Rajd na Antypodach

W nadchodzący weekend wystartuje najdłuższa runda Rajdowych Mistrzostw Świata FIA.  Organizatorzy Rajdu Nowej Zelandii (7 - 9 maja) zaplanowali na Wyspie Północnej odcinki specjalne o łącznej długości blisko 400 km, najwięcej od Rajdu Niemiec w roku 2004

Rajd rozgrywany z bazą w Hamilton od 2006 powraca do Auckland.  Dzięki temu kierowcy znów będą ścigać się na OS-ach w prowincjach Whangarei i Kaipara, nieużywanych od 2005 roku.  Na trasie każdego z trzech etapów zaplanowano tylko krótkie strefy mini-serwisu (RSZ - remote service zone).  Odcinki specjalne będą miały w tym roku zmienną nawierzchnię.

Trasy OS-ów w Aotearoa czyli Kraju Długiej Białej Chmury, jak często określa się Nową Zelandię, gładkie jak stół bilardowy wiją się wśród bujnej, bajecznie zielonej roślinności, zachęcając kierowców do agresywnej jazdy.  Sceneria jest równie urzekająca jak drogi, a pocztówkowe widoki z klasycznego odcinka Whaanga Coast nad Morzem Tasmana, który zaplanowano ostatniego dnia należą do najpiękniejszych, a przy tym najbardziej znanych w całym serialu WRC.

Hirvonen, który awansował na drugie miejsce w klasyfikacji kierowców dzięki finiszowi na podium w niedawnym Rajdzie Turcji, ma na swym koncie drugie i dwukrotnie trzecie miejsce w ostatnich trzech startach w Rajdzie Nowej Zelandii.  29-letni Fin wprost uwielbia nowozelandzkie OS-y.

Nowa Zelandia to wspaniały kraj.  Zawsze jesteśmy serdecznie przyjmowani w Auckland.  To jeden z moich ulubionych rajdów w kalendarzu, obok mojej rodzinnej Finlandii.  Odcinki są szybkie i równe, a jazda daje mnóstwo radości.  Rajd jest w tym roku dłuższy niż zwykle.  Trzeba pamiętać także o tym, że w środku dnia będziemy mieli tylko mini-serwis, ale cieszę się z tego, że będziemy mieli więcej jazdy po OS-ach - powiedział Hirvonen

Latvala, obecnie czwarty w klasyfikacji kierowców startował do tej pory w Nowej Zelandii cztery razy, a jego najlepszy wynik to piąte miejsce w 2007 roku. Jednakże 25-letni Fin pojedzie na całkowicie nowy opis, przygotowany w trakcie zapoznania z trasą.

Najnowsze informacje

* Zgodnie z przepisami zespół BP Ford Abu Dhabi będzie używał w Nowej Zelandii ogumienia o jednym wzorze bieżnika dostarczonego przez firmę Pirelli. Opona szutrowa o nazwie Scorpion, będzie dostępna w jednej tylko odmianie mieszanki - twardej. Niedozwolone jest ręczne nacinanie opon. Każdy samochód może przewozić dwa koła zapasowe.

* Do rajdu zgłoszono jeszcze trzy załogi w samochodach Ford Focus RS WRC.  Henning Solberg / Ilka Minor oraz Matthew Wilson / Scott Martin pojadą Fordem Focus RS WRC w barwach zespołu Stobart M-Sport, a Federico Villagra / Jorge Perez Companc poprowadzą podobny pojazd zespołu Munchi's Ford.  Rajd Nowej Zelandii jest czwartą rundą serialu S-WRC.  W tej klasyfikacji zgłoszono cztery samochody Ford Fiesta S2000.

* Pomimo opóźnienia w powrocie zespołu do Anglii po Rajdzie Turcji, spowodowanych erupcją wulkanu Eyjafjallajökull na Islandii, samochody i całe wyposażenie zespołu zostało wysłane zgodnie z planem w ubiegłą środę do Nowej Zelandii transportem lotniczym.

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru Poland Rally Team w sezonie 2010 - ZOBACZ TUTAJ

Oficjalne testy Kuzaja - ZOBACZ TUTAJ

Rusza polska edycja Pucharu ClioCup - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Subaru Impreza - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA