Volvo dla generacji "smart"

Kolejne modele Volvo będą nowocześniejsze. Systemy wprowadzone rok temu do sześćdziesiątki teraz trafiły do większego V70, uterenowionego XC70 i limuzyny S80

Faceliftingiem tego nazwać nie można, choć wśród zmian znalazły się i te stylizacyjne i techniczne. Choćby poprawiające moc silników i ograniczające zużycie paliwa (ale o tym później). Zmiany polegają przede wszystkim na wprowadzeniu do kolejnych modeli wszystkich dostępnych w Volvo systemów bezpieczeństwa i inforozrywki. Na desce rozdzielczej pojawił się więc większy, siedmiocalowy wyświetlacz na którym bez trudu można konfigurować wszystkie dostępne opcje komputera, nawigacji i audio. Przeprojektowano jego interfejs, a system bluetooth obsługuje teraz nie tylko telefon, ale także odtwarzacze mp3. Poprawiona nawigacja dostępna jest oczywiście za dopłatą, podobnie jak odtwarzacz DVD dla tylnych foteli i dwa ośmiocalowe wyświetlacze w zagłówkach.

Zapraszamy do galerii odświeżonego Volvo V70R i S80

V70, XC70 i S80 zostały także wyposażone w adaptacyjny tempomat. W przypadku aut z automatyczna skrzynia biegów system działa aż do zatrzymania samochodu i potrafi sam ruszyć, gdy auto przed nami odjedzie. Na pokładzie trzech modeli znalazł się także Pedestrian Detection. System wykrywania pieszych działa do prędkości 35 km/h i pozwala automatycznie wyhamować, gdy kamery i czujniki rozpoznają ludzką postać przed maską samochodu. Standardem dla V70, XC70 i S80 jest natomiast system City Safety znany z innych modeli Volvo.

Volvo XC70Volvo XC70 fot. Juliusz Szalek Ekologiczna wersja S80 i V70 DRIVe także zyskała kilka dodatkowych koni. Czterocylindrowy silnik Diesla 1.6 ma teraz 115 KM (a nie 109). Moment urósł do 270 Nm.

Tyle elektroniki, choć warto odnotować, że także dzięki niej podniesiono moc pięciocylindrowego turbodiesla o pojemności 2,4 cm3 z 205 do 215 KM (moment z 420 do 440 Nm). Spadło zatem zużycie paliwa do 4,9 litrów na sto kilometrów (w przypadku auta wyposażonego w ręczną skrzynię biegów i system start/stop). Silnik D3, dwulitrowy turbodiesel, który zadebiutował w ubiegłym roku w S60 i V60 zastępując dwuipółlitrową jednostkę, też poddano modyfikacjom. Nie wpłynęły one jednak na zmianę mocy.

Na deser za trzy modele Volvo wzięli się styliści i informatycy. Ci pierwsi zaproponowali dwa nowe kolory nadwozia niebieski Biarritz (dla V70 i S80) oraz brązowy Twilight (dla XC70), ledowe kierunkowskazy w lusterkach, dwa nowe wzory felg i nowe kolory tapicerek: czerwoną i beżową. Spece od informatyki przygotowali natomiast coś dla generacji "smart". Użytkownicy iPhonów i Android mogą teraz monitorować swoje Volvo 24 godziny na dobę. Na mapie mogą sprawdzić gdzie zaparkowali auto, zdalnie otworzyć lub zamknąć drzwi, włączyć ogrzewanie postojowe, przeglądać dane z komputera pokładowego (stan paliwa, zasięg, spalanie itd.), a także tworzyć dziennik jazdy. A wszystko na wyświetlaczu swojego smartphonu. Zastanawiam się tylko po, co to wszystko.

Juliusz Szalek

ZOBACZ TAKŻE:

Z wizytą w Muzeum Volvo

Używane: Volvo S60 (2000-2009)

Volvo XC90 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA