Hyundai ix20 - test | Pierwsza jazda
Szefostwo firmy pokłada w małym ix20 bardzo duże nadzieje. Auto nie ma jednak łatwego zadania. Musi zmierzyć się nie tylko z bliźniakiem, ale także, a może przede wszystkim z Oplem Merivą, Citroenem C3 Picasso i Nissanem Note. O sukcesie ma zdecydować fakt, że samochód został zaprojektowany w niemieckim ośrodku firmy w Russelsheim, produkcję powierzono europejskim fabrykom a wnętrze zostało stworzone na potrzeby Europejskiego klienta. Gdzieś już to słyszeliśmy.
Pomimo tych samych korzeni różnic między Kią a Hyundaiem jest sporo. Przynajmniej wizualnych. Z zewnątrz trudno pomylić oba auta. Ix20 ma zupełnie inny kształt lamp oraz zderzaków i otrzymał charakterystyczny sześciokątny grill. Wnętrze także zostało zmienione. Inne są zegary, przeprojektowana została konsola środkowa i inna jest także kierownica. Lepszej jakości są też materiały.
Miejsca, jak na auto segmentu B, jest we wnętrzu sporo. Zarówno z przodu jak i z tyłu można komfortowo podróżować. Wysoka pozycja za kierownicą na pewno przypadnie do gustu tym, dla których wygodne wsiadanie i wysiadanie z samochodu jest sporym ułatwieniem. Do tego przesuwana i dzielona tylna kanapa pozwala dopasować wnętrze do swoich potrzeb.
Bagażnik ma 440 l pojemności. Jest większy o 20 litrów od Kii Vengi. To wynik lepszy od Nissana Note i Citroena C3 Picasso. A na tym nie koniec. Po rozłożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji aż 1486 l. Na dodatek oparcia siedzeń można złożyć w taki sposób, że do dyspozycji mamy równą podłogę.
Pod maskę trafiły znane z Kii silniki. Ix20 jest dostępny z dwoma benzynowymi: 1.4 90 KM z 5-biegową skrzynią manualną i 1.6 125 KM z 6-biegową skrzynią manualną albo 4 biegowym automatem lub dieslem 1.4 w wersji 77 KM i 90 KM. W obu przypadkach z manualną 6-biegową skrzynią.
Silniki benzynowe sprawdzają się całkiem nieźle. Pracują cicho i kulturalnie. Z ważącym nieco ponad 1200 kg samochodem radzą sobie wystarczająco. Osiągi na poziomie 10 i 12 sekund to może nie mistrzostwo świata, ale mały Hyundai przeznaczony jest do miasta gdzie liczy się zwrotność i łatwość w manewrowaniu. Niezbyt wygórowane osiągi silników odpłacą się za to na stacji benzynowej. Katalogowe 4,5 litra w obu przypadkach to dobry i co ważne realny wynik, pod warunkiem, że nie będziemy zbyt mocno cisnąć pedału gazu.
Gorzej sytuacja wygląd w przypadku Diesla, a w szczególności jego słabszej wersji. Wyprawa w pełnym składzie, a do rodzin z dziećmi Hyundai kieruje ix20, może skutecznie zniechęcić kierowcę do wyprzedzania lub nagłych manewrów. Jeśli więc Diesel to w wydaniu 90 konnym.
Auto dostępne jest w wersjach od podstawowej Classic przez Comfort (dodatkowo m.in. odtwarzacz z wyjściami zewnętrznymi, komputer, podgrzewane lusterka zewnętrzne i składany kluczyk z centralnym zamkiem) po Premium za 68 400 zł (dodatkowo nawigacja i czujniki ciśnienia w oponach. Do tego auto objęte jest programem 5-Yeare Triple Care, czyli 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat assistance w Polsce i za granicą oraz 5 lat kontroli technicznej. Dla wszystkich osób, które troszczą się o środowisko naturalne Hyundai przygotował wersje Blue Drive z silnikiem 1.6 z automatyczną skrzynią biegów. Auto seryjnie wyposażone jest m.in. w system Start&Stop i opony o zmniejszonych oporach toczenia.
