Honda City (2002-2008) - opinie Moto.pl

Model City nie jest szczególnie urodziwy, ale użytkownicy cenią go za funkcjonalność, niskie zużycie paliwa i niezawodność.

Niewielki sedan Hondy, zbudowany w oparciu o podzespoły jednobryłowego modelu Jazz, pojawił się na europejskich drogach w 2008 r., ale jego historia jest o wiele dłuższa. Pierwsza generacja City, z nadwoziem typu hatchback, została zaprezentowana w 1981 r. Druga, będąca również hatchbackiem, debiutowała w 1986 r., a trzecia, już jako sedan w 1996 r. Honda City jaką znamy z polskich salonów i dróg to czwarta generacja, pokazana po raz pierwszy w Tajlandii w 2002 r. Zanim trafiła do niektórych krajów Europy zdobywała rynki Japonii, Chin, Tajlandii, Malezji, Indii, Pakistanu, Filipin i Egiptu. Tworząc sedana, wymiarami nadwozia wchodzącego do segmentu kompaktów, Honda zyskała samochód o przestronnym wnętrzu i przepastnym bagażniku (500 l). Wykorzystanie pomysłu składania siedziska tylnej kanapy umożliwiło przewożenie za pierwszym rzędem siedzeń sporych gabarytowo i wysokich przedmiotów, co zdecydowanie podniosło funkcjonalność samochodu. W innych kategoriach Hondę City trudno uznać za prymusa. Kształty karoserii do najbardziej udanych nie należą. Projekt wnętrza, a zwłaszcza deska rozdzielcza, wygląda dużo lepiej, ale jakość tworzyw i ich spasowanie pozostawiają nieco do życzenia. Podwoziu daleko do ideału, zwłaszcza przy większych prędkościach, a o wyborze jednostki napędowej można tylko pomarzyć. W City znajdziemy zaledwie jeden silnik, i to nieszczególnie dynamiczny. Na szczęście jest on przynajmniej oszczędny, co pozwala obniżyć koszty użytkowania. W serwisie to się nie uda, bo brakuje tanich zamienników i właściciele City skazani są głównie na oryginalne części. Pocieszający jest jednak fakt, że ten model podobnie jak inne Hondy należy do mało awaryjnych. Jeśli dokonamy zakupu dobrze utrzymanego i sprawnego technicznie egzemplarza to duże wydatki związane z naprawami można praktycznie wykluczyć.

Historia modelu

2002 - premiera City czwartej generacji
2005 - niewielka modernizacja modelu (nowy pas przedni)
2008 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie, sedan 4d, silnik benzynowy 1.4 DSi (86 KM)
2008 - premiera City piątej generacji

Awaryjność

Honda City nie jest uwzględniona w zestawieniach awaryjności samochodów TÜV, DEKRA i ADAC.

Na terenie Europy nie przeprowadzano dla modelu City serwisowych akcji przywoławczych

Nadwozie

Słabym punktem City jest wnętrze. Elementy z tworzywa sztucznego, które w nowym aucie prezentują się nieźle, w trakcie eksploatacji zaczynają skrzypieć a czasami nawet pękać. Na światło dzienne wychodzą niedokładności montażu. Wyciszenie przedziału pasażerskiego od strony silnika pozostawia wiele do życzenia. Hałas nie jest dokuczliwy dopóki silnik nie zaczyna pracować na wysokich obrotach, ale w praktyce często trzeba go „kręcić” dla uzyskania lepszej dynamiki i sporo decybeli dociera do uszu jadących. City nie boi się korozji, rdzawe wykwity można znaleźć jedynie w miejscach niefachowych napraw blacharskich. W niektórych egzemplarzach notowano problemy z rdzewieniem pokrywy silnika, ale Honda naprawiała takie przypadki na swój koszt. Teoretycznie wszystkie wadliwe auta powinny być po kuracji antykorozyjnej.

Podwozie

Elementy zawieszeń są trwałe i dobrze radzą sobie z dziurawymi, polskimi drogami. Samochód z założenia jest przygotowany na rynki, które nie słyną ze znakomitej jakości szlaków transportowych. Czasami pojawiają się problemy ze „ściąganiem” auta w lewo lub w prawo. Trzeba wówczas sprawdzić elementy wspomagania układu kierowniczego. Nie najlepsze opinie mają łożyska w piastach kół. Gdy zaczynają hałasować (wycie nasilające się wraz z nabieraniem prędkości) trzeba je wymienić.

Silnik

Jednostka napędowa w City to konstrukcja znana z innych modeli Hondy jednak dość specyficzna. Pozornie wydaje się mało nowoczesna, ma bowiem tylko 2 zawory na cylinder. Jednak w układzie zapłonowym zastosowano bardzo zaawansowany system dwóch świec na cylinder ze skomplikowanym, elektronicznym sterowaniem. Jest ono niezbędne, bo iskra na każdej ze świec w poszczególnych cylindrach jest inicjowana oddzielnie, z odpowiednim przesunięciem czasowym. Lepiej więc, żeby diagnostyką, regulacją czy naprawami takiego silnika nie zajmował się ktoś niefachowy. Trzeba kierować się do renomowanych, dobrze wyposażonych placówek prywatnych albo do serwisów autoryzowanych.

Co wybrać ?

Nie ma żadnego wyboru - jedno nadwozie, jeden silnik. Żadnych dylematów co do kształtu karoserii i wersji silnikowej

VIN

Numer jest wybijany w komorze silnika, na przegrodzie czołowej.

http://vin.hondabg.com/
Dekoder numerów VIN dla samochodów marki Honda

Ceny

http://www.autotrader.pl/ogloszenia/samochody-osobowe/honda,city/

Linki

http://forum.honda-klub.org.pl/
Strona Honda Klub Polska

Dariusz Dobosz

ZOBACZ TAKŻE:

Koniec Civica Type-R sedan

39. urodziny Hondy Civic - WIDEO

Samochody: Honda City - ogłoszenia

Więcej o: