Fot. materiały prasowe Mercedes

Materiał promocyjny

Kamera w samochodzie-o takiej jeszcze nie słyszeliście. Nie pomoże w parkowaniu, ale zamieni auto w mobilne biuro

Nowy Mercedes-Benz Klasy E to niezwykle nowoczesna limuzyna, która może stać się mobilnym biurem. To zasługa inteligentnego systemu MBUX z możliwością instalowania zewnętrznych aplikacji oraz kamery do wideokonferencji.

Z zaciekawieniem przyglądamy się zmianom i nowościom w świecie motoryzacji, choć można odnieść wrażenie, że wszystko zostało już wymyślone. Obserwujemy rozwój e-mobilności, samochody są coraz bardziej wszechstronne pod względem właściwości jezdnych, a nad bezpieczeństwem czuwają coraz bardziej zaawansowane systemy. To wszystko jednak już znamy i czekamy głównie na udoskonalenia i rozszerzenie działania. Umieszczenie kamery w samochodzie to także żadna nowość. Od ponad dekady możemy ją znaleźć praktycznie w każdym modelu. Nowsze samochody wyposażone są w systemy kamer dookólnych oraz układy przetwarzające obraz w taki sposób, aby w rezultacie otrzymać widok wokół całego pojazdu. Jeśli pójdziemy o krok dalej, to kamera umieszczona w kabinie pojazdu także nie będzie nowością, bo od kilku lat w niektórych pojazdach stosuje się takie rozwiązania, aby monitorować koncentrację kierowcy. A jednak Mercedes-Benz umieścił kamerę w samochodzie, udowadniając jednocześnie, że wciąż można w ten sposób zrobić coś nowatorskiego.

Nowy Mercedes-Benz Klasy E to samochód, który śmiało można potraktować jako biznesową wizytówkę. Jest elegancki, dostojny, nowoczesny. Innymi słowy, potrafi zrobić dobre wrażenie. Nie zapominajmy jednak o wirtualnych spotkaniach, które są dużą wygodą, ale potrafią solidnie zepsuć szyk dnia. Czy nie zdarzyło wam się nigdy dołączać na spotkanie w samochodzie, bo akurat byliście w drodze? W nowej Klasie E od teraz będzie to bardzo wygodne, dzięki fabrycznej kamerze do wideokonferencji i możliwości korzystania z różnych aplikacji do spotkań online. Nowoczesne wnętrze pojazdu może stać się mobilnym biurem i salą wideokonferencyjną. Kamera to tylko jeden z licznych elementów nowoczesnego systemu MBUX, który znajdziemy na pokładzie. To prawdziwe centrum zarządzania pojazdem, które oferuje rozrywkę na najwyższym poziomie.

Jakość premium

O niezwykle nowoczesnym charakterze wnętrza świadczy jego wizytówka - ekranMBUX Superscreen, który wprowadza wiele unikatowych funkcji i podnosi poprzeczkę technologicznego standardu Klasy E. Ekran ten nie ogranicza się tylko do centralnej konsoli, ale może rozciągać się aż do deski rozdzielczej po stronie pasażera. Wewnątrz znajdziemy także jeszcze jeden odseparowany ekran, który odpowiada za zestaw wskaźników kierowcy. Potrafi on przedstawiać informacje w trybie trójwymiarowym, a kierowca może personalizować jego wygląd. Wyjątkowy design jest dopełniony aktywnym oświetleniem nastrojowym, które może dopasowywać się do odtwarzanej muzyki, wizualizując dźwięki. Mercedes zadbał o to, aby ekrany prezentowały się niezwykle estetycznie. Oprócz kształtów istotna jest tutaj także tafla szkła wysokiej jakości oraz możliwość personalizowania stylów wyświetlania treści. Dzięki temu możemy dostosować kolorystykę interfejsu i utrzymać w pojeździe pożądany klimat.

Sztuczna inteligencja na pokładzie

Eksperci od oprogramowania włożyli mnóstwo pracy, by nowa Klasa E zachwycała kierowcę zaawansowanymi funkcjami. Zautomatyzowane parkowanie to dopiero wstęp. Auto potrafi rozpoznać kierowcę i dostosować do niego ustawienia interfejsu, multimediów oraz położenie fotela i kierownicy. Inną nowością jest klucz cyfrowy, który pozwala na otwieranie i uruchamianie samochodu przy pomocy smartfona. Można też udostępniać ten klucz innym osobom z różnymi uprawnieniami, na przykład tylko do dostępu lub jazdy samochodem. Funkcja sterowania głosowego aktywowana komendą „Hej Mercedes” stanowi dodatkowy atut.

Rewolucyjnym rozwiązaniem są zautomatyzowane funkcje komfortu z „rutyną” – to sztuczna inteligencja, która uczy się nawyków kierowcy i potrafi samodzielnie dostosowywać różne funkcje pojazdu. Możemy korzystać zarówno z gotowych szablonów rutyn, jak i samodzielnie zaprogramować złożone polecenia, na przykład Włącz podgrzewanie siedzenia i ustaw światło wnętrza na ciepły odcień pomarańczowy, gdy temperatura wewnątrz pojazdu spadnie poniżej 12 stopni Celsjusza

Poczuj dźwięki

Nowy Mercedes-Benz Klasy E oferuje także system nagłaśniający Burmester® 4D Surround z Dolby® Atmos, który zapewnia najwyższą jakość dźwięku i akustycznych doznań. Składa się on z 17 głośników oraz czterech dodatkowych przetworników dźwięku umieszczonych w oparciach przednich foteli. Pozwalają one nie tylko słyszeć muzykę, ale także czuć się przez całe swoje ciało. To jakość dźwięku, której oczekujemy od samochodu klasy premium. Trzeba także przyznać, że głośniki nie tylko oferują solidne brzmienie, ale stanowią także istotny element wykończenia wnętrza. To zasługa eleganckich materiałów o metalicznym wykończeniu. Dla osób o wysokim poczuciu estetyki będzie to istotny aspekt.

Jeśli jesteśmy przy estetyce wnętrza, to warto wspomnieć o materiałach wykończeniowych, które tu znajdziemy. Producent dużą uwagę przywiązuje nie tylko do estetyki i jakości, ale także do zrównoważonej produkcji. Liczne komponenty Klasy E są częściowo wykonane z materiałów oszczędzających zasoby (recyklaty i surowce odnawialne). W przypadku podstawowego fotela zastosowano tapicerkę z niebarwionej wełny alpaki łączonej z materiałem z recyklingu. Po raz pierwszy do produkcji pianki siedzeń wykorzystano certyfikowane surowce pochodzące z recyklingu. Nie trzeba się jednak obawiać, bo pod względem właściwości materiały te nie odbiegają od surowców wytwarzanych z ropy naftowej. Elementy ozdobne wnętrza standardowo wykonane są m.in. z czarnego drewna jesionowego o otwartych porach z opcjonalnym podświetlanym wzorem. Możemy także wybrać brązowe drewno klonowe z liniami aluminiowymi czy chociażby jasnosrebrne metaliczne wykończenie ze wzorem tkaniny. Konsola środkowa także może być wykończona dwoma rodzajami drewna lub fortepianowym, czarnym lakierem, a także metalicznym materiałem.

Materiał promocyjny marki Mercedes.

Reklama