Audi RS e-tron GT - sportowa motoryzacja też ma wtyczkę [WIDEO]

Samochody elektryczne są już nie tylko miejskie. Elektryfikacja dociera do SUV-ów, a nawet do samochodów sportowych, takich jak na przykład Audi e-tron GT. Prawie 650 KM, 700 kilogramów baterii, a mimo to 3 sekundy do setki. Czy przyszłość sportowych samochodów jest elektryczna?

Audi e-tron GT to samochód typu gran turismo. Ma mieć typowo sportowe osiągi, ale jednocześnie być wygodnym środkiem transportu. Napęd jest wyłącznie elektryczny i trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dwóch silników elektrycznych - po jednym na każdej z osi. Wersja e-tron GT generuje moc 520 KM (przy launch control) i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a mocniejsza odmiana RS e-tron GT może się pochwalić mocą 646 KM i maksymalnym momentem 830 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mocniejszej wersji według danych technicznych trwa 3,3 sekundy, ale podczas prób na torze udało nam się zrobić powtarzalny wynik na poziomie 3 sekund.

Zobacz wideo Opinie Moto.pl: Audi RS e-tron GT - sportowa motoryzacja też ma wtyczkę

Audi e-tron GT zostało wyposażone w litowo-jonowy akumulator o pojemności 86 kWh netto (brutto 93 kWh) co zapewnia do 488 kilometrów zasięgu na jednym naładowaniu. Samochód wyposażono w dwa złącza do ładowania - prądem zmiennym AC i stałym DC. Maksymalna moc ładowania, jaką e-tron GT jest w stanie przyjąć to 270 kW. Ceny Audi e-tron GT zaczynają się od 440 tys. zł.

Podczas jazd nowym Audi e-Tron GT miałam przyjemność spotkać się i porozmawiać z Tomkiem Kucharem, wielokrotnym mistrzem Polski w rallycrossie. Naszą wideo-rozmowę znajdziecie tutaj:

Zuzanna Krzyczkowska i Tomasz Kuchar, wideo-wywiadWideowywiad z Tomkiem Kucharem, kierowcą rajdowym. Czy samochody elektryczne to przyszłość sportowej motoryzacji?

Więcej o: