Na odcinkach specjalnych zobaczymy w 2017 roku zobaczymy w końcu fabryczny zespół Toyoty. Wczoraj odbyła się oficjalna prezentacja samochodu, a za kółkiem Yarisa WRC zasiądą Jari-Matti Latvala i Juno Hanninen.
Yaris prezentowany na zdjęciach ma niewiele wspólnego z modelem jeżdżącym po normalnych drogach. Samochód zbudowano zupełnie od podstaw. Pod maską skrywa się silnik o pojemności 1,6 litra wspomagany przez turbodoładowanie. Niech nie zwiedzie was niewielka pojemność czterocylindrowej jednostki. Silnik dostarcza 380 KM maksymalnej mocy i 425 Nm maksymalnego momentu obrotowego na cztery koła. Prędkość maksymalna to 201 km/h.
Nowa rajdówka waży zaledwie 1,19 tony. Jest lżejsza od samochodów startujących w poprzednim sezonie, dlatego kluczową rolę odgrywa aerodynamika w postaci spojlerów, dokładek i nakładek.
Przyszły sezon startuje Rajdem Monte Carlo, gdzie pojawią się takie ekipy jak Hyundai, M-Sport/Ford czy Citroen. Zabraknie tylko Volkswagena, który postanowił się wycofać z rywalizacji po zgarnięciu głównego trofeum w dotychczasowym sezonie.
Dla porównania, mamy dla Was zdjęcia równie ekstremalnych rywali Yarisa. Najpierw Ford Fiesta zespołu M-Sport:
Oraz Hyundai, już w bojowym malowaniu: