SUV-y zdominowały rynek i niemal każda marka ma teraz w swojej ofercie taki rodzaj samochodu. Dotyczy to szczególnie marek premium. Nawet tych, które do tej pory stroniły od tego typu nadwozi. Jaguar F-Pace jest na rynku już od pewnego czasu, a niedawno przeszedł gruntowny facelifting.
Pod maskę F-Pace'a trafił 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 249 KM i maksymalnym momencie obrotowym 365 Nm. Moment obrotowy jest jednak dostępny w bardzo szerokim zakresie obrotów - od 1300 do 4500 obr/min. Dzięki temu ten ciężki (bo ważący blisko 1900 kilogramów) SUV dobrze radzi sobie w mieście i podczas bardziej dynamicznej jazdy. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 7,3 sekundy, co jest świetnym wynikiem jak na masę i gabaryty tego auta. Rzecz w tym, że F-Pace wcale nie prowokuje do szybkiej, sportowej jazdy. Mimo, że osiągów mu nie brak, a układ kierowniczy jest jak na SUV-a zaskakująco precyzyjny, po prostu tym samochodem przyjemniej jedzie się w spokojnym tempie.
Bazowy Jaguar F-Pace kosztuje 239 600 zł. Za wersję R Dynamic trzeba zapłacić 291 300 zł. To rozsądna cena za SUV-a klasy premium, który pozwoli się wyróżnić.
Poniżej znajdziecie interaktywne wideo z testem Jaguara F-Pace. To wy decydujecie jakie opcje w tym modelu sprawdzimy.