Po trzech latach prac badawczych konsorcjum pod przewodnictwem Daimlera ogłosiło, że wiosną ruszą testy inteligentnego systemu komunikacji Car-to-X, opracowanego w ramach projektu simTD. Około 120 samochodów wypróbuje działanie nowej technologii w codziennym ruchu ulicznym w rejonie Frankfurt Rhine-Main.
Działanie Car-to-X pozwala na poszerzenie pola widzenia pojazdu - aż po "telematyczny horyzont". Pokładowa elektronika odbiera informacje wysyłane przez infrastrukturę drogową i inne pojazdy za pośrednictwem sieci UMTS lub WLAN. Poza funkcjami związanymi z poprawą bezpieczeństwa, system podpowiada również, jak dojechać do najbliższego wolnego miejsca parkingowego. W połączeniu z sygnalizacją świetlną sterowaną zgodnie z aktualnym natężeniem ruchu może się ponadto przyczynić do redukcji korków, a co za tym idzie - do zwiększenia przepustowości dróg.
SimTD to wspólny projekt niemieckich producentów aut, dostawców części, firm komunikacyjnych, instytutów badawczych oraz sektora publicznego, promowany i wspierany przez Ministerstwa: Gospodarki i Technologii, Edukacji i Badań Naukowych, Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast, a także przez kraj związkowy Hesja.
W jakich sytuacjach przyda się Car-to-X? Zapraszamy do obejrzenia kilku przykładów, przygotowanych przez BMW - jednego z partnerów projektu:
Marcin Sobolewski, źródło: Mercedes
ZOBACZ TAKŻE: