Nissan Maxima (2000-2004) - opinie Moto.pl

Maxima piątej generacji to luksusowe auto w typowo japońskim stylu z tamtych lat - niezbyt urodziwe za to komfortowe i niezawodne

Rynek samochodów używanych ma to do siebie, że umożliwia zakup samochodów luksusowych nabywcom z niezbyt zasobnym portfelem. Oczywiście trzeba pogodzić się w takim przypadku z zaawansowanym wiekiem auta, ale pojazdy klasy wyższej zazwyczaj są mniej wyeksploatowane niż samochody niższych klas i mimo dużych przebiegów prezentują się naprawdę nieźle. Tak jest również z Nissanem Maximą.

Co tak naprawdę produkuje Nissan?

W przypadku tego modelu najbardziej rozsądnym wyborem będą egzemplarze z lat 2000-2004, kosztujące niewiele a będące wciąż w dobrym stanie technicznym. Maxima to przede wszystkim samochód komfortowy i wygodny, zapewniający odpowiednio dużo miejsca we wnętrzu i dobrze wyposażony. Większość egzemplarzy ma trwałą, skórzaną tapicerkę, która dobrze znosi upływ czasu i codzienne użytkowanie. Pochwalić trzeba też obszerne i wygodne fotele. Znakomicie prezentuje się przestrzeń bagażowa. Kufer ma pojemność 520 l. Mniej ciepłych słów można powiedzieć o projekcie i wykończeniu wnętrza. Tworzywa sztuczne nie są najwyższej jakości a deska rozdzielcza wygląda dość anachronicznie. Zresztą estetyka całego samochodu nie jest porywająca. Za to strona użytkowa zasługuje na pochwałę.

Auto należy do mało awaryjnych i jeśli jest dobrze utrzymane od strony technicznej to spisuje się niezawodnie. Części zamienne są drogie, ale Maxima potrzebuje ich jak na lekarstwo. Większy problem może stanowić obsługa warsztatowa, bo tym modelem nie może zając się słabo wyposażony warsztat ze słabo wykwalifikowanymi mechanikami. Samochód mimo swojego wieku prezentuje wysoki poziom techniczny i musi być oddawany w ręce ludzi o odpowiedniej wiedzy.

Historia modelu

2000 - premiera Maximy piątej generacji (fabryczny kod A33), nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 2.0 V6 (140 KM) i 3.0 V6 (200 KM) 2003 - premiera Maximy szóstej generacji (fabryczny kod A34), dostępnej tylko na kontynencie amerykańskim 2004 - zakończenie produkcji Maximy A33

Awaryjność

Nissan Maxima z lat 2000-2004 nie jest uwzględniany w raportach awaryjności TÜV, DEKRA i ADAC. Ten model w ocenie mechaników i użytkowników uważany jest za samochód o bardzo niskiej awaryjności. Nie ma żadnych typowych niedomagań, występujących i powtarzających się w dużej liczbie egzemplarzy. Usterki występują w Maximie piętej generacji niezwykle rzadko. Zazwyczaj są to drobne awarie instalacji elektrycznej albo kaprysy elektroniki, głównie czujników montowanych w silniku.

Renault i Nissan zrobią auto za 9 tys. zł

Co wybrać?

W przypadku Maximy piątej generacji nie ma możliwości wyboru wersji nadwoziowej, bowiem produkowano jedynie wersję sedan 4d, a wybór silników też jest mocno ograniczony. W europejskich wersjach sprowadza się do dwóch silników benzynowych - 2.0 (140 KM) lub 3.0 (200 KM). Dwulitrowiec jest znacznie oszczędniejszy i w codziennej eksploatacji miejskiej spala ok. 10 l/100 km. Silnik trzylitrowy jest paliwożerny, w jego przypadku trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 12-15 l/100 km. W wersjach amerykańskich również można wybierać między dwoma silnikami - 3.0 (222 KM) i 3.5 (255 KM). Obie jednostki nie należą do oszczędnych i mają zużycie paliwa zbliżone do trzylitrowca z europejskiej wersji.

VIN

Znaki identyfikacyjne VIN wybito w komorze silnika, w centralnej części przegrody czołowej. Numer identyfikacyjny znajduje się również na górnym panelu deski rozdzielczej po stronie lewej i jest widoczny w lewym dolnym narożniku przedniej szyby

http://vin-decoder.pl/ Dekoder numeru VIN

Ceny

Nissan Maxima - ogłoszenia

Linki

http://www.nissanklub.pl/ Strona Nissanklub

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.