W porównaniu z modelem seryjnym istotnie zmodyfikowano zawieszenie, a kinematyka osi została dostosowana do wymogów sportu motorowego. Fabię R2 wyposażono w sekwencyjną skrzynię biegów. Pod maską znajduje się silnik 1,6 l 16V o mocy wyjściowej 180 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 194 Nm przy 5500 obr./min.
-To wspaniałe, że od teraz niezawodny samochód rajdowy możemy zaproponować szerszej rzeszy klientów. Jestem przekonany, że model będzie się cieszył taką samą popularnością, jaką dziś cieszy się Fabia Super 2000. Myślę, że pojawienie się Fabii R2 na rynku bardzo dobrze wpłynie na naszą pozycję, zarówno, jeśli chodzi o sport, jak i wyniki sprzedaży - wyjaśnia Jan Hurt, manager Škody odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
Wprowadzenie tego modelu jest kolejnym etapem obecności czeskiego producenta w sportach motorowych. Škoda zaliczana jest do marek odnoszących liczne sukcesy w wyścigach samochodowych, między innymi wygrała prestiżową serię International Rally Challenge (IRC).
Silnik: 1.6 l/180 KM 16V Objętość skokowa: 1,598 cm? Moc maksymalna przy prędkości obrotowej: 132 kW/7500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 194 Nm/5500 obr./min Napęd: przedni Skrzynia biegów: sekwencyjna pięciobiegowa Cena: ok. 62 tys. euro.
Źródło: Škoda