Drugi był wicemistrz Europy z 2009 roku Michał Sołowow (Ford Fiesta S2000), tracąc do zwycięzcy 1.12,3. Kubica, który zwyciężył w klasie A6, wyprzedził w klasyfikacji generalnej kilku kierowców dysponujących nowocześniejszymi i bardziej zaawansowanymi technologicznie samochodami S2000, które mają napędzane cztery koła, podczas gdy Renault Clio R3 Polaka jest tylko przednionapędowe.
Kubica, który start w rajdzie traktował treningowo, wygrał 3 z 14 odcinków specjalnych. Trasa prowadziły fragmentami po drogach najstarszego na świecie rajdu Monte Carlo.
Na piątej pozycji uplasował się Maciej Oleksowicz (Ford Fiesta S2000), ze stratą 7.37,3, a na siódmej Szymon Ruta (Peugeot 207 S2000) - strata 8.06,3.
W klasyfikacji generalnej rajdowych ME liderem jest Włoch Luca Rossetti (Fiat Punto Abarth S2000), który w imprezie nie startował, gdyż tytuł mistrzowski zapewnił sobie już wcześniej. Ostatnią w sezonie 2010 rundą mistrzostw Europy będzie szwajcarski rajd International du Valais, w dniach 28-30 października.
Czołówka 45. rajdu Antibes Cote d'Azur:
1. Luca Betti (Włochy/Peugeot 207 S2000) 3:02.51,6
2. Michał Sołowow (Polska/Ford Fiesta S2000) strata 1.12,3
3. Robert Kubica (Polska/Renault Clio S1600) 2.35,3 (1. w A6)
4. Antonin Tlustak (Czechy/Skoda Fabia S2000) 7.21,4
5. Maciej Oleksowicz (Polska/Ford Fiesta S2000) 7.37,3
6. Franck Lions (Francja/Mitsubishi Lancer Evo IX) 7.39,6
7. Szymon Ruta (Polska/Peugeot 207 S2000) 8.06,3 -
Klasyfikacja generalna ME:
1. Luca Rossetti 149,
2. Antonin Tlustak (Czechy/Skoda Fabia S2000) 117,
3. Sołowow 102,
4. Betti 102,
5. Oleksowicz 91,
6. Jan Kopecky (Czechy/Skoda Fabia S2000) 82,
...
9. Ruta 60.
ZOBACZ TAKŻE:
Wspomnienia z grupy B - ZOBACZ TUTAJ
Kibicuj bezpiecznie - ZOBACZ TUTAJ