Auto zostało zbudowane przez polski oddział Toyoty pod nadzorem inż. Marcina Dziełaka. Wszystkie części pochodzą z sieci producenta, dlatego teoretycznie nie ma problemu, aby podobną wersję zamówić. Co więcej, na przygotowane przez dilera auto klient mógłby otrzymać gwarancję.
Koszty? Nowe Aygo w wersji podstawowej to wydatek 32 500 (bez systemu ESP). Koszt części potrzebnych do przeróbki na wersję Sport to ok. 50 tys. zł. Wchodzą w to m.in. silnik 1.3 z Yarisa, skrzynia manualna 6 biegowa, kompletne zawieszenie także z Yarisa, nowy układ wydechowy, sportowy układ dolotowy, piasty i tarcze hamulcowe czterech kół od Yarisa, amortyzatory KW Competition, hydrauliczny hamulec ręczny z regulacją siły hamowania, Felgi 7/15 Braid z oponami Jokohama 195/45 R15, body kit przygotowany specjalnie dla tej wersji (poszerzone o 12 cm listwy progowe, zderzaki), klatka bezpieczeństwa, system gaśniczy OMP i fotele kubełkowe z pasami czteropunktowymi OMP. Do tego trzeba jeszcze doliczyć robociznę i można się cieszyć niewyobrażalnymi osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8 sekund, a prędkość maksymalna to 200 km/h i to w aucie ważącym 800 kg.
Czy znajdą się chętni na tak ekstremalną Toyotę Aygo? Tego nie wiadomo, na razie auto nie jest na sprzedaż. Za to cywilne Aygo sprzedaje się corocznie w liczbie 500 sztuk egzemplarzy. Klienci najczęściej wybierają między wersją podstawową a najlepiej wyposażoną.
Teraz będą mogli kupić miejskie auto po drobnym liftingu. Zmienił się kształt zderzaków, grilla, pojawiły się przyciemnione szyby i światła do jazdy dziennej LED (za dopłatą). We wnętrzu obrotomierz (także za dopłatą), nowe radio z USB i Bluetooth oraz skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów. W wersjach ze skrzynią biegów MultiMode dodano też sekwencyjne sterowanie przekładnią za pomocą łopatek przy kierownicy.
Topowa wersja Chili kosztuje 41 200 zł (tylko w nadwoziu 5-drzwiowym). Niestety za ESP także i tutaj trzeba dopłacić 2000 zł. Ze względu na segment jaki reprezentuje oraz zapotrzebowanie klientów, Aygo dostępna jest z jednym tylko silnikiem - wykonanym z lekkich stopów trzycylindrowym, benzynowym VVT-i o pojemności 998 cm3 . Sprzężony z pięciobiegową, manualną przekładnią, silnik ten generuje moc 68 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Zużycie paliwa udało się zmniejszyć do 4,4 l/100 km, a emisje CO2 do 102 g/km.
Poniżej znajdziecie bardziej szczegółowy cennik odświeżonego Aygo.
Juliusz Szalek
ZOBACZ TAKŻE: