Kierowca bmw już wie, którego korka nie wolno odkręcać w gorącym silniku [WIDEO]

Już po obejrzeniu pierwszego kadru tego filmu zrozumiecie, na czym polegał błąd tego kierowcy. Osoby, które nie dostrzegają problemu, niech potraktują to nagranie jako lekcję. Niech nie uczą się na własnych błędach. Tego korka po nagrzaniu silnika lepiej nawet nie dotykać.

Porady w zakresie eksploatacji samochodów znajdziesz również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

BMW serii 3 generacji E36 to prawdziwy klasyk. Niestety produkcja auta zakończyła się 25 lat temu. To oznacza, że większość egzemplarzy poruszających się po drogach nie znajduje się w najlepszym stanie. Z tym autem pewnie też było coś nie tak. Może podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą? Dlatego właściciel tego sedana postanowił sprawdzić poziom płynu chłodniczego. Wybrał jednak do tego najgorszy z możliwych momentów.

Zobacz wideo 15 nowych radiowozów dla dolnośląskich policjantów

Którego korka nie wolno odkręcać w gorącym silniku?

Na filmie widać jak młody mężczyzna (choć też nie jakiś nastolatek) odkręca korek w zbiorniku z płynem chłodniczym. I generalnie nie byłoby w tym nic złego gdyby nie fakt, że auto ma rozgrzany silnik. Chyba już rozumiecie, że to nie mogło się udać. A właściwie udało się, ale nie mogło się skończyć dobrze. Gdy mężczyźnie udało się odkręcić korek, ze zbiornika dosłownie wystrzelił gejzer gorącego płynu chłodniczego. Mężczyzna wyraźnie poparzył sobie dłoń cieczą.

Taka sytuacja była nieoczekiwana? No właśnie kierowca powinien się tego spodziewać. Najlepiej pokazuje to komentarz pod filmem zamieszczony przez pewną Karen. I jej wpis jest naprawdę zabawny. Napisała bowiem: "nauczyłam się, żeby tego nie robić w wieku 16 lat i jestem dziewczyną". Te słowa najwyraźniej miały podkreślić fakt, że Karen na niskim poziomie ocenia zakres wiedzy motoryzacyjnej tego kierowcy.

Czemu płyn chłodniczy wystrzeli w górę po odkręceniu korka w gorącym silniku?

Czemu płyn chłodniczy po rozgrzaniu silnika może wystrzelić ze zbiornika z ogromną siłą? Decyduje o tym kilka czynników. Warto pamiętać m.in. o tym, że:

  • ciecz chłodnicza odbiera ciepło z silnika. W takim przypadku może być rozgrzana nawet do 120 stopni Celsjusza. Staje się zatem ekstremalnie niebezpieczna dla ciała ludzkiego.
  • w zamkniętym układzie rozgrzana ciecz krąży pod dużym ciśnieniem. Ciśnienie generowane jest przez pompę wody, temperaturę, ale także fakt, że ciecz rozszerza swoją objętość w miarę nabierania ciepłoty. Gdy znajdzie ujście w układzie – a więc np. odkręcony korek – wypływa z dużą siłą. Tworzy się fontanna gorącej wody przypominająca trochę gejzer.

Odkręcił korek w gorącym silniku, a teraz ma nauczkę

Kierowca, odkręcając zbiornik z płynem chłodniczym po nagrzaniu silnika, stworzył sobie szereg problemów. Poparzył dłoń, o ile nie całą rękę i np. twarz, będzie musiał uzupełnić poziom płynu w układzie i pewnie także go odpowietrzyć, może w ten sposób przegrzać i po prostu zniszczyć silnik w aucie, a do tego zabrudził komorę silnika i pas przedni. To kosztowna, ale mimo wszystko nauczka. Pewnie więcej nie powtórzy tego czynu.

Więcej o: