Orlen Team: Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski

Załoga Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski powstała w 2008 roku. Nawiązana współpraca szybko przerodziła się w nić porozumienia, która widoczna jest zarówno w samochodzie, jak i poza nim. Niebywałe wzajemne zrozumienie i chęć dążenia do perfekcji sportowej sprawiają, że obaj zawodnicy świetnie odnajdują się w sytuacjach pełnych adrenaliny, gdzie wymagane jest pełne zaufanie. Oboje tworzą zgrany team, który ciężko pracuje na wspólny sukces, podnosząc sobie coraz wyżej poprzeczkę.

Szymon Ruta

- rozpoczął rajdową przygodę w 2004 roku, udziałem w pełnym cyklu Pucharu PZM. Rok później został drugim wicemistrzem w klasie A7.

W 2006r wystartował w Rajdzie Magurskim zaliczanym do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

W sezonie 2007 - 2008 startował w barwach Subaru Poland Rally Team, gdzie miał szansę intensywnie rozwijać się pod okiem czterokrotnego Mistrza Polski - Leszka Kuzaja.

W 2008 r Szymon po raz pierwszy rywalizował samochodem marki Peugeot 207 S2000 na słynnej próbie Karowa, gdzie zdobył szóste miejsce.

W kolejnym sezonie rajdówka klasy S2000 stała się regularną bronią Ruty na rajdowych odcinkach specjalnych.

Zawodnik coraz częściej regularnie zajmował lokaty w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej, plasując się w ścisłej czołówce na poszczególnych odcinkach specjalnych. Zdobył szóstą lokatę w klasyfikacji generalnej Rajdu ORLEN.

W sezonie 2010 Szymon rywalizował w cyklu Mistrzostw Europy w barwach ORLEN Team. Załoga wystartowała w sześciu eliminacjach, podczas których uzbierała wystarczającą liczbę punktów by zakończyć sezon na 7. pozycji w klasyfikacji generalnej mistrzostw.

Plan startów na rok 2011 zakłada zawody z kalendarza ERC.

Sebastian Rozwadowski

- nawiguje Szymona Rutę od 2008 r., a w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski jest obecny od 2002r.

Podczas swojej rajdowej kariery Sebastian zasiadał na prawym fotelu między innymi obok: Zbigniewa Staniszewskiego, Stefana Karnabala, Macieja Lubiaka, czy Grzegorza Grzyba.

Najważniejsze osiągnięcia: 2005 r - Rajd Polski, eliminacja Mistrzostw Europy - 3 miejsce wraz ze Zbigniewem Staniszewskim 2005 r - Rajd Warszawski, wraz ze Zbigniewem Staniszewskim, 2 miejsce 2005 r - Rajd Magurski, wraz ze Zbigniewem Staniszewskim, 1 miejsce 2005 r - Rajd Lotos, wraz ze Zbigniewem Staniszewskim, 1 miejsce. 2008 r - Rajd Świdnicki, wraz z Szymonem Rutą , 1 miejsce.

Samochody

Peugeot 207 S2000

Dane techniczne:

silnik: EW10J4S 4-cylindrowy, 16 zaworów DOHC,

pojemność: 1998 cm3

moc maks: 280KM przy 8500 obr./min.

max. moment: 250 Nm;

skrzynia biegów: sekwencyjna 6-cio biegowa, kłowa z systemem cut-off (Sadev)

napęd: stały na 4 koła; mechaniczne dyferencjały przedni, centralny i tylni - tylny dyferencjał z wielopłytkowym mechanizmem różnicowym (Sadev - wymienne półosie przód/tył (w wersji szutrowej)

zawieszenie: semi-McPherson; stabilizatory przód/tył - regulowane amortyzatory Peugeot Sport; sprężyny Peugeot Sport

hamulce: wentylowane, tzw. tarcza pływająca, 4-tłoczkowe zaciski Brembo - 355 mm przód /300 mm tył (asfalt) - 300 mm przód/ 300 mm tył (szuter)

felgi: 8?x18? (asfalt) / 6,5?x 15? (szuter)

opony: asfalt: BF Goodrich - rozmiar 225/40/R18; szuter: BF Goodrich - 195/70/R15;

masa: 1110 kg (asfalt), 1150 kg (szuter)

Subaru Impreza N12b

Dane techniczne:

silnik: 4-cylindrowy, typu boxer

pojemność: 1994 cm3

moc maks: 270KM przy 4500 obr./min.

max. moment: 560 Nmprzy 3250 obr./min.

skrzynia biegów: 5-cio biegowa, Prodrive

napęd: stały na 4 koła; - przedni dyferencjał z wielopłytkowym mechanizmem różnicowym - tylny dyferencjał z wielopłytkowym mechanizmem różnicowym - centralny dyferencjał sterowany elektronicznie

zawieszenie: MacPherson, przód/tył: Prodrive-Ohlins regulowane

hamulce: wentylowane, tzw. tarcza pływająca, 4-tłoczkowe zaciski Brembo - 355 mm przód /285 mm tył (asfalt) - 295 mm przód/ 285 mm tył (szuter)

felgi: - 8?x17? (asfalt) - 7?x15? (szuter) - 5,5×16 (śnieg)

masa: 1345 kg

Więcej informacji www.orlenteam.pl

Więcej o: