Ford Fiesta WRC | Fiesta na sterydach

To wcale nie projekt stworzony przez szalonych tunerów, a Fiesta zespołu M-Sport, która już w przyszłym roku spróbuje zasiąść na tronie, który zwalnia Volkswagen Polo

Nowe przepisy w WRC przyniosły małą rewolucję w wyglądzie samochodów. Ford Fiesta WRC to druga z ujawnionych rajdówek. Pierwsi byli Koreańczycy z Hyundaia. Oba auta prezentują się niezwykle agresywnie - wszystko przez bardzo ostre linie, duże wloty powietrza oraz charakterystyczne nadkola. M-Sport twierdzi, że trudno w ogóle porównywać nową Fiestę z Fiestą RS WRC, ponieważ auto w 95% zostało zaprojektowane od nowa.

Zdjęcia Fiesty WRC 2017 znajdziecie w naszej galerii. Tak prezentuje się jej rywal, Hyundai i20 Coupe:

Hyundai i20 Coupe WRCHyundai i20 Coupe WRC fot. Hyundai | Hyundai i20 Coupe WRC

Pod maską czterocylindrowa jednostka z rodziny EcoBoost o pojemności 1,6 litra. Dzięki turbodoładowaniu z małego EcoBoosta wyciśnięto aż 380 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią biegów.

Niestety, osiągi rajdowej Fiesty na razie pozostają tajemnicą. Możemy się jednak spodziewać, że 380-konny Ford będzie bardzo szybki. M-Sport nie ukrywa bowiem, że zamierza w sezonie 2017 powrócić na sam szczyt WRC.

Wciąż nie znamy składu M-Sport na przyszły rok. Zespół wstrzymuje się z ostatecznymi decyzjami, bo po odejściu z WRC Volkswagena bez samochodu został Sebastien Ogier. Mistrz to łakomy kąsek dla wszystkich ekip w stawce.

Potężna rajdówka WRC to nie jedyna nowość. Niedawno Ford zaprezentował zupełnie nową Fiestę. Auto już niedługo pojawi się na ulicach. Więcej dowiecie się TUTAJ.

Czy podobają Ci się nowe samochody WRC?
Więcej o:
Copyright © Agora SA