Materiał Promocyjny
Toyota znowu daje solidny rabat. Nowego Priusa kupicie nawet 20 000 zł taniej
Najbardziej wydajną hybrydę Toyoty można teraz kupić znacznie taniej. Co dostajemy w cenie? Bogate wyposażenie i nowoczesny design
Piąta generacja kultowego już Priusa to rewolucyjny model, który wniósł sporo świeżości do świata modeli japońskiego koncernu. Nie tylko pod względem designu, który stał się znacznie atrakcyjniejszy i dynamiczniejszy, ale także pod względem napędu hybrydowego typu plug-in, który jest znacznie mocniejszy niż w poprzednich generacjach.
Hybryda piątej generacji ma spory zapas mocy nawet na samym prądzie
Nowy Prius zarówno wygląda dynamicznie, jak i rzeczywiście jest samochodem o dynamicznym charakterze i prowadzeniu. W całej historii tego modelu jest to zdecydowanie najszybsza generacja. Napędza ją układ hybrydowy plug-in piątej generacji, który zapewnia przyspieszenie do pierwszej setki w 6,7 sekundy. Pod maską znajdziemy tutaj wydajny 2-litrowy silnik benzynowy, który rozwija 152 KM. Może on przekazywać napęd na koła, a także służyć jako generator prądu. Połączony jest z silnikiem elektrycznym, którego moc to imponujące 162 KM. Nietrudno więc wywnioskować, że sam napęd elektryczny pozwala na bardzo sprawne poruszanie się, zwłaszcza w miejskich warunkach. Jak to zawsze ma miejsce w samochodach hybrydowych, wyjściowa moc układu nie jest algebraiczną sumą mocy obu źródeł napędu i w przypadku nowego Priusa wynosi ona 223 KM. To niemal dwukrotnie więcej niż w przypadku poprzedniej generacji Priusa Plug-In Hybrid, którego moc wynosiła 122 KM.
Dynamiczny charakter to nie tylko zasługa mocnego i wydajnego napędu, ale także całej konstrukcji auta. Osadzone na nowej platformie GA-C nadwozie zachowuje bardzo dużą sztywność, a umieszczenie baterii pod tylnymi siedzeniami i obniżenie zbiornika paliwa powoduje, że środek masy położony jest nisko. Wynikiem tego jest znakomite i stabilne prowadzenie w zakrętach, które docenią wszyscy miłośnicy jazdy.
Zobacz nową Toyotę Prius Plug-in Hybrid w materiale wideo.
Jak bardzo oszczędny jest Prius? Będziecie zaskoczeni
Warunkiem skutecznej współpracy silnika spalinowego i napędu elektrycznego jest odpowiednie sterowanie pracą obu jednostek i przepływem energii. Japońscy inżynierzy wykonali tutaj znakomitą robotę i zastosowali zupełnie nowe rozwiązania, aby wycisnąć z napędu jak najwięcej. O jakich rozwiązaniach mowa? Debiutujący w nowym Priusie system Predictive Efficient Drive uczy się efektywnej jazdy z każdym przejechanym kilometrem. Na podstawie przebytych podróży i stylu jazdy kierowcy automatycznie optymalizuje pracę układu hybrydowego. Wykorzystuje do tego także dane z systemu nawigacji i rozpoznaje, gdzie kierowca najczęściej hamuje zbyt gwałtownie i może zasugerować rozpoczęcie hamowania odpowiednio wcześniej, aby zwiększyć ilość odzyskiwanej energii. System przełącza napęd w tryb hybrydowy, gdy auto zbliża się do autostrady lub stromego podjazdu, a w strefach miejskich automatycznie uruchamia tryb jazdy wyłącznie na prądzie.
Nowy Prius także skuteczniej odzyskuje energię z hamowania, co jest możliwe m.in dzięki zastosowaniu większej baterii o pojemności 13,6 kWh, która jest w stanie w krótkim czasie przyjąć większe ilości prądu. Kierowca ma do wyboru trzy stopnie rekuperacji, a około 80% wytracania prędkości osiąga się bez konieczności naciskania pedału hamulca. Duża pojemność baterii i skuteczne odzyskiwanie energii przekłada się na bardzo dobry zasięg na prądzie, który może wynosić nawet 86 kilometrów. Wykorzystując napęd hybrydowy, średnie zużycie paliwa może oscylować w przedziale 0,5-0,7 l/100 km.
Zupełnie nowe wnętrze - jest praktyczne i świetnie wygląda
Wnętrze nowego Priusa jest przestronne i będzie wygodnym miejscem nawet w trakcie długich podróży. Minimalistyczny układ wnętrza sprawia, że kierowca czuje się w nim dobrze i ma wygodny dostęp do wszystkich funkcji. 7-calowy ekran wskaźników kierowcy umieszczono nad kierownicą, dzięki czemu nie trzeba odrywać wzroku od drogi. Multimedia natomiast wygodnie obsłużymy za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 12,3 cala, a dodatkowym atutem jest oddzielny panel do obsługi klimatyzacji.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa T-MATE
W nowym Priusie znajdziemy najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE. Dzięki stałemu podłączeniu auta do Internetu, systemy mogą otrzymywać zdalne aktualizacje, które zapewnią dodatkowe ulepszenia, a z czasem także nowe funkcje. Nowy Prius zaparkuje samodzielnie, bez ingerencji kierowcy, dzięki czterem kamerom i 12 czujnikom ultradźwiękowym. Standardem jest także kamera, która monitoruje poziom skupienia kierowcy. Na pokładzie znajdziemy również udoskonalony tempomat adaptacyjny, który wykrywa nie tylko poprzedzające pojazdy, ale także auta na innych pasach ruchu, co umożliwia wspomaganie podczas wyprzedzania, a także unikanie niebezpiecznego wyprzedzania z prawej strony. Prius wykrywa także pieszych, rowerzystów, a także motocyklistów i czuwa nad ich bezpieczeństwem, reagując w sytuacji zagrożenia kolizją.
Za ile kupimy nową Toyotę Prius?
Cennik otwiera kwota 179 900 zł, za którą kupimy wersję Comfort z 17-calowymi felgami aluminiowymi, systemem multimedialnym Toyota Smart Connect z 12,3-calowym ekranem dotykowym i nawigacją Connected z dodatkowym trybem offline i 4-letnią darmową transmisją danych. Na pokładzie znajdziemy także liczne systemy bezpieczeństwa w tym asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia. Wybierając atrakcyjny model finansowania KINTO ONE, miesięczna rata leasingu może wynosić od 1 545 zł netto.
Toyota Prius w wersji Prestige dostępna jest teraz od 191 900 zł. W tej cenie otrzymamy 19-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe lusterko wsteczne, podgrzewaną kierownicę i adaptacyjne światła drogowe, a także elektrycznie unoszone drzwi bagażnika. Miesięczna rata w leasingu KINTO ONE może wynosić 1 621 zł netto.
Topową wersję Executive kupimy teraz za 219 900 zł, czyli za 20 000 zł mniej niż przed obniżką. Ta wersja jest dodatkowo wyposażona w podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie, fotel kierowcy z pamięcią ustawień i wentylowane fotele przednie. Znajdziemy tu także system kamer 360 stopni oraz zaawansowanego asystenta parkowania. Na dachu natomiast znajdą się panele fotowoltaiczne, dzięki którym w słoneczny dzień doładujemy akumulator i zyskamy do 8,7 km dodatkowe zasięgu na prądzie. Miesięczna rata leasingu za Priusa w topowej odmianie może wynosić 1 986 zł netto.
Materiał promocyjny
Toyota Central Europe sp. z o.o.