Która marka uzyskała w tych badaniach najlepsze noty? Specjaliści z ADAC wybrali do próby następujące modele (w kolejności alfabetycznej):
- Audi A7 3.0 TFSI - BMW 530d automat - Infiniti M 37S Premium - Mercedes CLS 350 CGI - Volkswagen Passat Variant 2.0 TFSI DSG - Volvo V60 D5 AWD Geartronic
Niemieccy eksperci pochwalili systemy we wszystkich autach. Próby przeprowadzono przy różnych prędkościach - od 20 do 70 km/h - z uwzględnieniem najechania na przeszkodę nieruchomą oraz uderzenia w tył jadącego już samochodu.
Jako jedyne ocenę bardzo dobrą otrzymało Volvo z opcjonalnym układem City Safety, zdolnym poniżej 40 km/h całkowicie wyhamować samochód w przypadku ryzyka kolizji. V60 ma ponadto rozbudowany system ostrzegania, oparty na sygnałach świetlnych i dźwiękowych.
Kolejny w stawce Mercedes potrafi znacznie wytracić prędkość zarówno przed jadącym, jak i stojącym samochodem. Audi hamuje tylko przed poruszającym się autem, ale słowa uznania - tak jak Volvo - zdobywa za skuteczny system ostrzegania przed kolizją.
Dalej uplasował się Volkswagen Passat, którego system działa bez zarzutu, ale nie jest w stanie wytracić prędkości równie skutecznie jak droższa konkurencja. W przypadku ryzyka uderzenia w stojący samochód przy prędkości poniżej 30 km/h, Passat sam zacznie hamować.
System na pokładze BMW 5 oraz Infiniti M uzyskały notę zadowalającą - obydwa nie redukują prędkości wystarczająco skutecznie i nie posiadają układu generującego dodatkową siłę w układzie hamowania, gdy kierowca naciska pedał zbyt słabo. Japońska limuzyna otrzymała natomiast pochwałę za aktywny pedał gazu, samoczynnie podnoszący się w razie zagrożenia kolizją.
msob, źródło: ADAC, IBRM Samar , mojeauto.pl
ZOBACZ TAKŻE:
Volvo V60 od 115 tys. zł - CENY
Nowe Volvo S60 - PIERWSZA JAZDA
Konwencjonalne i elektroniczne układy hamulcowe
w okazje.info