Ford Fiesta WRC | Fiesta na sterydach

To wcale nie projekt stworzony przez szalonych tunerów, a Fiesta zespołu M-Sport, która już w przyszłym roku spróbuje zasiąść na tronie, który zwalnia Volkswagen Polo

Nowe przepisy w WRC przyniosły małą rewolucję w wyglądzie samochodów. Ford Fiesta WRC to druga z ujawnionych rajdówek. Pierwsi byli Koreańczycy z Hyundaia. Oba auta prezentują się niezwykle agresywnie - wszystko przez bardzo ostre linie, duże wloty powietrza oraz charakterystyczne nadkola. M-Sport twierdzi, że trudno w ogóle porównywać nową Fiestę z Fiestą RS WRC, ponieważ auto w 95% zostało zaprojektowane od nowa.

Zdjęcia Fiesty WRC 2017 znajdziecie w naszej galerii. Tak prezentuje się jej rywal, Hyundai i20 Coupe:

Hyundai i20 Coupe WRC
Hyundai i20 Coupe WRC fot. Hyundai | Hyundai i20 Coupe WRC

Pod maską czterocylindrowa jednostka z rodziny EcoBoost o pojemności 1,6 litra. Dzięki turbodoładowaniu z małego EcoBoosta wyciśnięto aż 380 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią biegów.

Niestety, osiągi rajdowej Fiesty na razie pozostają tajemnicą. Możemy się jednak spodziewać, że 380-konny Ford będzie bardzo szybki. M-Sport nie ukrywa bowiem, że zamierza w sezonie 2017 powrócić na sam szczyt WRC.

Wciąż nie znamy składu M-Sport na przyszły rok. Zespół wstrzymuje się z ostatecznymi decyzjami, bo po odejściu z WRC Volkswagena bez samochodu został Sebastien Ogier. Mistrz to łakomy kąsek dla wszystkich ekip w stawce.

Potężna rajdówka WRC to nie jedyna nowość. Niedawno Ford zaprezentował zupełnie nową Fiestę. Auto już niedługo pojawi się na ulicach. Więcej dowiecie się TUTAJ.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.