Po doskonałych występach w mistrzostwach Polski debiutujący w Ypres Kajetan Kajetanowicz i startujący w tej imprezie po raz trzeci Jarek Baran zgodnie przyznają, że przyjechali do Belgii wspólnie zbierać cenne doświadczenie. Bez wątpienia miejsc do nauki będzie dużo - organizatorzy przygotowali dziewiętnaście asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 300 kilometrów na drogach we flamandzkiej części Belgii, nieopodal granicy z Francją. Serce jednego z najstarszych rajdów stanowi piękny, zabytkowy rynek miasta Ypres. Harmonogram rajdu jest bardzo kompaktowy - impreza rozpocznie się w piątkowe popołudnie, a metę zaplanowano w sobotę już po zachodzie słońca.
Kajetan Kajetanowicz: - O Rajdzie Ypres słyszałem już bardzo wiele i niezmiernie cieszę się, że mogę wystartować w tej belgijskiej rundzie IRC i mistrzostw Europy. Widziałem listę zgłoszeń i obsada jest naprawdę niesamowita. Z taką ekipą nigdy jeszcze nie ścigałem się. Start w tym rajdzie traktujemy przede wszystkim jako naukę, choć nie jedziemy tam tylko po to, żeby "przekulać" się przez metę. Jeżdżąc w Polsce po tych samych trasach, z podobnym klimatem i organizatorami rozwój zawodnika jest utrudniony. Wiem, że chcąc być jeszcze szybszym w Polsce, powinienem startować więcej za granicą. Dzięki temu uczymy się nie tylko jazdy, ale przede wszystkim obycia i funkcjonowania w innych warunkach. Słyszałem, że trasy Rajd Ypres nie są zbyt gościnne dla debiutujących zawodników. Liczę na dużą pomoc Jarka, którego doświadczenie w startach zagranicznych jest bardzo cenne. Rajd jest wyjątkowo długi i wytyczono aż dziesięć różnych odcinków do opisania. Stawia to przed nami ogromne wyzwanie i niezmiernie cieszę się, że mogę je podjąć.
Partnerami Zespołu w sezonie 2010 są: LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic oraz LOTOS Oil z marką olejów LOTOS Quazar, Subaru Import Polska, STP, Klonex, Keratronik oraz SJS
ZOBACZ TAKŻE:
Subaru Poland Rally Team w sezonie 2010 - ZOBACZ TUTAJ
Oficjalne testy Kuzaja - ZOBACZ TUTAJ