Nie ma opon na "piątkę", ale są na "dwóję"

Blisko czterdzieści opon zimowych w różnych rozmiarach i ani jedna nie nadaje się na "piątkę", za to cztery dostały "dwóję". Niemiecki ADAC przebadał najnowsze zimówki i przyznał im oceny. Oto kompletny raport z testu
Nie ma opon na "5", ale są na "2" Niemieccy inżynierowie z ADAC przebadali blisko 40 opon zimowych Spośród blisko 40 opon zimowych przebadanych przez niemieckich inżynierów z ADAC żadna nie otrzymała oceny "5", ale za to cztery dostały "2" Blisko czterdzieści opon zimowych w różnych rozmiarach i ani jedna nie nadaje się na "piątkę", za to cztery dostały "dwóję". Niemiecki ADAC przebadał najnowsze zimówki i przyznał im oceny. Inżynierowie z przebadali opony w najbardziej popularnych rozmiarach. Pierwszy to 165/70 R14 z indeksem prędkości T (do 190 km/h). W niemieckiej specyfikacji jeżdżą one m.in. na Citroenach C3, Fiatach Panda, Volkswagenach Polo, Toyotach Yaris). Drugi 205/55 R 16 H (210 km/h) z Audi A3, Mercedesa C, Opla Astra i VW Golfa. W śród najmniejszych badanych opon tylko trzy marki zasłużyły na ocenę "dobrą". Zdaniem ekspertów z ADAC to Michelin Alpin A4, Continental WinterContact TS800, który jest szczególnie imponujący w śniegu oraz Pirelli Winter 190 Snowcontrol postrzegana jako najbardziej uniwersalna opona. W tej kategorii najgorsze to eksportowana z Chin Effiplus Epluto I i Premiorri ViaMaggiore z Ukrainy. Wśród opon o rozmiarze 205/55 R 16 ocena "dobra" należy się oponie Continental WinterContact TS 850, która zdaniem speców z ADAC zachwyca na śniegu, lodzie, pod względem zużycia paliwa oraz Michelin Alpin A4, która wykazuje szczególne własności na suchych nawierzchniach. Do dobrych opon inżynierowie z ADAC zakwalifikowali także Dunlop SP Winter Sport 4D, Goodyear Ultra Grip 8 i Nokian WR D3. Niedostateczną ocenę w tej grupie dostają Syron Everest 1 ze względu na fatalne prowadzenie na mokrym. Inżynierowie przetestowali też opony przeznaczone do SUV-ów. (np. VW Tiguan, Nissan Quashqai, Kia Sportage). Wśród najlepszych znalazły się Bridgestone Blizzak LM-80, Dunlop SP Winter Sport 4D oraz Continental CrossContact Winter. Goodyear UltraGrip8 nie dopchał się do "czwórki" i musi zadowolić się dobrą "trójką". Ocenę niedostateczną dostają za to Sailun Ice Blazer WSL 2. Opony sprawdzano w 7 kategoriach: podczas jazdy na suchym, na mokrym, na śniegu, na lodzie, pod względem hałasu, zużycia paliwa i zużycia opony. W każdej kategorii przyznawane są punkty. Od 0,5 - 1,5 = ocena bardzo dobra, 1,6 - 2,5 = dobra, 2,6 - 3,5 = zadowalająca, 3,6 - 4,5 = wystarczająca, 4,6 - 5,5 = niedostateczna. Ocena łączna to suma poszczególnych ocen cząstkowych.

Inżynierowie z ADAC przebadali opony w najbardziej popularnych rozmiarach. Pierwszy to 165/70 R14 z indeksem prędkości T (do 190 km/h). W niemieckiej specyfikacji jeżdżą one m.in. na Citroenach C3, Fiatach Panda, Volkswagenach Polo, Toyotach Yaris). Drugi 205/55 R 16 H (210 km/h) z Audi A3, Mercedesa C, Opla Astra i VW Golfa.

W śród najmniejszych badanych opon tylko trzy marki zasłużyły na ocenę "dobrą". Zdaniem ekspertów z ADAC to Michelin Alpin A4, Continental WinterContact TS800, który jest szczególnie imponujący w śniegu oraz Pirelli Winter 190 Snowcontrol postrzegana jako najbardziej uniwersalna opona. W tej kategorii najgorsze to eksportowana z Chin Effiplus Epluto I i Premiorri ViaMaggiore z Ukrainy.



Wśród opon o rozmiarze 205/55 R 16 ocena "dobra" należy się oponie Continental WinterContact TS 850, która zdaniem speców z ADAC zachwyca na śniegu, lodzie, pod względem zużycia paliwa oraz Michelin Alpin A4, która wykazuje szczególne własności na suchych nawierzchniach. Do dobrych opon inżynierowie z ADAC zakwalifikowali także Dunlop SP Winter Sport 4D, Goodyear Ultra Grip 8 i Nokian WR D3. Niedostateczną ocenę w tej grupie dostają Syron Everest 1 ze względu na fatalne prowadzenie na mokrym.



Inżynierowie przetestowali też opony przeznaczone do SUV-ów. (np. VW Tiguan, Nissan Quashqai, Kia Sportage). Wśród najlepszych znalazły się Bridgestone Blizzak LM-80, Dunlop SP Winter Sport 4D oraz Continental CrossContact Winter. Goodyear UltraGrip8 nie dopchał się do "czwórki" i musi zadowolić się dobrą "trójką". Ocenę niedostateczną dostają za to Sailun Ice Blazer WSL 2.



Opony sprawdzano w 7 kategoriach: podczas jazdy na suchym, na mokrym, na śniegu, na lodzie, pod względem hałasu, zużycia paliwa i zużycia opony. W każdej kategorii przyznawane są punkty. Od 0,5 - 1,5 = ocena bardzo dobra, 1,6 - 2,5 = dobra, 2,6 - 3,5 = zadowalająca, 3,6 - 4,5 = wystarczająca, 4,6 - 5,5 = niedostateczna. Ocena łączna to suma poszczególnych ocen cząstkowych.

Raport z testu opon 165/70 R14 T - znajdziesz tutaj

Raport z testu opon 205/55 R16 H - znajdziesz tutaj

Raport z testu opon 215/56 R16 T - znajdziesz tutaj

Źródło: ADAC

Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremium Zdjęcie Barum BRAVURIS 2 Zdjęcie Michelin ENERGY SAVER
CONTINENTAL ContiPremium Barum BRAVURIS 2 Michelin ENERGY SAVER
Porównaj ceny > Porównaj ceny > Porównaj ceny >
Indeksy
Prędkość V - do 240 km/h W - do 270 km/h V - do 240 km/h
Nośność 615 kg 615 kg 670 kg
Parametry fizyczne
Średnica R16 R17 R15
Szerokość 205 215 205
Profil 55 45 65
Podstawowe informacje
Typ pojazdu Osobowe Osobowe Osobowe
Sezon Letnie Letnie Letnie
dane dostarcza: