Cupra Formentor 2.0 TSI 310 KM DSG 4Drive - test

Cupra to marka, która do niedawna pełniła rolę sportowej dywizji Seata. Formentor to pierwszy model skonstruowany pod szyldem nowego producenta. W teście Cupra Formentor z silnikiem o mocy 310 KM.

Gdy jakiś czas temu szefowie marki SEAT ogłosili na konferencji prasowej, że zamierzają zrobić z departamentu Cupra osobną markę samochodów, wszyscy obecni na sali dziennikarze, łącznie ze mną zareagowali dużym zdziwieniem.

Nie oszukujmy się, prawie nikt nie dawał tej inicjatywie większych szans. Nawet przedstawiciele innych marek koncernu Volkswagen podpytywani w kuluarach o swoją opinię na temat tworzenia nowej marki Cupra, zazwyczaj chrząkali z zakłopotaniem i szybko zmieniali temat.

Narodził się Cupra Formentor

Tymczasem szefowie Cupry nie zrażeni powątpiewaniami motoryzacyjnego światka, konsekwentnie robili swoje. Tak, by dziś Panie i Panowie móc wprowadzić do sprzedaży pierwszy model Cupry o przepięknie brzmiącej nazwie - Formentor.

Formentor, to nazwa urokliwego przylądka na hiszpańskiej wyspie Mallorca.

Auto także urzeka wyglądem, nadwozie ma 445 cm długości, prawie 184 cm szerokości i około 151 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 268 cm.

Więcej dowiecie się z wideo testu Cupra Formentor 2.0 TSI 310 KM DSG 4Drive:

Zobacz wideo Cupra Formentor - recenzujemy debiut pierwszego modelu hiszpańskiej marki
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.