Nowe przepisy w WRC przyniosły małą rewolucję w wyglądzie samochodów. Ford Fiesta WRC to druga z ujawnionych rajdówek. Pierwsi byli Koreańczycy z Hyundaia. Oba auta prezentują się niezwykle agresywnie - wszystko przez bardzo ostre linie, duże wloty powietrza oraz charakterystyczne nadkola. M-Sport twierdzi, że trudno w ogóle porównywać nową Fiestę z Fiestą RS WRC, ponieważ auto w 95% zostało zaprojektowane od nowa.
Zdjęcia Fiesty WRC 2017 znajdziecie w naszej galerii. Tak prezentuje się jej rywal, Hyundai i20 Coupe:
Pod maską czterocylindrowa jednostka z rodziny EcoBoost o pojemności 1,6 litra. Dzięki turbodoładowaniu z małego EcoBoosta wyciśnięto aż 380 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią biegów.
Niestety, osiągi rajdowej Fiesty na razie pozostają tajemnicą. Możemy się jednak spodziewać, że 380-konny Ford będzie bardzo szybki. M-Sport nie ukrywa bowiem, że zamierza w sezonie 2017 powrócić na sam szczyt WRC.
Wciąż nie znamy składu M-Sport na przyszły rok. Zespół wstrzymuje się z ostatecznymi decyzjami, bo po odejściu z WRC Volkswagena bez samochodu został Sebastien Ogier. Mistrz to łakomy kąsek dla wszystkich ekip w stawce.