Ford Fiesta WRC | Mistrz świata za kierownicą

M-Sport jako ostatni pokazał swoje auto w bojowym malowaniu. Jednak ważniejszą informacją jest skład kierowców na sezon 2017

Po wycofaniu się Volkswagena z WRC mistrz świata, Sebastien Ogier, pozostał bez samochodu. Wszystkie zespoły ostrzyły sobie na Francuza zęby, ale to M-Sport okazał się najskuteczniejszy. W sezonie 2017 Ogier będzie jeździł za kierownicą Forda Fiesty.

Nowe przepisy w WRC przyniosły małą rewolucję w wyglądzie samochodów. Ford ujawnił rajdową Fiestę już wcześniej, ale dopiero teraz auto zostało pokazane w malowaniu, jakie zobaczymy na rajdowych odcinkach specjalnych. Nowe auto prezentują się niezwykle agresywnie - wszystko przez bardzo ostre linie, duże wloty powietrza oraz charakterystyczne nadkola. M-Sport twierdzi, że trudno w ogóle porównywać nową Fiestę z Fiestą RS WRC, ponieważ auto w 95% zostało zaprojektowane od nowa.

Ford Fiesta WRC 2017Ford Fiesta WRC 2017 fot. M-Sport

Pod maską czterocylindrowa jednostka z rodziny EcoBoost o pojemności 1,6 litra. Dzięki turbodoładowaniu z małego EcoBoosta wyciśnięto aż 380 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią biegów.

Niestety, osiągi rajdowej Fiesty na razie pozostają tajemnicą. Możemy się jednak spodziewać, że 380-konny Ford będzie bardzo szybki. M-Sport nie ukrywa bowiem, że zamierza w sezonie 2017 powrócić na sam szczyt WRC.

Rajdówki na sezon 2017 wyglądają niesamowicie. Które z aut jest Waszym faworytem? Oto konkurenci nowej Fiesty. Zaczynamy od C3:

Citroen C3 WRCCitroen C3 WRC fot. Citroen

Nowa Toyota Yaris WRC:

Toyota Yaris WRC 2017Toyota Yaris WRC 2017 fot. Toyota

Oraz koreański pretendent, Hyundai i20 WRC:

Hyundai i20 Coupe WRCHyundai i20 Coupe WRC fot. Hyundai | Hyundai i20 Coupe WRC

Które z nowych aut WRC jest Twoim faworytem?
Więcej o:
Copyright © Agora SA