Summa summarum
Ix20 w najtańszej wersji kosztuje 44 900 zł. To więcej od bliźniaczej Kii o blisko 5 tys. zł. Trudno się dziwić tak, pozycjonowana jest marka. Pytanie tylko, czy klienci docenią jakość Hyundaia i wybiorą droższa wersję Vengi.
Gaz
Ciekawy wygląd, przestronne wnętrze, atrakcyjne wyposażenie, duży bagażnik
Hamulec
Nieprzyjemnie miękkie zawieszenie, małe silniki, powolna automatyczna skrzynia biegów
KOMPENDIUM
Hyundai ix20 1.4 CRDi | Hyundai ix20 1.4 CRDi |
Hyundai ix20 1.4 CVVT | Hyundai ix20 1.6 CVVT | |
Nadwozie | 5-drz., 5-os. | 5-drz., 5-os. | 5-drz., 5-os. | 5-drz., 5-os. |
Silnik | Diesel 1396 cm3 | Diesel 1396 cm3 | Benzyna 1396 cm3 | Benzyna 1591 cm3 |
Moc | 77 KM przy 4000 obr./min | 90 KM przy 4000 obr./min | 90 KM przy 6000 obr./min | 125 KM przy 6300 obr./min |
Moment | 220 Nm przy 1750-2350 obr./min | 220 Nm przy 1750-2350 obr./min | 137 Nm przy 6300 obr./min | 156 Nm przy 4200 obr./min |
Napęd | na przednie koła | na przednie koła | na przednie koła | na przednie koła |
Skrzynia | 6/M | 6/M | 5/M | 6/M (4/A) |
Wymiary | 410x176x160 cm | 410x176x160 cm | 410x176x160 cm | 410x176x160 cm |
Rozstaw osi | 261,5 cm | 261,5 cm | 261,5 cm | 261,5 cm |
Masa | 1270 kg | 1270 kg | 1178 kg | 1180 kg (1194 kg) |
Ładowność | 530 kg | 530 kg | 532 kg | 530 kg (536 kg) |
Poj. bagażnika | 440-1486 l | 440-1486 l | 440-1486 l | 440-1486 l |
Poj. zbiornika paliwa | 48 l | 48 l | 48 l | 48 l |
Przysp. 0-100 km/h | 15,5 sek | 14,5 sek. | 12,8 sek. | 10,9 sek. (12,2 sek.) |
Średnie zużycie paliwa | 4,5 l/100km | 4,5 l/100km | 4,5 l/100km | 4,5 l/100km |
Emisja CO2 | 119 g/km | 119 g/km | 140 g/km | 148 g/km |
V maks. | 160 km/h | 167 km/h | 168 km/h | 184 km/h |
Cena | 55 900 zł | 59 400 zł | 44 900 zł | 53 900 zł (57 900 zł) |
Piotr Hendel |
![]() |
![]() |
ZOBACZ TAKŻE:
-
Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
- Warszawa. Na moście Poniatowskiego stanie sześć fotoradarów. Mają poprawić bezpieczeństwo
- Znamy oferty na kolejny fragment autostrady A2. Pojedziemy szybciej od Siedlec do Białej Podlaskiej
- Pijani, z zakazem kierowania i na holu uciekali przed policją. Skrajna bezmyślność i przestępstwo
- Rok 2020, czyli rok rekordowych spadków. Polska na tle innych państw UE wypada nieźle
- Z Kamazami nie ma żartów. Przekonał się o tym pilot helikoptera [WIDEO]
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (12)
- Uszkodzone lusterko Belgia (20)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (21)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (23)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (49)
- Pizdowatość drogowa. (59)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (8)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)