Sezon rajdowy 2011 to dla Kajetana Kajetanowicza i Jarosława Barana przede wszystkim współpraca ze spółką Lotos Paliwa. A co za tym idzie, starty w barwach zespołu Lotos Dynamic Rally Team. Sponsor stawia na silny akcent w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, wybierając młodego i utalentowanego kierowcę. Kajetan Kajetanowicz to Mistrz Polski w RSMP w sezonie 2010.
REKLAMA
REKLAMA
PIOTR NURCZYNSKI Kajetan Kajetanowicz - polski kierowca rajdowy oraz instruktor Szkoły Jazdy Subaru. W 2010 roku zdobył wspólnie z Jarkiem Baranem tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zadebiutował w RSMP w sezonie 2003 w Rajdzie Śląskim wygrywając w swojej klasie. W 2008 zdobył tytuł wicemistrza Polski, będąc najszybszym Polakiem w RSMP. W 2009 roku Kajetan rozpoczął swoją przygodę z Subaru Poland Rally Team i jako jeden z dwóch zawodników zwyciężył w dwóch rundach RSMP - Rajdzie Elmot i Dolnośląskim, kończąc sezon na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej i zdobywając tytuł wicemistrza Polski w grupie N. Przez media jest postrzegany jako największy talent ostatnich lat. W sezonie 2010 został zwycięzcą najbardziej prestiżowego rajdu w naszym kraju - 67. Rajdu Polski - jednej z eliminacji Mistrzostw Europy oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zdobył tytuł mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, w grupie N oraz został zwycięzcą FIA CEZ w grupie N.
REKLAMA
PIOTR NURCZYNSKI Jarosław Baran - jest jednym z najbardziej doświadczonych pilotów rajdowych w Polsce. Od lat dzieli się swoją wiedzą w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów i z tego powodu jest często nazywany "profesorem". Pochodzi z rodziny o rajdowych korzeniach, jednak nie marzył o rajdowej karierze. Całkiem przypadkowo (ze zdecydowaną pomocą taty) wystartował w pierwszym swoim rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ... nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i dziś ma na koncie blisko 200 startów, w tym prawie 120 w mistrzostwach Polski, w których startuje nieprzerwanie od 1992 roku jako zawodnik Automobilklubu Krakowskiego. W swojej karierze zdobył kilkanaście tytułów w różnych klasach i grupach, w tym cztery tytuły Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Przez wiele lat był partnerem Janusza Kuliga, ale startował też m.in. z Waldemarem Doskoczem, Sebastianem Fryczem, Michałem Kościuszko i Leszkiem Kuzajem. W 2009 roku rozpoczął współpracę z Kajetanem Kajetanowiczem, którego uważa za zawodnika o nieprzeciętnym potencjale. W 2010 roku zdobył z nim tytuł mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, w grupie N oraz został zwycięzcą FIA CEZ w grupie N.
Subaru Impreza TMR 10
W cyklu RSMP Kajetan Kajetanowicz stawia na Subaru Imprezę N16. Do startów auto będzie przygotowywane i obsługiwane przez doświadczonych mechaników z Rallytechnology, którzy będą pracowali w ścisłym kontakcie z Tommi Makinen Racing.
silnik: 4-cylindrowy w układzie boxer o pojemności 1994 ccm z turbodoładowaniem
turbo: IHI, zwężka 33 mm
moc maksymalna: 290 KM przy 4130 obr/min (pomiar przy temperaturze 30 stopni, po korekcie 295 KM)
moment obrotowy: 560 Nm przy 3200 obr/min (pomiar przy temperaturze 30 stopni, po korekcie 570 Nm)
skrzynia biegów: kłowa firmy Modena, 5- lub 6-cio biegowa z chłodnicą oleju
sprzęgło: jednotarczowe, suche 240 mm
napęd: stały na 4 koła z aktywnym centralnym dyferencjałem DCCD (podział momentu 41:59 ~ 50:50)
waga asfalt: 1352 kg szuter: 1375 kg
zawieszenie: BOS (amortyzatory) / TMR
hamulce: AP, tarcze: asfalt przód 355 mm, tył 285 mm, szuter przód 295 mm, tył 285 mm
opony: BF Goodrich,
wymiary:
* długość 4415 mm * szerokość 1795 mm * wysokość 1475 mm * rozstaw osi 2625 mm