 l benzyny na 100 km, w mieście - około 13, z kolei podczas jazdy drogami krajowymi około 6,8 l na 100 km.

Zobacz wideo Elegancki, ekstrawagancki, wyjątkowy. Tak o najnowszej 911 Targa mówią w Porsche. Czy mają rację? Zobaczcie!
Więcej o: