Paliwo | Jakim markom i stacjom benzynowym ufamy?

Audi tak jak Toyota, Ford łeb w łeb z BMW. Jak wynika z badania European Trusted Brands organizowanego przez Reader's Digest najbardziej i tak ufamy jednak Volkswagenowi i Volvo. Wśród stacji benzynowych Orlenowi i Statoil. Kto jeszcze znalazł się na podium?

W badaniu Złote Godło przyznawane jest za ilościowe wskazanie respondentów. W tej kategorii za Volkswagenem (14 proc.) znalazł się Mercedes (10 proc.), Opel (9 proc.), Toyota i Audi (po 8 proc.) Volvo (6 proc.), Ford i BMW (po 5 proc.), Honda, Skoda, Fiat i Nissan (po 3 proc.)

European Trusted Brands 2011European Trusted Brands 2011 fot. ETB

W kategorii, w której pod uwagę brane są jakość, stosunek wartości do oceny, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta podium wygląda jednak już zupełnie inaczej. Kryształowe Godło zdobyło tu Volvo przed Audi, Toyotą, Oplem, Mercedesem i Volkswagenem.

A co ze stacjami benzynowymi? Złote Godło respondenci przyznali Orlenowi (39 proc.), który zdeklasował BP (19 proc.), Shell (18 proc.) Statoil (9 proc.), Lotos (4 proc.) i Lukoil (3 proc.) Kryształowe Godło (przyznawane tak samo jak w przypadku samochodowych marek za jakość, stosunek wartości do oceny, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta) przypadło z kolei stacjom Statoil przed Shellem, BP i Orlenem.

European Trusted Brands 2011European Trusted Brands 2011 fot. ETB

Badanie przeprowadzane jest od jedenastu lat, co roku jednak w coraz większej ilości krajów. Tym razem w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Holandii, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji i na Węgrzech oraz po raz pierwszy Chorwacji i Słowenii. W sumie w badaniu wzięło udział 33 005 respondentów.

A do jakich marek Wy macie zaufanie? Zapraszamy do udział w wielkim głosowaniu, w którym zamieściliśmy wszystkie obecne na naszym rynku marki samochodów osobowych.

Juliusz Szalek

ZOBACZ TAKŻE:

Gaz w Dieslu? Czemu nie!

Największe motoryzacyjne porażki

S amochody - ogłoszenia

Jakiej marce samochodowej ufasz najbardziej?
Więcej o:
Copyright © Agora SA