• Link został skopiowany

Cios dla właścicieli Tesli. Te auta błyskawicznie tracą na wartości. "Strategia przestała działać"

Które auta najbardziej tracą na wartości? Niektóre używane pojazdy nawet jedną szóstą. W zestawieniu iSeeCars dominują elektryki i hybrydy. Choć dane pochodzą z rynku Stanów Zjednoczonych, większość modeli jest dostępna również w Polsce.
komis samochodowy
Fot. Przemysław Skrzydło / Agencja Wyborcza.pl

Nie ulega wątpliwości, że w ostatnich latach wartość niektórych modeli samochodów jest niczym rollercoaster. Wybrane popularne pojazdy zaliczyły gwałtowny spadek, co jasno pokazuje obraz zmieniającej się dynamiki rynku. Serwis iSeeCars przygotował raport, w którym ujawnił, które dokładnie tracą najwięcej. Analiza opublikowana 21 kwietnia 2025 roku przedstawia różnice w stopniu utraty wartości przez używane egzemplarze.

Zobacz wideo Nowe Audi A6 po raz czwarty. Tym razem chodzi o sedana z tradycyjnymi silnikami. W sam raz dla Polaków

Które auta najbardziej tracą na wartości? Na liście uplasowały się aż cztery samochody Tesli

Cztery modele Tesli znalazły się wśród 20 samochodów używanych w USA z największym spadkiem wartości w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ale nie tylko Tesla zmaga się z tą tendencją. Znaczne przeceny dotknęły też Forda, BMW, Mercedesa, Hyundaia, Lincolna i Genesisa.

- Zarówno na rynku samochodów nowych, jak i używanych ceny Tesli spadają od ponad dwóch lat. [...] Obniżki cen nowych samochodów były spowodowane chęcią Tesli utrzymania wzrostu sprzedaży, ale ta strategia przestała działać w zeszłym roku, kiedy producent samochodów odnotował pierwszy spadek rocznej sprzedaży - skomentował Karl Brauer, analityk wykonawczy iSeeCars.

Ładowarka samochodów marki Tesla
Ładowarka samochodów marki Tesla Fot. Rafał Mądry

Jakie samochody tracą na wartości? Ranking iSeeCars ujawnia to czarno na białym

Zespół iSeeCars przeanalizował dane z przeszło 1,4 miliona ogłoszeń, by ustalić, które modele straciły najwięcej. Liderem rankingu jest Tesla Model S. Jej wartość spadła średnio o 17,2 proc., czyli o ponad 9 tys. dolarów. W marcu 2025 roku średnia cena ofertowa tego modelu wynosiła prawie 48 tys. dolarów. Biorąc pod uwagę, że sedan jest obecny na rynku od 13 lat, a sama marka zmaga się ostatnio z problemami wizerunkowymi, taki wynik nie powinien dziwić. Tak prezentuje się ranking pierwszej dziesiątki, uwzględniający kolejno: średnią cenę z 25 marca, różnicę rok do roku oraz procentową różnicę rok do roku.

  1. Tesla Model S, 47 931 USD, -9 944 USD, -17,2 proc.
  2. Porsche Taycan, 75 407 USD, -13 422 USD, -15,1 proc.
  3. Ford Explorer Hybrid, 31 228 USD, -5 136 USD, -14,1 proc.
  4. BMW Serii 5 (hybryda), 34 375 USD, -5 557 USD, -13,9 proc.
  5. Tesla Model Y, 30 611 USD, -4 634 USD, -13,1 proc.
  6. Maserati Levante, 45 413 USD, -5 898 USD, -11,5 proc.
  7. Mercedes-AMG GT, 78 676 USD, -9 808 USD, -11,1 proc.
  8. Tesla Model 3, 26 084 USD, -3 193 USD, -10,9 proc.
  9. Jeep Gladiator, 34 136 USD, -4 089 USD, -10,7 proc.
  10. Hyundai Kona EV, 20 678 USD, -2 462 USD, -10,6 proc.

Jak myślisz, co stoi za szybkim spadkiem cen aut elektrycznych i hybrydowych? Zapraszamy do udziału w sondzie oraz do komentowania.

Więcej o: