W generalce rajdowy skład Orlen Team jest dziewiąty. Załoga na trasie miała kilka przygód, z których najgroźniejszą okazał się wyciek oleju z dyferencjału, co mogło zaowocować wyeliminowaniem rajdowców z dalszego ścigania. Skończyło się jednak tylko nieznacznym spadkiem w klasyfikacji.
Po piątym oesie Rutę minął Kruma Donczew - czterokrotny mistrz Bułgarii. Na kolejnej próbie Bułgar popełnił jednak błąd i stracił aż 1,5 minuty. Polak odzyskał swoją pozycję i to on będzie atakował jutro z lepszego miejsca.
- Świetne trasy, wybijające OSy, ale asfalt jest jednocześnie bardzo przyczepny. Dzień upłynął pod znakiem przygód. Najpierw obróciło nas w dwóch dość zdradliwych miejscach, tam straciliśmy trochę czasu. Później walczyliśmy z awariami. Otworzył nam się tylni dyferencjał i wyciekł z niego olej. To naprawdę duże szczęście, że udało nam się uplasować w pierwszej dziesiątce. Mogliśmy w ogóle nie dojechać do mety. Teraz mechanicy pracują nad naszym autem. Mamy nadzieję, że wyeliminują oni wszystkie usterki i jutro będziemy mogli cisnąć i walczyć o kolejne punkty do Mistrzostw Europy - powiedział Szymon Ruta.
Liderem dnia został Petar Gioszew, który zwyciężył wyłącznie na pierwszym odcinku specjalnym. Przez sześć rozegranych w sobotę prób nie udało się jednak go wyprzedzić ani Luce Bettiemu ani Luce Rossettiemu, którzy uplasowali się kolejno na drugim i trzecim miejscu.
1.Petar Gioszew/Dimitar Spasow (BG) Peugeot 207 S2000 1:36.37,5 2. Luca Betti/Maurizio Barone (I) Peugeot 207 S2000 +6,6 3. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 +11,7 4. Jasen Popow/Dilian Popow (BG) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1.02,6 5. Dimitar Iliew/Janaki Janakijew (BG) Skoda Fabia S2000 +2.19,6 6. Ignat Isajew/Stefan Kordew (BG) Peugeot 207 S2000 +2.42,3 7. Antonin Tlustak/Jan Skaloud (CZ) Skoda Fabia S2000 +3.37,6 8. Maciej Rzeźnik/Przemysław Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +4.14,7 9. Szymon Ruta/Sebastian Rozwadowski (PL) Peugeot 207 S2000 +4.26,0 10. Krum Donczew/Petar Jordanow (BG) Peugeot 207 S2000 +4.32,1
Iwona Petryla
ZOBACZ TAKŻE:
Rally Bulgaria | Rzeźnik: Jest szybko, ale i bardzo kręto